کد خبر: ۸۸۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸ 06 August 2020

 

تابناک/رامین گیلانشاهی روز پنجشنبه به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار در تجلیل از خبرنگاران حوزه تعاون روستایی استان گیلان در رشت افزود: طبق اساسنامه تشکل ها باید امکانات و بسترها را برای تولید محصول شامل کود، بذر و غیره فراهم و زمینه  بازاریابی را مهیا کنند.

وی ایجاد تشکل گیاهان دارویی را  از دیگر اولویت های تعاون روستایی در استان گیلان عنوان و اظهار کرد: ایجاد تشکل تخصصی نوغان در شرق و غرب به منظور فعالیت ویژه در این رابطه از دیگر برنامه های تعاون روستایی است.

گیلانشاهی در ادامه با تشریح اقدامات سازمان تعاون روستایی استان گیلان طی سال جاری خاطرنشان کرد: از آغاز خرید تضمینی محصول گندم “مباشرتی” از نیمه خرداد ماه تا پایان تیرماه گذشته حدود ۹۶۰ تن گندم توسط اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستان رودبار انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم با هماهنگی شرکت مادر تخصصی بازرگانی و نظارت سازمان جهادکشاورزی گیلان انجام می شود، افزود: در سال جاری،  ۲ اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستانهای رودبار و سیاهکل به عنوان مباشر خرید تضمینی گندم را برعهده دارند، مرکز خرید سیاهکل از یازدهم مرداد ماه جاری به طور رسمی خرید تضمینی گندم را از گندمکاران آغاز کرده ضمن اینکه قیمت پایه مصوب سال جاری برای خرید تضمینی هر کیلو گندم معمولی ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان با اشاره به خرید ۴۲ تن کلزا از کشاورزان خاطر نشان کرد: یک هزار و ۵۰ تن برگ سبز چای توسط دو کارخانه تحت پوشش مجموعه تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان انجام گرفت، این میزان منجر به استحصال حدود ۲۵۰ تن چای خشک شامل ممتاز ، شکسته، قلم و باروتی شده است.

وی اضافه کرد: این خرید تضمینی توسط ۲ کارخانه شامل سپیدرود تحت اجاره اتحادیه تعاونی های کشاورزی چایکاران غنچه های طلایی شمال کشور و کارخانه عدالت متعلق به شرکت تعاونی روستایی شرق گیلان در رودسر انجام گرفته که در پرداخت ۷۵ درصد بر عهده کارخانه و شرکت تعاونی های مربوطه و ۲۵ درصد توسط دولت انجام می گیرد.

وی،  توزیع یک هزار و ۲۰۰ تن بذرگواهی شده و ۲۴ هزار تن کود را از دیگر اقدامات امسال تعاون روستایی گیلان عنوان و تصریح کرد: یک هزار و ۷۵۰ تن مرغ نیز از طریق شبکه مرغداری های استان توزیع شده است ضمن اینکه شبکه مرغداران در راستای تنظیم بازار مرغ نقش آفرینی خوبی داشتند.

گیلانشاهی ، ۹۰ درصد برنج تولیدی گیلان را کیفی دانست و اظهار داشت: به دنبال این هستیم تا حداقل در ۲ مکان سورتینگ برنج ایجاد کنیم موضوع زنجیره تولید این محصول استراتژیک از برنامه های استان است.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان با بیان اینکه حدود ۱۱۷ مرکز و مغازه و ۷۴ غرفه برای عرضه داریم، خاطر نشان کرد: ۲ دستگاه واحد شالیکوبی، ۲ واحد چای در مرکز و شرق، مرکز تولید بذرگواهی شده برنج و ۲ تولید کنسانتره دامی داریم ضمن اینکه یک واحد لبنیات را در هفته دولت به بهره برداری می رسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار