کد خبر: ۸۸۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 13 August 2020

 

پریا شهریاری، رئیس کمیته مسابقات فوتبال ساحلی درخصوص آغاز لیگ، شرایط تیم ملی، مسابقات بین‌المللی و... صحبت‌‌هایی با «فرهیختگان» داشته که در ادامه می‌خوانید.

  به گزارش «فرهیختگان»، مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی از روز سه‌شنبه با حضور 12 تیم در 3 گروه 4 تیمی آغاز شد. این مسابقات امسال به‌خاطر بحران کرونا به‌صورت متمرکز برگزار خواهد شد، این درحالی است که پیش از این مسابقات به‌صورت رفت‌وبرگشت برگزار می‌شد. پریا شهریاری، رئیس کمیته مسابقات فوتبال ساحلی درخصوص آغاز لیگ، شرایط تیم ملی، مسابقات بین‌المللی و... صحبت‌‌هایی با «فرهیختگان» داشته که در زیر می‌خوانید.

مسابقات امسال به‌صورت متمرکز است. تا پایان همین‌گونه خواهد بود؟

بله، ما از سازمان لیگ خواسته‌ایم مسابقات مرحله دوم را به‎صورت رفت و برگشت برگزار کند اما هنوز پاسخی نگرفته‌ایم. تلاش ما این است که مسابقات بیشتری برگزار کنیم تا بازیکنان در جریان مسابقه باشند.

تاریخ اتمام لیگ را هم مشخص کرده‌اید؟

فعلا خیر، چون همه‌چیز بستگی به شرایط کرونا دارد.

به نظر می‌رسد از برگزاری لیگ به‌صورت متمرکز راضی نیستید!

هر سال حدود 6 ماه لیگ ما به‎صورت رفت و برگشت و با حضور 12 تیم برگزار می‌شد اما برگزاری لیگ به‌صورت متمرکز روی تیم ملی قطعا تاثیر می‌گذارد مگر اینکه کادرفنی بخواهد اردوی بیشتری برگزار کند که آن هم با توجه به بحران کرونا مشکلاتی دارد. ما برای برگزاری کمپ خارجی و دیدار دوستانه در این شرایط مشکل داریم. با توجه به بحران کرونا برنامه‌‌های ما آن‌طور که باید اجرایی نشد. برگزاری لیگ به‌صورت مجتمع برای تیم ملی خوب نیست اما کرونا محدودیت‌‌هایی را ایجاد کرده است.

برگزاری مسابقات به‎صورت متمرکز حتی ممکن است آسیب‎دیدگی بازیکنان را هم بیشتر کند.

البته تمامی مسابقات فوتبال ساحلی در سطح آسیایی و جهانی متمرکز برگزار می‌شود و جامعه فوتبال ساحلی به این موضوع عادت دارند اما همان‎طور که گفتید امکان آسیب‌دیدگی خواهد بود. اگر کرونا نبود مسابقات ما از اواخر فروردین استارت می‌خورد اما حالا 5 ماه تاخیر بوده است. تیم‌‌ها هم در این شرایط نتوانسته‌اند از نظر بدنسازی کار کنند. با توجه به این مسائل همکاران ما تلاش کردند لیگ را برگزار کنند.

برای شروع لیگ تست کرونا از همه تیم‌‌ها گرفته شده است؟

بله، قبل از شروع مسابقات همه تیم‌‌ها تست دادند و جواب آن برای سازمان لیگ هم ارسال شد. تا الان هم نمونه مثبتی گزارش نشده است.

از برنامه‌‌های تیم ملی بگویید. زمان آغاز اردو‌ها مشخص شده است؟

درحال‌حاضر کادرفنی در مسابقات لیگ حضور دارند و تلاش این است از یک ماه آینده اردو‌ها را در مرکز ملی فوتبال شروع کنیم. عباس هاشم‌پور به‎عنوان سرمربی از 2 روز پیش در مازندران بوده و کمک او هم در انزلی حضور دارد تا لیگ را رصد کنند. با صحبت‌‌هایی که با کادر داشتم اعلام کردند آنها بازیکنان را زیرنظر دارند تا برنامه‌‌های خود را ارائه دهند. ما منتظریم.

مسابقات جام بین‌‎قار‌ه‎ای امسال برگزار خواهد شد؟

این مسابقات قرار بود آبان‌ماه در امارات برگزار شود اما امسال به‌خاطر کرونا وضعیت برگزاری مسابقات مشخص نیست. شرایط به‎گونه‌ای است که احتمال را به عدم برگزاری مسابقات می‌دهیم.

پس مهم‌ترین رویداد پیش‌رو مقدماتی جام‌جهانی است؟

بله، این مسابقات و همین‌طور رقابت‌‌های قهرمانی آسیا اسفندماه امسال در تایلند برگزار می‌شود و 3 تیم برتر راهی جام‎جهانی روسیه خواهند شد.

فعلا خبری از لغو این مسابقات نیست؟

مسابقات فوتبال ساحلی زیرنظر AFC برگزار می‌شود. همان‌طور که قرار است لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات نوجوانان و جوانان برگزار شود، فوتبال ساحلی هم انجام می‌شود. AFC استارت مسابقات خود را ‌زده و بعید است بازی‌‌ها لغو شوند.

خیلی از رشته‌‌ها به‌خاطر شیوع کرونا از نظر مالی آسیب دیدند، شرایط فوتبال ساحلی چطور است؟

ویروس کرونا روی کل اقتصاد دنیا تاثیر گذاشته، در فوتبال ساحلی هم همین‌طور است. اگر مربی و بازیکن برای 6 ماه حق‌الزحمه می‌گرفتند الان که لیگ متمرکز شده روی این موضوع تاثیر می‌گذارد. امیدوارم ویروس کرونا روی تیم ملی تاثیر نگذارد و شرایطی فراهم شود تا ما بتوانیم به بازیکنان کمک کنیم و آنها هم تمرکز خود را روی مسابقات بگذارند.

  استارت مسابقات لیگ با 12 تیم در سه شهر

قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال ساحلی فصل 1399-1400 برگزار شد و رقابت‌ها با حضور ۱۲ تیم در سه گروه به‌صورت دوره‌ای پیگیری می‌شود و شهرهای یزد، ساری و بندر انزلی میزبانی این دوره از مسابقات را برعهده دارند. در گروه اول تیم‌های پارس جنوبی بوشهر، شهرداری بندرعباس، شاهین خزر رودسر و منطقه آزاد چابهار حضور دارند. تیم‌های گروه دوم شامل مقاومت گلساپوش یزد، شهریار ساری، دریانوردان بوشهر و صنعت فرش حداد اصفهان است. همچنین در گروه سوم، ایفاسرام اردکان، شهرداری سپاهان سمنان، موج‌سواران ساحل نوشهر، جهان نژادیان آبادان (ملوان بندرگناوه) حضور دارند.

در پایان این دوره از مسابقات تیم‌های اول و دوم، و دو تیم از بهترین تیم‌های سوم و درمجموع ۸ تیم به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده دور برگشت این مسابقات در شهریورماه امسال برگزار می‌شود. در روز نخست این دوره از رقابت‌ها در انزلی، دو تیم فوتبال ساحلی منطقه آزاد چابهار و شهرداری بندرعباس به مصاف هم رفتند که درنهایت باتوجه به نتیجه تساوی ۳ بر ۳ در وقت قانونی مسابقه، شهرداری بندرعباس توانست درنهایت با ضربات پنالتی ۶ بر پنج تیم فوتبال منطقه آزاد چابهار را شکست دهد. در شب دوم این رقابت‌ها نیز تیم پارس جنوبی بوشهر در دومین دیدار خود به مصاف شهرداری بندرعباس رفت که در پایان توانست ۶ بر ۴ شهرداری بندر عباس را در وقت قانونی شکست دهد و با کسب ۶ امتیاز در صدر جدول گروه اول مسابقات قرار بگیرد. شاهین خزر رودسر نیز به مصاف تیم منطقه آزاد چابهار رفت که توانست با نتیجه ۴ بر ۳ نخستین پیروزی خود را در دور رفت رقابت‌ها ثبت کند. در مسابقه افتتاحیه بخش یزد تیم ایفاسرام اردکان (میزبان رقابت‌ها) با نتیجه 5 بر3 بر تیم شهرداری سپاهان سمنان غلبه کرد.

در مسابقه دیگر تیم موج‌سواران ساحل نوشهر موفق شد حریف خود تیم ملوان بندرگناوه بوشهر را هفت بر ۶ شکست دهد. در رقابت‌های گروه دوم در ورزشگاه داراب ساری تیم شهریار ساری با نتیجه ۵ بر ۲ تیم فرش حداد اصفهان را شکست داد. در دیگر دیدار این گروه تیم گلساپوش یزد قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها، در دیداری سخت و نزدیک و در وقت‌های اضافه موفق شد ۶ بر ۵ تیم دریانوردان بوشهر را از پیش‌رو بردارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار