کد خبر: ۸۸۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 14 August 2020

 

امیرمحمود غفاریبا حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، سومین جلسه از سری جلسات تعیین راهکارهای تامین مالی طرح های عمرانی بخش حمل و نقل کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چندمین جلسه از سری جلسات بررسی و تعیین راهكارهای تأمین مالی طرح های عمرانی بخش حمل و نقل كشور با حضور امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و معاونین عمرانی و برنامه ریزی استانداری های كشور، مدیران شركت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل كشور و مدیران كل راه و شهرسازی استان ها با محوریت استفاده از منابع اعتباری شبكه بانكی كشور برگزار شد.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع در این جلسه كه به منظور اجرای فرایند تأمین اعتبار مورد نیاز طرح های عمرانی وزارت راه و شهرسازی از طریق فاینانس داخلی و مشاركت عمومی – خصوصی با همكاری استانداری های كشور برگزار شد، بر اهمیت هم افزایی و تعامل استانداری های كشور در شناسایی و جذب سرمایه مورد نیاز طرح های عمرانی بخش حمل و نقل تاکید کرد.

غفاری در این زمینه بیان داشت: با عنایت به وجود ظرفیت های قانونی مهم از جمله ماده (۵۶) قانون الحاق (۱) و بند (۶) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال جاری می توان از ظرفیت بالای تأمین مالی از طریق سرمایه بخش غیر دولتی و همین طور شبكه بانكی كشور استفاده کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جریان این جلسه با اشاره به اینكه با توجه به احجام اعتباری مورد نیاز اجرای طرح ها، مشاركت با بانك ها و اخذ تسهیلات اهمیت ویژه ای در تكمیل طرح های مهم زیرساختی بخش راه و شهرسازی دارد. اظهار داشت: اتمام محورهای بزرگراهی علاوه بر تسهیل تردد و كاهش سوانح جاده ای از اهمیت ویژه ای در توسعه، رشد ترانزیت و رونق اقتصادی مناطق مختلف كشور برخوردار است لذا این موضوع كه مسئولین استانی نقش مهمی را در مذاكره با بانك ها و مؤسسات مالی و اعتباری جهت تأمین تسهیلات مورد نیاز بر عهده گیرند، واجد اهمیت کلیدی است.  

در این جلسات كه به مدت سه روز پیاپی از طریق شبكه مجازی و با حضور معاونین استانداری های ذیربط و سایر معاونین استانی برگزار شد، نحوه اجرای فرایند تأمین مالی ۲۲ طرح تملك دارایی های سرمایه ای وزارت راه و شهرسازی از طریق فاینانس داخلی ذیل ماده ۵۶ قانون الحاق(۱) تعیین و برای اجرا به دستگاه های مجری طرح ابلاغ شد.

همچنین با پیشنهاد واگذاری ۱۹ طرح احداث محور بزرگراهی این وزارتخانه از طریق مشاركت با بخش خصوصی و غیر دولتی از طریق بند (۶) تبصره (۱۹) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ كل كشور موافقت و تصمیماتی جهت اجرای فرایند آیین نامه اجرایی تبصره (۱۹) اتخاذ و ابلاغ شد.

بر این اساس مقرر شد در فرایند واگذاری كمربندی بافق، احداث محور پاتاوه-دهدشت، اتصال یاسوج به آزادراه، كمربندی شهر شیراز، محور بندرعباس– سیرجان، كمربندی چابهار، كمربندی گرگان، كمربندی بابلسر، كمربندی دماوند، محور زنجان- منجیل و زنجان – تكاب، شفت- سراوان، محورهای تنكابن الموت و رحیم آباد كلاچای، كمربندی خرم آباد، كریدور غرب، كمربندی سنندج، كمربندی ساوه، كمربندی ماهشهر، كنارگذر اهواز از طریق بند (۶) تبصره (۱۹) قانون بودجه تسریع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار