کد خبر: ۸۸۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 13 August 2020

بانک‌های کردستان ۱۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کردند

تابناک/ دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان گفت: مجموع منابع بانک‌های استان تا پایان خرداد امسال ۱۴۵ هزار میلیارد ریال بود در حالیکه طی این مدت، ۱۱۶ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

علی اشرف یوسفی‌قیاسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کل منابع ۱۴ بانک عضور شورای هماهنگی بانک‌های استان از ابتدای امسال تا پایان خرداد ماه، ۱۴۵ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی کل تسهیلات پرداختی در این مدت توسط بانک‌های استان را ۱۱۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: میزان مطالبات این تعداد بانک در استان از وام گیرندگان هم پنج هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال است.

دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک‌های کردستان با اعلام اینکه نسبت مطالبات به مصارف در بانک‌های استان پنج درصد است، اضافه کرد: این میزان تا پایان سال گذشته ۶.۱ درصد بود که در سه ماهه نخست امسال به ۶.۸ درصد افزایش یافت البته نسبت مطالبات به مصارف طی سه ماه امسال در استان نسبت به سال گذشته افزایش زیادی نداشته و هنوز هم نسبت به کشور کمتر است.

وی اظها رداشت: سال ۹۸ در استان یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در بخش صنعت، هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی و ۳۸۰ میلیارد ریال در بخش گردشگری تسهیلات پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان از رشد ۳۸ درصدی مصارف در بانک های استان طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: نسبت مصارف به منابع بانک‌های استان ۷۳ درصد است و در این حوزه رتبه شانزدهم کشور را داریم بطوریکه استان‌هایی چون گیلان و کرمان، آذربایجان های شرقی و غربی و اصفهان در رتبه‌های پایین تر از کردستان قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل بانک مرکزی بانک ها تا ۸۵ درصد منابع خود را می‌توانند پرداخت کنند، تاکید کرد: ۱۵ درصد باقی مانده برای مبادلات نقدی در خزانه بانک‌ها باید موجود باشد.  

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های کردستان با اشاره به اینکه گاهی در بانک ها رشد منابع باعث می شود نسبت پرداخت تسهیلات پایین بیاد، گفت: در کردستان مواقعی بوده که رشد منابع بیشتر از رشد مصارف شده که همین باعث این تصور می شود که بانک ها در استان تسهیلات پرداخت نمی‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار