حبیب الله خجسته پور اعلام کرد:
به گزارش حبیب الله خجسته پور جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: برگزاری آئین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در محرم امسال در اماکن سرپوشیده و بیش از دو ساعت ممنوع است.
کد خبر: ۸۸۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 09 August 2020
اخبار شهرستان میامی - آخرین و جدیدترین خبر های شهرستان میامی
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در پایان نشست ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست دکتر روحانی، رئیس جمهور که با حضور ویدئو کنفرانسی استانداران سراسر کشور در روز یکشنبه ۱۹ مرداد ماه برگزار شد با اشاره به تصویب پروتکل‌های بهداشتی برگزاری آئین‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در ماه محرم گفت:: در این جلسه پروتکل‌های بهداشتی مربوط به برگزاری آئین‌های عزاداری ماه محرم در سطح کشور ابلاغ و مقرر شد تا این پروتکل‌ها در استان‌های کشور متناسب با مراسم و برنامه‌های خاص استانی و شهرستانی بومی سازی گردد.
خجسته پور گفت:: بر این اساس مقرر گردید تا برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان در سطح استان، بصورت تفکیک حداکثر در دوساعت و در فضای باز برگزار شود.
وی با تاکید بر این نکته که برگزاری مراسم عزاداری در اماکن سرپوشیده داخل حسینیه‌ها، تکایا، شبستان‌های حرم‌های امام زادگان واجب التعظیم و ... ممنوع است، گفت:: بر اساس مقررات اعلام شده، استفاده از ماسک توسط تمامی عزاداران و خادمان و همچنین رعایت فاصله‌ی دو متری عزاداران از هر طرف الزامی است و توصیه می‌شود افراد مسن و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند، از حضور فیزیکی در اینگونه مراسم خودداری نموده و ترجیحا از برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان که از طریق رسانه‌ها عمومی وسیمای جهموری اسلامی و بویژه شبکه استانی سیمای مرکز سمنان ارائه و پخش می‌شود، بهره‌مند شوند.
حبیب الله خجسته پور همچنین تاکید کرد: توزیع نذورات و برپایی ایستگاه‌های صلواتی مانند توزیع چای و شربت تحت هر عنوان ممنوع است و لازم است خادمین و هیات امنای مساجد و هیات‌های عزادار نیز از انجام هر گونه پذیرایی در حین برگزاری مراسم پرهیز نموده و از مردم خیّر و مومن استان نیز درخواست می‌شود، نذورات و خیرات خود را ترجیحا به صورت خشک و بسته‌های معیشتی توزیع نموده و در موارد خاص که مسایل شرعی اجازه‌ی توزیع صورت خشک و ... را نمی‌دهد، طبخ غذا الزاما با نظر و تایید ماموران بهداشتی انجام و بمنظور پرهیز از ازدحام و تمجمع، در محلی خارج از هیت‌ها و تکیه‌ها توزیع شود.
خجسته پور برگزاری هرگونه برنامه تحت عنوان مراسم نخل گردانی و دسته روی هیآت عزاداری را ممنوع اعلام کرد و افزود: انجام برنامه‌های سینه زنی و زنجیر زنی صرفا در محل باز تعیین شده از سوی هیآت عزاداری انجام گردیده و برگزاری مراسم زنجیر زنی با استفاده از زنجیر‌های شخصی و صرفا در فضای باز به صورت متمرکز و بدون دسته روی مورد تاکید می‌باشد.
وی با ذکر این نکته که در برنامه‌ی عزاداری محرم امسال، استفاده از طبل، سنج، علامت و سایر ادوات خاص عزاداری ممنوع است، یادآور شد: انتظار داریم همه مردم مومن و عاشق اهل بیت در استان سمنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی زمیته‌ی قطع بیش از پیش زنجیره‌ی شیوع کرونا در سطح استان و کشور را فراهم آورده و در عین حال آئین‌های عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را نیز برگزار نمایند.
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار