کد خبر: ۸۸۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 13 August 2020

 

وزیر خارجه آمریکا امروز، چهارشنبه ادعا کرد، وزارتخانه‌اش در تمام گام‌ها در زمینه فروش سلاح به عربستان در سال ۲۰۱۹ به قواعد و اصول متعهد بوده است.
 
                                                   پامپئو از معامله تسلیحاتی با عربستان دفاع کرد
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا امروز در کنفرانس خبری در پراگ، پایتخت جمهوری چک گفت: آنچه ما انجام دادیم طبق قوانین بود، من به اقدامات تیم خودم افتخار می‌کنم. ما نتیجه بسیار خوبی را محقق کردیم. ما مانع کشتار شدیم!

این اظهارات پامپئو در واکنش به گزارش بازرس کل وزارت خارجه آمریکا بود که گفته بود وزارتخانه به طور کامل خطرات کشتار غیرنظامیان در جنگ یمن را ارزیابی نکرده و اقدام به فروش حجم عظیمی از سلاح‌ها به ریاض کرده است.

کنگره خواستار انجام تحقیقات درباره تصمیم دولت دونالد ترامپ در ماه مه شد که اقدام به فروش سلاح به ارزش هشت میلیارد دلار به عربستان و دیگر کشور‌ها کرده و از طریق اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی ترامپ به دلیل تنش‌ها با ایران کنگره را دور زده بود.

پامپئو همچنین در جلسه رایزنی با اعضای مجلس سنای چک گفت: فرصت‌هایی برای بهبود روابط بین روسیه و آمریکا وجود دارند و باید به دنبال این فرصت‌ها گشت و از آن بهره‌برداری کرد. دو طرف برای بهبود کاهش سلاح‌های استراتژیک تلاش می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: بررسی زمینه‌های مشترک و صریح برای تفاهم متقابل بین دو طرف در جریان است و ما نیاز به ایجاد و بهره برداری از فرصت‌ها جهت بهبود روابط‌مان داریم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار