کد خبر: ۸۸۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷ 07 August 2020

 

رشد اقتصادی بزرگ ترین اقتصاد منطقه اسکاندیناوی به کمترین سطح تاریخ خود رسید.
 
                                                   ثبت بدترین عملکرد اقتصادی سوئد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از سی ان بی سی، در سه ماهه دوم امسال رشد اقتصادی سوئد به منفی ۸.۶ درصد رسیده که این رقم، کمترین رشد اقتصادی این کشور از زمان ثبت آمارهای فصلی رشد تاکنون محسوب می شود. این رشد بسیار پایین تر از رکورد قبلی مربوط به سه ماهه پایانی سال ۲۰۰۸ محسوب می شود که اقتصاد این کشور ۳.۸ درصد کوچک تر شده بود.

با وجود آن که استکهلم به نسبت سایر پایتخت های اروپایی تعطیلی های بسیار کمتری را برای مقابله با کرونا اعمال کرد، بسیاری از کسب و کارها در این کشور با مشکلات مالی زیادی مواجه شده اند. با این حال رشد اقتصادی این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی در وضعیت بهتری قرار دارد. طی همین بازه زمانی متوسط رشد اقتصادی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو معادل منفی ۱۲.۱ درصد و ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا منفی ۱۱.۹ درصد بوده است.

دیوید اوکسلی- کارشناس ارشد مسایل اقتصادی در موسسه کپیتال اکونومیکس گفت: این رشد منفی بی سابقه نشان می دهد که با وجود حمایت های مالی دولت، اقتصاد سوید از پیامدهای مخرب ویروس کرونا در امان نبوده است.

برخلاف کشورهای اروپایی دیگر، سوید حتی مدارس و دانشگاه ها را نیز تعطیل نکرده بود اما رعایت بالای اصول بهداشتی باعث شده است تا تنها ۵۷۴۷ مرگ ناشی از کووید در این کشور ثبت شود که یکی از پایین ترین ارقام در بین کشورهای اروپایی است. به طور متوسط از هر یک میلیون سویدی، ۰.۴۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده است در حالی که این رقم برای برزیل که رکورددار جهان از این نظر است معادل ۴.۷۴ نفر به ازای هر یک میلیون نفر است.

دولت سوئد انتظار دارد اقتصاد این کشور امسال هفت درصد کوچک شود و برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور ۲۵۰ میلیارد کرون تخصیص داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار