کد خبر: ۸۸۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸ 07 August 2020
 

تابناک/در این مطلب طرز تهیه مالابیج که از غذا‌های محلی استان‌های گیلان و مازندران است را به شما عزیزان آموزش داده‌ایم.

روش تهیه مالابیج مازندرانی

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مالابیج به ماهی شکم‌پری گفته می‌شود که بر روی هیزم کبابی ‌می‌شود، اما دو نکته اساسی در طبخ این غذای مازندرانی وجود دارد که آن را از سایر ماهی‌های شکم‌پری که تابه‌حال میل کرده‌اید، متمایز می‌کند؛ اول اینکه ادویه‌ها و مواد میانی به کار رفته در این غذا بسیار مهم هستند، زیرا طعم بسیار متفاوتی به آن می‌دهند و نکته دوم اینکه طبخ آن بر روی هیزم قطعا طعم آن را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

مواد لازم:

- ماهی سفید بزرگ ۱ عدد
- سبزی‌های معطر نعناع، خنش (خالواش)، چوچاق یک دسته
- رب انار ۲ قاشق غذاخوری
- مغزگردو ۲۰۰ گرم
- نمک و فلفل و گلپر به اندازه کافی

طرز تهیه:

- ماهی را تمیز کنید و پولک‌های روی آن را بگیرد و داخل گوش‌های ماهی را خالی کنید. داخل شکم آن را هم کمی چاک دهید و محتویات داخل آن را خالی کنید.

- بعد ماهی را بشویید و داخل صافی بگذارید تا آب آن برود و یا با دستمال خشک کنید. سبزی‌ها را تمیز کنید و پس از شستن، داخل آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.

- سپس سبزی‌ها را با مغز گردو چرخ کنید. بعد از چرخ کردن این مواد، رب انار، نمک، فلفل و مقداری گلپر را با آن‌ها مخلوط کنید.

- مواد مخلوط شده را داخل شکم ماهی بریزید و شکم ماهی را با نخ و سوزن تمیز بدوزید تا مواد به بیرون نریزد. سعی کنید سر و دم ماهی را به سمت هم بیاورید و گرد کنید.

- سپس آن را داخل قابلمه‌ای مناسب قرار دهید و قابلمه را داخل آتش زغال قرار دهید و روی قابلمه را هم با آتش زغال پر کنید و صبر کنید تا ماهی به آرامی بپزد.

- اگر هم بخواهید میتوانید ماهی را در سینی فر چرب شده به پهلو بخوابانید و در طبقه وسط فر به مدت یک ساعت و نیم با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید تا بپزید و مشکلات درست کردن زغال را هم نداشته باشید.

- در فاصله پختن ماهی، سس آن را درست کنید؛ و برای درست کردن سس آن باید یک قاشق کره آب شده را با مقداری آب انار و زعفران دم کرده با هم مخلوط کنید و روی ماهی بزنید تا خوشرنگ‌تر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار