اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 27 مرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۸۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶ 17 August 2020
به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 27 مرداد ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد. بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 27 مرداد بشرح زیر است :

آزادگان؛ سند افتخار ملت ایران اسلامی 

فرمانده انتظامی استان مازندران در دیدار با یکی از آزادگان سرافراز ناجا، گفت: آزادگان اسطوره های صبر و استقامت هشت سال دفاع مقدس و سند زنده افتخار ملت غیور ایران اسلامی اند. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در سالروز بازگشت آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به میهن، سردار "مرتضی میرزایی" با آزاده سرافراز ناجا "ابوالحسن بریمانی" در ساری دیدار کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران در این دیدار اظهار داشت: 26مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، یادآور ایمان راسخ بزرگ مردانی است که در برابر همه ناجوانمردی های دشمنان ایستادند .

سردار میرزایی، تصریح کرد: آزادگان دلاور و سرافراز با صبر و استقامت بی نظیر خود توانستند دوران دشوار اسارت را پشت سر گذاشته و شکوه مقاومت و سرافرازی را در صحفه درخشان ایران اسلامی ثبت کنند .

سردار میرزایی، تصریح کرد: آزادگان اسطوره های صبر و استقامت هشت سال دفاع مقدس و سند زنده افتخار ملت غیور ایران زمین هستند که با ايمان راسخ خود در برابر همه فشارهاي جسمي و روحي دشمنان ايستادگی کردند.

این مقام انتظامی در خاتمه با تجلیل از این آزاده سرافراز که 10 سال از عمر خود را در این مسیر طی کرد، اظهار داشت: آزادگان در دوران اسارت روابط اجتماعي جامعه کوچک اردوگاهي خود را بر پايه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه هاي مزدوران بعث هیچگاه هراسي به خود راه ندادند.


--------------------------------------------------


دستگیری سارق سیم برق درمیاندورود 

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری سارق سیم برق با 9 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران پلیس آگاهی متهم را شناسایی کردند .

سرهنگ داداش تبار خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم به همراه یکی از همدستانش دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد .

فرمانده انتظامی میاندورود با اشاره به این که متهم و همدست وی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناسی که در محدوده محل سکونت آنها ویا خیابانهای خلوت محله پرسته می زنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


-----------------------------------------------------


کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در قائم شهر 

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، از کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ مهدی خادمی با اعلام اين خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگ های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان افزود: ماموران پاسگاه انتظامی بالاتجن این فرماندهی با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی یکی از متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی، در بازرسی از محل دپوی چوب توسط متهم 2 تن چوب جنگلی که متهم آن را به همراه 2 نفر دیگر از همدستانش از جنگل های این شهرستان برداشت کرده بود کشف کردند.

سرهنگ خادمی، ارزش چوب های قاچاق کشف شده را بالغ بر 100 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.


------------------------------------------------------------


دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از دستگیری 2 سارق حرفه ای اماکن خصوصی با 6 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حمیدرضا فرهودی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، افزود:با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .

سرهنگ فرهودی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6 فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند .

وی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناسی که بدون جهت در محدوده محل سکونت آنان پرسه می زنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


--------------------------------------------------------------------


کشف دستگاه های تولید ارز دیجیتال در سوادکوه 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف 12 دستگاه تولید ارز دیجیتال با متعلقات آن به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نصب و بهره برداری از دستگاه بیت کوئین توسط فردی در شهرستان سوادکوه، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را اقدام به نصب و بهره برداری از تجهیزات بیت کویین (تولید ارز دیجیتال) در منزل خود کرده بود، شناسایی کردند.

سرهنگ اکبری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم دستگیر و در بازرسی از محل فعالیت وی 12 دستگاه بیت کویین با متعلقات کامل آن به ارزشی بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال کشف کردند .

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت:پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور است .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه ،همچنین اظهار کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها ، افزایش بیکاری است.


----------------------------------------------------------


کشف 14 فقره سرقت در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان "بهشهر" از شناسایی و دستگیری 2 سارق حرفه ای با 14 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"حسن عنایتی گنجی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتور سیکلت و اماکن خصوصی در شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان شهرستان بهشهر، تصریح کرد: ماموران ، با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، موفق به شناسایی و دستگیری 2 سارق حرفه ای در رسیدگی به این پرونده شدند .

سرهنگ عنایتی در ادامه، اظهار داشت: متهمان که دارای سابقه سرقت نیز می باشد در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6 فقره سرقت موتور سیکلت و 8 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ... در این شهرستان اعتراف کردند .

ویدر پایان با اشره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی و استفاده از تجهیزات بازدارنده، از پارک خودرو ، موتور سیکلت و وسائط نقلیه موتوری در محیط های تاریک و فاقد روشنایی مناسب خودداری کنند.


-----------------------------------------------------


تاثیر گفتار والدین برشخصیت فرزندان 

گروه استان ها- مازندران- همواره این رفتار ماست که شخصیت فرزندانمان را شکل می دهد و استفاده از اصول روانشناسی در تربیت کودکان باید مد نظر هر پدر و مادری باشد..... 

همواره این رفتار ماست که شخصیت فرزندانمان را شکل می دهد و استفاده از اصول روانشناسی در تربیت کودکان باید مد نظر هر پدر و مادری باشد، شما در برابر او مسئول هستید، پس وقت بیشتری بگذارید .

تحقیقات نشان می دهند که برخی عبارات که ما به کودکان می گوییم، در واقع بسیار مخرب هستند و با وجود این که نیت بدی نداریم، اما با بکار بردن این جملات باعث می شویم که کودکان به آنچه که واقعا هستند باور نداشته باشند. بعضی از جملات ما گول زننده اند و باعث می شوند کودک کمترین تلاش ممکن را برای کاری انجام دهد .

"کارت خوب بود"

این جمله معمولا مکررا برای کارهایی استفاده می شود که کودک در انجامش واقعا تلاشی نکرده، با بکار بردن این عبارت به او یاد می دهید که هرچیزی که مامان یا بابا بگوید " کار خوب " است.

در عوض بگویید " تو واقعا برای آن سخت تلاش کردی!" با تکیه بر روی تلاش کردن ،به او یاد می دهیم که تلاش از نتیجه مهمتر است، این به کودک یاد می دهد که در زمان روبرو شدن با یک کار سخت ، پافشاری بیشتری در انجام آن از خود نشان دهد.

" پسر/ دختر خوب"

این جمله در حالیکه جزو عبارات مثبت به شمار می رود اما واقعا تاثیری متضاد چیزی که می خواهیم دارد، اغلب والدین از این جمله برای بالا بردن اعتماد به نفس کودک استفاده می کنند، اما متاسفانه تاثیر آن کاملا برعکس است.

وقتی دختر شما جمله "دختر و یا پسر خوب" را بعد از انجام کاری که شما از او خواسته بودید می شنود، اینطور تلقی می کند که چون کاری که "شما" خواسته اید را انجام داده، پس " خوب " است و این سرآغاز این داستان است که کودک از این می ترسد که نکند دیگر " بچه خوبی " نباشد و انگیزه و اشتیاق او برای همکاری در سایر کارها از ترس دریافت نکردن همین بازخورد سرد شود.

درعوض بگویید: " زمانی که کمک می کنی واقعا لذت می برم" ، این جمله به کودک می فهماند که شما چه می خواهید و رفتار او چگونه روی نظر شما تاثیر می گذارد. شما میتوانید حتی احساسات خود را به او بروز دهید و مثلا بگویید: " دیدم که عروسکت را به دوستت قرض دادی" این به کودک اجازه می دهد که برای خودش تصمیم بگیرد و بداند که قرض دادن کار خوبی است .

" اگر تو فلان کار را بکنی من به تو فلان چیز را می دهم"

رشوه دادن به بچه ها مانع مشارکت آنها به سهولت و سادگی می شود، این چنین معاملاتی با کودکان تبدیل به یک سرازیری لغزنده می شود و چنانچه بطور مداوم صورت گیرد،همیشه مجبور به عقب نشینی می شوید. مثلا " نه! اتاقم را تمیز نمی کنم اگر برایم فلان چیز را نخری".

در عوض بگویید" از این که به من در تمیز کردن خانه کمک می کنی ممنونم "استفاده کنید. هنگامی که ما قدردانی واقعی خود را نشان می دهیم کودکان انگیزه ذاتی برای کمک کردن پیدا می کنند و اگر فرزندان شما چندان اهل کمک نبودند، به او وقت هایی را یادآوری کنید که کمکتان می کرد. مثلا بگویید:" یادت هست یک زمانی کمکم می کردی آشغال ها را بیرون بگذارم؟ واقعا کمک بزرگی بود.

" تو خیلی باهوشی"

وقتی به بچه بگویید که باهوش است، فکر می کنیم که اعتماد بنفس و عزت نفس او را زیاد کرده ایم اما باید بدانید که اینگونه ستودن از شخصیت او واقعا تاثیر عکس دارد.

با گفتن اینکه او باهوش است، بطور ناخودآگاه این پیام را به او می فرستیم که او فقط درصورتی باهوش است که نمره خوبی بگیرد، کارش را تمام کند و یا بهترین نتیجه را بگیرد .

همه اینها فشار زیادی را روی یک کودک وارد می سازد. در عوض به او بگویید" که قدر تلاش او را می دانید." با تمرکز کردن روی تلاش بیش از نتیجه، به او اجازه می دهید که بفهمید چه چیزی واقعا برایتان با ارزش است.

"گریه نکن "

دیدن گریه بچه ها همیشه راحت نیست اما وقتی که به او می گوییم " گریه نکن" احساسات او را نادیده گرفته و به او می فهمانیم که اشک هایش برای ما ارزشی ندارد، این باعث می شود که او احساساتش را مخفی کند و در نهایت دچار انفجار عاطفی شده و بیشتر ناراحت شود.

سعی کنید به کودک فضایی برای گریستن بدهید مثلا بگویید " ایرادی ندارد که گریه کنی. هرکسی بعضی وقتها به گریه نیاز دارد،منم همینجا هستم و به تو گوش می کنم."

"قول می دهم"

زیر قول زدن واقعا ناراحت کننده است، لحظه سنگینی است و از آنجایی که زندگی کاملا غیرقابل پیش بینی است، پیشنهاد می شود،که کلا این واژه را از دایره لغات خود حذف کنید.

در عوض سعی کنید که کاملا با کودک صادق باشید، " می دانم که تعطیلات دوست داری با سارا بازی کنی و ما همه تلاشمان را می کنیم که این اتفاق بیافتد، اما خواهش می کنم یادت باشد که بعضی وقت ها اتفاقات پیش بینی نشده ای می افتد، من هم تضمین نمی کنم که حتما این هفته این اتفاق بیافتد."

سر قول ماندن، اعتماد می آورد و زیر قول زدن ارتباط عاطفی شما را زیر سوال می برد پس مراقب حرفی که می زنید باشید.

یک نکته ای که باید درباره این مساله اشاره کرد این است که اگر سر قولتان نماندید ، به آن اذعان داشته باشید و از فرزندتان عذرخواهی کنید، به یاد داشته باشید که شما به او یاد می دهید که درزمان بدقولی کردن چگونه رفتار کند .

"چیز مهمی نیست"

خیلی وقت ها اتفاقاتی می افتند که ما احساسات کودک را نادیده می گیریم، ولی باید واقعا مراقب این قضیه باشید، برای کودک اغلب چیزهایی مهم است که برای ما بزرگسالان اهمیت چندانی ندارند، پس سعی کنید همیشه از دید او به قضیه نگاه کنید، با او همدردی کنید ." من واقعا متوجهم که تو آن چیز را می خواهید اما امروز نمی شود آن کار را انجام داد."

"همین حالا دست بردار، و گرنه!"

تهدید کودکان معمولا کار خوبی نیست، اول از همه شما به آنها مهارتی می آموزید که واقعا دوست ندارید داشته باشند: استعداد بکار بردن زور یا قدرت حیله گری برای گرفتن چیزی که می خواهند حتی وقتی که دیگران تمایلی به این کار نداشته باشند.

دوم، شما خودتان را در یک موقعیت ناشیانه قرار می دهید یعنی مجبور می شوید که از تهدیدهای خود دفاع کنید- قرار دادن یک مجازات سختگیرانه در قبال تهدیدی که در حالت عصبانیت کرده بودید- یا می توانید عقب نشینی کنید و به کودکتان یاد دهید که تهدید شما بدون معنی بوده است، در هر حال، باعث می شوید که نتیجه مطلوب را نگیرید و رابطه خود را با کودک خراب کنید.

در حالی که تهدید نکردن کودک خیلی سخت است، سعی کنید درباره خطرات احتمالی به او هشدار دهید و یا به سمت چیز مناسب تری هدایتش کنید. " اصلا خوب نیست که برادرت را بزنی. نگران اینم که او تو را بزند. اگر می خواهی به چیزی آسیب وارد کنید بهتر است آن چیز یک بالش و یا تخت خواب باشد."

با مطرح کردن یک چنین پیشنهاداتی که امنیت بیشتری هم دارند همچنان به او این اجازه را می دهید که احساساتش را خالی کنید .

"چرا اینکار را کردی؟"

اگر کودک کاری کرده که شما خوشتان نمی آید ، مطمئنا باید با او صحبت کنید، اما تنشی که در آن لحظه به وجود می آید اجازه نمی دهد که او از اشتباهاتش درس بگیرد و وقتی که شما از او می پرسید " چرا؟" شما به او فشار می آورید که به کارش فکر کند و آنرا تحلیل نماید که یک مهارت بسیار پیشرفته حتی برای بزرگتر ها به شمار می رود.

در زمان برخورد با چنین پرسشی ، بیشتر کودکان حالت تدافعی به خود گرفته و یا سکوت می کنند.

در عوض، یک مسیر ارتباطی با او برقرار کنید و حدس بزنید که او چه احساسی ممکن است داشته باشد و نیازهای اساسی او چه چیزهایی می تواند باشد.

تهیه وتنظیم: فاطمه آریانژاد ،کارشناس ارشد روانشناسی،مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار