رقابت‌های این هفته لیگ برتر فوتبال دیشب با انجام ۵ دیدار پیگیری شد و تیم فوتبال گل‌گهر عنوان برترین تیم هفته را به دست آورد.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 11 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: رقابت‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال، دیشب با انجام ۵ دیدار پیگیری شد تا پرونده این هفته از بازی‌ها بسته شود. در بازی‌های این هفته پرسپولیس که از ۲ هفته قبل، قهرمانی خود را قطعی کرده بود در تهران مقابل ذوب‌آهن شکست خورد و تیم رده دومی استقلال در یک بازی تماشایی مقابل شهرخودرو متوقف شد. سپاهان در ادامه روند نزولی خود این هفته در اصفهان نتیجه را به نساجی مازندران واگذار کرد و تیم‌های تراکتور و فولاد هم از فرصت به وجود آمده استفاده نکردند و با تساوی، دیدار‌های این هفته خود را پشت سر گذاشتند.

 

اما در انتهای جدول تیم‌های گل‌گهر سیرجان و پیکان با کسب ۳ امتیاز، گام بلندی برای بقا در لیگ برتر برداشتند و در پایان این هفته از بازی‌ها، تیم‌های پارس‌جنوبی و شاهین که هر ۲ از نماینده‌های استان بوشهر محسوب می‌شوند در قعر جدول جا خوش کردند.

نتایج هفته بیست و هشتم لیگ برتر

  • پرسپولیس صفر - ذوب‌آهن یک
  • شهرخودرو ۲ - استقلال ۲
  • شاهین شهرداری صفر - تراکتور صفر
  • فولاد صفر - سایپا صفر
  • سپاهان صفر - نساجی یک
  • نفت مسجد سلیمان ۲ - گل‌گهر ۳
  • پیکان یک - صنعت نفت صفر
  • ماشین‌سازی یک - پارس‌جنوبی یک

تعدادگل‌های این هفته: ۱۴ گل

میانگی گل: ۱/۷۵ در هر بازی

پرگل‌ترین بازی: دیدار تیم‌های نفت مسجد سلیمان و گل‌گهر که با برتری ۳ بر ۲ تیم سیرجانی به پایان رسید، با ۵ گل پرگل‌ترین بازی این هفته از بازی‌های لیگ برتر بود.

کم‌گل‌ترین بازی: ۲ بازی از رقابت‌های هفته بیست هشتم با تساوی بدون گل به پایان رسید. دیدار‌های تیم‌های فولاد - سایپا و شاهین - تراکتور با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

تیم هفته: گل‌گهر؛ فرار سیرجانی‌ها از منطقه سقوط

پرگل‌ترین بازی این هفته از بازی‌ها، پایان خوشی برای تیم سیرجانی داشت و گل‌گهری که با نتیجه ۲ بر یک در این بازی عقب افتاده بود، در پایان با کسب هر ۳ امتیاز بازی مقابل نفت مسجد سلیمان تا حدودی خیال خود را برای بقا در لیگ راحت کرد. این نتیجه باعث شد تا گل‌گهر تا رتبه یازدهم جدول صعود داشته باشد و در فاصله ۲ هفته تا پایان لیگ نوزدهم، فاصله خود را با منطقه سقوط به ۳ امتیاز برساند. البته از کار بزرگ نساجی مازندران هم در این هفته از بازی‌ها نمی‌توان به سادگی گذشت. شاگردان محمود فکری که هفته‌های پایانی لیگ را بدون استرس سقوط سپری می‌کنند در اصفهان تیم پُرمهره و مدعی سپاهان را با یک گل شکست دادند.

بازیکن هفته: بهنام برزای؛ تاثیر مستقیم روی هر ۳ گل گل‌گهر

بهنام برزای در دیدار گل‌گهر مقابل نفت مسجد سلیمان، همان دقیقه دوم بازی به رضا محمودآبادی پاس گل داد و در ادامه هر ۲ گل بعدی تیمش را به ثمر رساند. برزای نقش زیادی در پیروزی این هفته تیمش داشت و عنوان برترین بازیکن هفته بیست و هشتم لیگ را از آن خود کرد.

مربی هفته: جلالی؛ نیمه مربیان و آقامعلم

درحالی که دیدار نفت مسجد سلیمان و گل‌گهر در پایان نیمه نخست با برتری تیم جنوبی به پایان رسیده بود، نیمه مربیان با برد گل‌گهر و شاگردان مجید جلالی تمام شد تا این مربی ۶۳ ساله صاحب عنوان برترین مربی هفته بیست و هشتم لیگ برتر شود. همچنین عبدالله ویسی، سرمربی پیکان هم در نیمه دوم بازی تیمش مقابل صنعت نفت که موسوم به نیمه مربیان است، مقابل بهنام سراج به پیروزی رسید.

گل هفته: بازهم میری بازهم سوپرگل

هنوز گل محمد میری به استقلال در هفته بیست و ششم از یاد نرفته بود که این بازیکن در دیدار مقابل سپاهان آن‌هم در ورزشگاه نقش‌جهان دست به کار بزرگی زد و از فاصله دور این بار پیام نیازمند یکی دیگر از دروازه‌بان‌های ملی پوش کشورمان را مغلوب کرد.

جدول گلزنان؛ شیخ بی‌رقیب در صدر جدول

شیخ دیاباته که برای پنجمین بازی متوالی در ترکیب استقلال گلزنی کرد، با ۱۳ گل و بالاتر از شهریار مغانلو از پیکان درصدر جدول گلزنان جای گرفت. گل دوم استقلال در بازی مقابل شهرخودرو توسط دیاباته از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. دیگر گلزنان برتر لیگ نوزدهم، این هفته درخشش چندانی در امر گلزنی نداشتند. ارسلان مطهری نیز که دیگر گل آبی‌پوشان را این هفته مقابل شهرخودرو زده بود حالا با ۱۰ گل در کنار علی علیپور و مهدی ترابی از پرسپولیس در جایگاه چهارم این جدول قرار گرفت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان


Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار