رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:همه مسئولان باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که پیشگیری از وقوع جرم یک ضرورت اجتماعی است زیرا امروز شاهد آن هستیم که کشور ما به عنوان کشوری مسلمان و شیعه به اندازه کشورهای بزرگ دنیا پرونده در حوزه‌های خشونت، بزهکاری، ناهنجاری و غیره دارد.
کد خبر: ۸۸۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 16 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمهدی موسوی در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب استان مرکزی با اشاره به ارزیابی دستگاه‌های استان از اقدامات خود در این زمینه افزود: موضوع پیشگیری از وقوع جرم در جامعه موضوع بسیار مهمی است که نباید فقط محدود به جلسات باشد، اگر چنین دیدگاهی داشته باشیم در واقع به مردم، نظام، قانون اساسی، ارزش‌ها و صدها هزار شهید، جانباز و آزاده جفا کردیم.
وی افزود: همه دستگاه‌ها باید متعهد و پای کار باشند و در راستای آنچه که دیدگاه مقام معظم رهبری در زمینه مسائل اجتماعی است قدم بردارند بنابراین پیشنهاد می‌شود تا شورایی در دستگاه‌ها در راستای برنامه پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شود تا با این کار از ارزش ها و هنجارها حفاظت کنیم.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: تیر ماه امسال نسبت به خرداد ماه حدود ۱۰ هزار مورد افزایش پرونده وارده معادل تقریبا ۳۸ درصد افزایش داشتیم و به وضوح می بینیم که بیشترین فشار بر دادگستری است بنابراین همه دستگاه‌ها باید با تشکیل کارگروهی در این زمینه همکاری داشته باشند و با این اقدام به دادگستری و جامعه کمک کنند.
وی افزود: همکاری و مشارکت دستگاه‌ها سبب می‌شود تا دادگستری توان و نیروی خود را بیشتر بر مشکلات اساسی که ارزش ها و اعتقادات افراد و جامعه را نشانه گرفته تمرکز کند، امروز تقریبا ۵ جرم نخست استان در حوزه ناهنجاری‌های خیابانی، سرقت، مواد مخدر وغیره و در حوزه جرائم علیه اشخاص است که نشان می‌دهد میزان تاب‌آوری در افراد پایین است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: باید نیروهای واکنش سریع در این زمینه داشته باشیم، قوه قضائیه در این حوزه برنامه جامع و کارشناسی دارد به همین سبب باید بدنه کارشناسی را در استان قوی تر کنیم.
موسوی افزود: ارزیابی از دستگاه‌ها در حوزه ی پیشگیری از وقوع جرم باید انجام شود اما مبنا برای ارزیابی‌ها باید تغییر کند، پیشنهاد می‌شود که در حوزه جرائم فضای مجازی و فقر فرهنگی کارگروهی زیرمجموعه اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی تشکیل شود.
وی یادآورشد: باید مبنای ارزیابی دستگاه‌ها در زمینه پیشگیری از وقوع جرم، میزان عملکرد و تاثیرگذاری آنها در جامعه باشد بنابراین نباید تنها محدود به اقدامات و گزارش‌های آماری شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: سامانه‌ای در شبکه مجازی یا به هر شکل دیگری طراحی شود تا به صورت شبانه‌روز مردم و مسئولان با مسئولان قضایی در ارتباط باشند و اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام شود.
وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از قاچاق آرد و گندم پیشنهاد می‌شود تا کارگروهی ظرف ۱۰روز آینده زیرمجموعه سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل و آسیب‌شناسی در زمینه تولید و مصرف گندم، آرد، شبکه های توزیع و سایر موارد انجام شود تا قاچاق آرد و گندم در استان نداشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار