کد خبر: ۸۸۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ 06 August 2020

۱۶ مرداد و آخرین اخبار کرونا در استان ها

تابناک/استان ها - ایرنا - شانزدهمین روز مرداد ماه در حالی سپری شد که ویروس کرونا امروز نیز با گرفتن جان ۱۷۴ نفر از هموطنانمان این موضوع را بار دیگر گوشزد کرد که رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی سرانجامی جز درد و بیماری به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا ، با اینکه از برخی استان ها خبر می رسد با همراهی مردم در رعایت دستورات بهداشتی وضعیت شیوع کرونا نسبت به هفته های گذشته مطلوب‌تر شده است اما  در برخی استان ها نیز شرایط همچنان ناپایدار است به طوری که محدودیت های کرونایی تمدید شده است.

زندگی چند ماهه ایرانیان با کووید۱۹، رفتار فردی و اجتماعی جدیدی را ایجاب کرده است. حفظ فاصله‌ فیزیکی، شرکت نکردن در تجمعات، خودداری از ترددهای غیرضروری در سطح شهر، پرهیز از سفرهای بین شهری و استفاده از ماسک  و دستکش، از تدابیری است که رعایت آن مسووولیت پذیری افراد را در قبال سلامت خود و دیگران نشان می دهد. 

در میانه تلاش مسوولان کشور و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان برای مهار کرونا و قطع زنجیره ابتلا ، تازه ترین تولیدات خبرنگاران ایرنا نشان می‌دهد که برخی استان ها به واسطه جدی نگرفتن خطر کرونا و اهمیت پروتکل‌های بهداشتی از سوی جمعی از هموطنان، همچنان در وضعیت قرمز و یا هشدار به سر می برند  و حتی تعداد بیشتری از  شهرستان ها در ۲۴ ساعت گذشته به جمع مناطق قرمز پیوسته اند. 

محدودیت‌های کرونایی به ۱۱ شهرستان اصفهان بازگشت

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان از اعمال محدودیت در فعالیت برخی از مراکز و اصناف در ۱۱ شهرستان استان که دارای وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هستند تا بیست و دوم مرداد جاری خبر داد.

سید مهدی میرجهانیان اظهار داشت : در زمان حاضر از ۲۴ شهرستان استان اصفهان، ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند بنابراین بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، محدودیت‌هایی در شهرستانهای قرمز اعمال شد.

وی ادامه داد: در این شهرستان‌ها فعالیت آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، زبان سراها، مهدهای کودک، استخر سرپوشیده، سینماها، تئاترها، آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌های ورزشی، کافه و چایخانه، باغ وحش، مراکز تفریحی آبی و شهربازی‌ها به مدت یک هفته تا بیست و دوم مرداد جاری ممنوع است.

بی‌توجهی به هشدارهای کرونایی درقم نگران کننده‌است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم، بی‌توجهی به هشدارهای کرونایی را دراین استان نگران کننده ذکر کرد و خواستار رعایت جدی مردم نسبت به پروتکل بهداشتی شد.

احسان شریفی پوراظهار داشت: ‌شیب ممتد و رو به رشد شیوع کرونا در قم که برخلاف پیک اول درحال امتداد است، به دلیل عدم توجه اجتماعی به پروتکل‌های هشدار دهنده‌است.

وی گفت:‌چنانچه مردم به هشدارها توجه نکنند ماه‌های پیش رو  بسیار نگران کننده خواهد بود.

 استان قم ۱۴ مردادماه جاری ، وضعیت کرونا در قم قرمز شد 

محدودیت‌های کرونایی در استان سمنان تمدید شد

سخنگو و جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: محدودیت‌ها برای مناطق قرمز و زرد کرونایی در استان سمنان تا بیست و یکم مرداد ۹۹ تمدید شد.

حبیب ‌الله خجسته پور افزود: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و تصویب ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، محدودیتهای اعمال شده کرونایی در استان سمنان تا روز سه‌شنبه ۲۱ مرداد تمدید شد.

خجسته پور تاکید کرد: همچون محدودیت‌های گذشته، تمام دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاه‌ها و کلاس‌های تقویتی مدارس، در این مدت در مناطق قرمز و زرد کرونایی استان سمنان تعطیل است.

بی‌توجهی جوانان کردستانی به کرونا فاجعه‌آفرین خواهد بود

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بی اهمیتی قشر جوان در رابطه با خطر شیوع ویروس کرونا و رعایت نکردن موازین بهداشتی، باعث افزایش و گردش ویروس بین این نسل طی هفته‌های آینده و ایجاد موجی دیگر از بیماری در جامعه خواهد شد.

دکتر ابراهیم قادری ظهار داشت:طی روزهای اخیر با همراهی مردم و ادامه کنترل توسط مسوولان، شاهد کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در استان کردستان بودیم.

بستری بیماران کرونایی ۲۰ الی ۴۰ ساله در بابل افزایش یافت

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل از تغییر رفتار و تغییر ماهیت عملکرد ویروس کرونا خبر داد و گفت که بستری بیماران کرونایی ۲۰ الی ۴۰ ساله در بیمارستان های زیر مجموعه این دانشگاه افزایش یافته است.

دکتر سید فرزاد جلالی با اعلام این که تمامی ۲۲ شهر استان مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند ، افزود : استان ما در خیز دوم شیوع کرونا قرار دارد و این ویروس تغییر رفتار و ماهیت عملکرد داده و میزان سرایتش ۱۰ برابر شده است.

با این حال در بسیاری از استان ها مردم روزهای سخت و پر استرسی را در مقابله با این ویروس شاخدار سپری می کنند و همچنان طرح های مراقبتی به همراه تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار قرار داده اند و  بوستان ها تعطیل، برگزاری مراسم عروسی در تالارها و عزا در آرامستانها نیز ممنوع شده است.

همچنین تا ظهر امروز (شانزده مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، تاکنون ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.

 

اهم اخبار و گزارش های کرونا در استان ها 

مصائب خبرنگاران در روزگار کرونایی

تصمیم‌گیری برای اربعین امسال به وضعیت بیماری کرونا بستگی دارد

وضعیت قرمز کرونایی مانع ترافیک در جاده‌های مازندران نشد

اطلاع‌رسانی در پاندمی کرونا

محدودیت‌های کرونایی در استان سمنان تمدید شد

دغدغه سلامت معتادان متجاهر گلستان در شرایط کرونایی

۱۰۸ نفر از کادر سلامت خراسان جنوبی به کرونا مبتلا شدند

بستری بیماران کرونایی ۲۰ الی ۴۰ ساله در بابل افزایش یافت

روند شیوع ویروس کرونا در شهرستان ری کاهشی شد

محدودیت‌های کرونایی به ۱۱ شهرستان اصفهان بازگشت

 

آخرین آمار وزارت بهداشت از جانباختگان کرونا 

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۲۷۷ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی افزود: تاکنون دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری اظهار کرد: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد، گیلان و قم در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار