کد خبر: ۸۸۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 13 August 2020

 

سرپرست فرمانداری آستارا روز چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا در فرمانداری این شهرستان گفت: با مشارکت خیران در زمینه تجهیز بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان و تهیه بسته های معیشتی گام های خوبی برداشته شده است.

رضا جمشیدی اظهار کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در عزاداری های ماه محرم الزامی است و محل آزمون کنکور سراسری توسط دستگاه های متولی ضدعفونی شود.

وی بیان کرد: مسئولان امر از هم اکنون به فکر تامین پرستار و کادر پزشکی بیمارستان شهید بهشتی آستارا برای نیمه دوم سال و زمان احتمال افزایش بیماران کرونایی باشند.

امام جمعه آستارا هم گفت: خیران حوزه سلامت کارهای بزرگی انجام داده اند و باید همچنان بدون توجه به حواشی به خدمت خود ادامه دهند و مجمع خیران سلامت آستارا نیز باید برای ساماندهی کمک های نقدی و غیرنقدی ایجاد شود.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اظهار کرد: حفظ سلامت و جان مردم مهم است و خوشبختانه نمازگزاران و اهالی مساجد بهداشت را رعایت می کنند و هیات امنای مساجد، فرماندهان پایگاه ها و ائمه جماعات باید در ایام محرم به دستورالعمل های بهداشتی توجه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا هم گفت: خیران در اسفند و فروردین ماه ۱۲ میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کردند و بیشتر این کمک ها برای تجهیز بخش سی تی اسکن بیمارستان هزینه شد.

دکتر نظام عباسی ادامه داد: نظارت بر اماکن عمومی، قلیانسراها و مراکز تهیه غذا تشدید شده است و مردم با رعایت موازین بهداشتی، کادر درمانی را در مقابله با کرونا یاری کنند.

ویروس کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر خود کرده، در استان گیلان نیز موجب تعطیلی برخی فعالیت های اقتصادی شده و به صاحبان مشاغل و قشرهای آسیب پذیر خسارت وارد کرده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار