کد خبر: ۸۸۴۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 06 August 2020

معاون فرمانده انتظامی گیلان : تعامل رسانه ونیروی انتظامی ارتقا احساس امنیت را در پی دارد

تابناک/رشت - ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت : تعامل و ارتباط صادقانه رسانه و نیروی انتظامی منجر به ارتقا احساس امنیت و اعتماد عمومی در سطح جامعه می شود.

سرهنگ مجید رسول زاده روز پنجشنبه در آستانه سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار ایرنا و روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی گیلان طی نشستی با بیان اینکه نگاه ما مبتنی بر تعامل است، افزود : ساختار دستگاه های امنیت ساز چون نیروی انتظامی که جزو محبوبترین دستگاه هاست، بسیار مهم بوده و وجود آن برای مردم احساس امنیت و آرامش در بر دارد.

وی عنوان کرد : موضوع امنیت امری فراتر از یک دستگاه و یک مجموعه است و زیرا عملکرد هر یک از دستگاه ها می تواند منجر به امنیت یا ناامنی شود از این رو ضمن ضرورت تقویت ساختارها و نیروهای این مجموعه همه بخش ها و نیز مردم باید در تامین امنیت حضور و مشارکت فعال داشته باشند زیرا همه در تامین امنیت دخیل هستند.

وی تصریح کرد : تعامل، همدلی و کار در کنار یکدیگر با رویکرد رفع و کاهش مشکلات به بهبود احساس امنیت و ارتقا مقوله امنیت می انجامد.

وی افزود : رسانه ها از جمله این بخش هاست که می تواند با انتشار و انتقال صحیح، صادقانه و روشنگرانه عملکرد ها و اطلاعات به مردم و نیز انعکاس درست و منصفانه مسائل و چالش ها به مسئولان، به تقویت این ظرفیت ها و ارتقا همدلی ها و مشارکت مردم و در نتیجه بهبود وضعیت اجتماع و جامعه کمک موثری نماید.

وی در ادامه تصریح کرد : در حال حاضر جزو استان‌هایی هستیم که مردم احساس امنیت خوبی دارند؛  اما حوزه آموزش برای نحوه استفاده و حضور شهروندان در فضای مجازی به ویژه برای نسل جوان و نوجوان، بیش از پیش نیازمند توجه، آگاهی بخشی است و برای فرهنگ سازی در این حوزه باید سرمایه گذاری جدی شود.

وی تصریح کرد: در کنار فرصت‌هایی که فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی آحاد شهروندان ایجاد کرده،  بسترهایی برای سوء استفاده از این فضای سایبری نیز فراهم شده که باید با فرهنگ سازی مناسب و آگاهی بخشی لازم به جامعه.

 وی با بیان اینکه، ارتقاء آگاهی عمومی و اطلاع‌رسانی صحیح اقدامات پلیس در کاهش جرائم، نقش اثرگذاری دارد، اظهار داشت: متاسفانه امروزه بدلیل مشغله‌های فراوان والدین؛  ارتباط منطقی و آگاهانه میان آنها با فرزندانشان کمتر شده است و این خود زنگ خطری برای نسل آینده است.

سرهنگ رسول زاده ادامه داد:  بدلیل درهم تنیده شدن خوب و بد فضای مجازی، فرزندان به واسطه هیجانات سنی، جذابیت‌های موجود و کم تجربه بودن و عدم تشخیص واقعیت‌ها، به سرعت جذب این فضا می‌شوند و در نتیجه امکان سوء استفاده از آنها نیز تقویت می‌شود که این خود موجب بروز آسیب‌های فردی و اجتماعی بعضا جبران ناپذیر برای آنها می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار