فاطمه خسروپور، سردبیر خبرگزاری فارس در استان فارس نیز در این نشست به بحث مهجوریت شیراز پس از ۱۲ سال از گفتمان سومین حرم اهل بیت(ع) توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: باید این مبث تقویت شود تا چتر این گفتمان بر همه عرصه‌های استانی گستراانید شود.
کد خبر: ۸۸۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹ 09 August 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست صمیمی و تقدیر با اصحاب رسانه استان فارس در حرم حضرت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: خبرنگار نقش مهمی در پیشگیری از فساد و خلاف در جامعه دارد که همیشه صاحبان قدرت از این گروه حساب می‌بردند و به شکلی سعی می‌کردند که آن‌ها را با خودشان همراه کنند.

تشکل‌های صنفی خبرنگاران باید مجموعه خود را تقویت کنند و در این زمینه بسیج رسانه و انجمن صنفی عکاسان و خبرنگاران می‌تواند نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشد

وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص وضعیت خبرنگاران افزود: تشکل‌های صنفی خبرنگاران باید مجموعه خود را تقویت کنند و در این زمینه بسیج رسانه و انجمن صنفی عکاسان و خبرنگاران می‌تواند نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشد.

تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع) بیان کرد: باید همان‌طور که خبرنگاران به تغییر و تحول و بهبود وضعیت اجتماعی دیگران کمک می‌دهند، در روز خبرنگار و چنین جلساتی هم بتوانیم به بهبود وضعیت اجتماعی خبرنگاران کمک دهیم تا آن‌ها بتوانند نقش خود را در این زمینه بهتر ایفا کنند.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد در این زمینه وظایفی دارد که امیدواریم این وظایف را به خوبی پیگیری کند، معمولا مشاهده می‌کنیم افرادی به دنبال خبرنگاران هستند که مدیریت اجرایی دارند و می‌خواهند گزارش کارهای خود را از طریق آنان منتشر کنند، اما عده‌ای هم هستند که مدیریت راهبردی دارند و اگر بخواهند بگویند کاری کردیم باید بگویند که برای دیگران تعیین تکلیف کرده‌اند که این افراد به تناسب مدیریتشان باید ارتباطشان را با رسانه‌ها قوی‌تر کنند که یکی از آن‌ افراد بنده هستم که باید نقش راهبردی در سطح استان ایفا کنم.

 

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم ارتباط با رسانه‌ها قوی‌تر شود قاعدتا یک مدیر باید از خبرنگاران هم حمایت داشته باشد، گفت: اگر در جراید ستونی نوشته می‌شود، باید هزینه پرداخت شود و باید به مرور این جهت را تغییر دهیم یعنی بتوانیم از رسانه‌ها در رابطه با خدمتی که انجام می‌دهند تشکر کنیم و این را جزو رویکردهای نهاد رهبری در استان قرار دهیم که در حد توان از رسانه‌ها حمایت داشته باشیم.

وقتی می‌خواهیم از رسانه‌ها بهره‌مند شویم باید هم از آنان قدردانی و هم حمایت کنیم و این مسئله باید انجام شود وگرنه با کمال صراحت می‌گوییم که در غیر این صورت نمی‌توانیم استان را جلو ببریم زیرا ارتباطمان طوری نیست که جبهه رسانه‌ای داشته باشیم

امام‌جمعه شیراز گفت: وقتی می‌خواهیم از رسانه‌ها بهره‌مند شویم باید هم از آنان قدردانی و هم حمایت کنیم و این مسئله باید انجام شود وگرنه با کمال صراحت می‌گوییم که در غیر این صورت نمی‌توانیم استان را جلو ببریم زیرا ارتباطمان طوری نیست که جبهه رسانه‌ای داشته باشیم و بتوانیم اهداف راهبردی را تعریف کنیم که در این مسیر خبرنگاران می‌توانند یاری‌رسان خوبی باشند.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه از اینکه توانسته است احساس همدلی و همدردی با خبرنگاران ایجاد کند تا آنان بتوانند از مسائل و مشکلات خود سخن بگویند، گفت: با این همه مشاهده کردیم که در این جلسه خبرنگاری که خود دارای مشکلات معیشتی بسیاری است اما از مسائل و مشکلات خود سخن نگفت و این یک افتخار است که به‌عنوان یک ایرانی به خود می‌بالیم.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری اظهار کرد: خبرنگاران ما برای رفع مشکلات مردم ایثارگرانه وارد عرصه می‌شوند و اگر شهید صارمی چهره‌ای است که ما به آن افتخار می‌کنیم و در روز شهادت آن بزرگداشت برگزار کرده و از خبرنگاران تجلیل می‌کنیم، خبرنگاران هم جبهه دیگری هستند که جز ایثار، گذشت، صبر و استقامت و مقاومت چیز دیگری در رزومه کاری خود ندارند.

وی بیان کرد: منافع و بهره‌مندی مربوط به جریان خبرنگاران نیست و باید به خبرنگاری افتخار کرد که در جمعی که احساس می‌کند صدایش شنیده می‌شود، نخستین سؤالش درباره مشکل آب در برخی از مناطق باشد و باید دست این خبرنگار را بوسید زیرا دغدغه مردمش دارد و یا خبرنگار دیگری بحث پتروشیمی‌ها مطرح کرده و خبرنگار دیگری هم دغدغه فرهنگی و دینی دارد.

در خصوص وضعیت مشکل آب در برخی از مناطق با ائمه جماعات آنجا صحبت‌هایی شده است و قرار شده آنان به نمایندگی از ما پیگیر این قضایا باشند تا معلوم شود که روحانیت در کنار مردم ایستاده و کار می‌کند

امام‌جمعه شیراز گفت: در خصوص وضعیت مشکل آب در برخی از مناطق با ائمه جماعات آنجا صحبت‌هایی شده است و قرار شده آنان به نمایندگی از ما پیگیر این قضایا باشند تا معلوم شود که روحانیت در کنار مردم ایستاده و کار می‌کند.

آیت‌الله دژکام خواستار توجه عامه مردم به مشکل کم‌آبی شد و تاکید کرد: نباید بگوییم که چون یک مدیر خوب کار نکرده است من هم دلم برای همشهری خودم نمی‌سوزد و استدعا داریم دیگران سعی کنند که کمتر مصرف کنند تا به همه بتوانیم آب برسانیم و از مدیران هم به‌صورت جدی درخواست داریم تا مسئله آب شهر را حل کنند.

رویکرد وزارت مسکن و شهرسازی در خصوص مسئله حرم در ۴ بند تدوین شده است

وی در ادامه به مسائل مطرح شده از سوی خبرنگاران درباره حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره کرد و گفت: رویکرد وزارت مسکن و شهرسازی در خصوص مسئله حرم در چهار بند تدوین شده است ضمن اینکه تلاش شهرداری منطقه تاریخی نیز این است که این مسئله طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم را به نوعی حل کند.

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: طرح‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت باید برای این قضیه داشته باشیم و در چارچوبی که از نظر میراثی و بافت فرهنگی برای آن‌ها ارزش قائلیم تلاش کنیم تا مشکل دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) حل شود.

ایجاد راه دسترسی از طریق مترو به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس همچنین خواستار ایجاد راه دسترسی از طریق مترو به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شد و گفت: باید جهت‌گیری مترو را برای ایجاد دسترسی مردم به منطقه تاریخی و حرم‌های مطهر نشان دهیم و به‌صورت اولویت اول این مسئله مطرح شود؛ همان‌طور که میراث فرهنگی تأکید می‌کند باید مراقب میراث تاریخی در این بافت باشید از وزارت میراث فرهنگی مطالبه داریم که به‌صورت جدی در شورای شهرسازی بگوید که اولویت مترو شهر شیراز دسترسی به حرم شاهچراغ(ع) باشد ضمن اینکه نگاه پارلمان شهری شیراز هم باید به این قضیه منعطف شود.

با نگاه راهبردی خودمان می‌خواهیم تمدن اسلامی بسازیم

می‌خواهیم نماز جمعه در این جامعه تعریف کنیم و این یک بحث است و زمانی هم است که با نگاه راهبردی خودمان می‌خواهیم تمدن اسلامی بسازیم و در این صورت به این نگاه می‌کنیم در نگاه تمدن‌سازانه امام جمعه و نماینده ولی فقیه یک چیز بیشتر نیست و در حاکمیت دینی این باید نقش خود را درست ایفا کند

آیت‌الله دژکام در پاسخ به سوالی در خصوص نقش امام جمعه و نماینده ولی فقیه اظهار کرد: وضعیت اجتماعی فعلی ما در حال گذار از یک جامعه است که از زمان قاجار به این طرف دچار یک سردرگمی فرهنگی شده است و جای همه افراد در اجتماع و نهادها فراموش شده است و به تعبیر امروزی‌ها کشور غرب‌زده شده است و می‌خواهیم نماز جمعه در این جامعه تعریف کنیم و این یک بحث است و زمانی هم است که با نگاه راهبردی خودمان می‌خواهیم تمدن اسلامی بسازیم و در این صورت به این نگاه می‌کنیم در نگاه تمدن‌سازانه امام جمعه و نماینده ولی فقیه یک چیز بیشتر نیست و در حاکمیت دینی این باید نقش خود را درست ایفا کند بنابراین سخت‌تر بودن را اینجا نمی‌توان برای کسی گفت.

وی با بیان اینکه وظایف امام جمعه و نماینده ولی فقیه بودن یکی است، گفت: پیوند با مردم در نقش امام جمعه بیشتر جلوه‌گر است اما باید بدانیم که ارتباط ولایت با مجموعه مولاعلیهم یعنی کسانی که مورد ولایت هستند دوگانه حساب نمی‌شود.

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه باید مبانی فکری و فلسفی این حکومت دوباره تبیین شود، گفت: اگر می‌خواهیم زوال پیش نیاید باید این مسائل را بیان کنیم و بدانیم که وظیفه الهی ما خدمت به مردم است.

انتصاب آیت‌الله دژکام به جایگاه تولیت حرم حضرت شاهچراغ(ع)؛ فتح بابی جهت به ظهور نشستن جایگاه حرم سوم اهل بیت(ع)

ابراهیم کمالی، مدیر خبرگزاری فارس در استان فارس نیز در این نشست از عدم وجود غرض سیاسی در کلام و عمل حضرت آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز تقدیر کرد و انتصاب ایشان به جایگاه تولیت حرم حضرت شاهچراغ(ع) را فتح بابی جهت به ظهور نشستن جایگاه حرم سوم اهل بیت(ع) عنوان کرد.

وی با اشاره به نامگذاری شیراز به عنوان حرم سوم اهل‌بیت(ع) در سال ۸۷ افزود: بدون شک با آمدن شما منویات رهبر معم انقلاب به منصه ظهور خواهد نشست و ما به عنوان سرباز شما در تولیت آستان آمادگی کامل جهت قلم زدن راستای رسیدن به این مهم را اعلام می‌کنیم.

مدیر خبرگزاری فارس در استان فارس در ادامه به اوضاع اقتصادی اصحاب رسانه نیز اشاره و بیان کرد: متاسفانه اصحاب رسانه به ویژه در شرایط کرونا در مضیقه هستند و وعده‌هایی که تا‌کنون داده شده هیچ‌کس عملی نشده است، پس نیازمند تدبیر جنابعالی جهت ارائه راهکار عملیاتی برای حل این موضوع هستیم.

ایجاد شهرداری آستان شاهچراغ(ع) برای خروج از مهجوریت حرم

فاطمه خسروپور، سردبیر خبرگزاری فارس در استان فارس نیز در این نشست به بحث مهجوریت شیراز پس از ۱۲ سال از گفتمان سومین حرم اهل بیت(ع) توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: باید این مبث تقویت شود تا چتر این گفتمان بر همه عرصه‌های استانی گستراانید شود.

وی همچنین خواستار ایجاد شهرداری آستان شاهچراغ(ع) برای خروج از مهجوریت حرم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار