سلیمانی: سران اصلاحات به عملیات فریب روی آورده‌اند
وزیر ارتباطات دولت نهم گفت: وقتی برجام با این هزینه سنگین برای ملّت ایران تمام شد و این همه خسارت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کشور ایجاد کرد، اصلاح‌طلبان ‌با یک بن‌بست کاملاً روشنی روبرو شده‌اند.
کد خبر: ۸۸۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 06 August 2020

محمّد سلیمانی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به وضعیت جریان اصلاحات بعد از انتخابات مجلس گفت: در صحنه سیاسی ایران تفکرات مختلفی برای اداره کشور وجود دارد. یک تفکر این است که ما روی پای خودمان بایستیم و با حفظ ارتباط با دنیا کشور را به پیشرفت برسانیم و به آرمان‌ها دست پیدا کنیم.

وی افزود: مبتنی بر این تفکر، ما باید به مستضعفین جهان کمک کنیم و با نفی سلطه، کشور را به سمتی ببریم که الگوی سایر کشورها بشود تا این کشورها بتوانند خودشان را از زیر یوغ استکبار جهانی و غربی‌ها نجات دهند. این تفکر مربوط به امام راحل است که باعث پیروزی انقلاب شد.

وزیر اسبق ارتباطات ادامه داد: تفکر دیگری وجود دارد که از صدر مشروطیت بروز و ظهور داشته و اکنون هم ادامه دارد. تفکری که هم در سرکار آوردن رضاخان نقش داشته و هم در کودتا علیه دولت مصدق و قدرت گرفتن دوباره شاه نقش داشته است.

سلیمانی با بیان اینکه این تفکر می‌گوید که ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و از سر تا پا باید غربی باشیم، اظهار داشت: این تفکر در شرایط امروز، خود را در لباس اصلاح‌طلبی ظاهر کرده است.

وی با بیان اینکه امروز اصلاح‌طلبان به ته خط رسیده‌اند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند، اظهار داشت: با هر کدام از آن‌ها که صحبت می‌کنیم و می‌گوییم نهایت حرف شما چیست، حرف‌شان این است که ما نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم و غربی‌ها باید بیایند به ما کمک کنند. البته این حرف را به زبان‌های مختلف و تحت عناوینی نظیر سرمایه‌گذاری و مواردی از این قبیل مطرح می‌کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: در چهل سال بعد از انقلاب عمدتاً اداره کننده کشور همین افراد بودند و اگر دولت‌های مختلف را نگاه کنید به این موضوع می‌رسید.

سلیمانی با بیان اینکه در اکثر دولت‌ها اصلاح‌طلب‌ها نبض اقتصاد را در دست داشته‌اند، اظهار داشت: این جریان سیاسی بعد از روی کار آمدن حسن روحانی، خیز برداشته‌ بود تا با برجام به قلّه آمال‌شان برسند و فکر می‌کردند که با این توافق، تفکرشان در کشور جا باز می‌کند و نهادینه می‌شود.

وی افزود: وقتی برجام با این هزینه سنگین برای ملّت ایران تمام شد و این همه خسارت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برای کشور ایجاد کرد، اصلاح‌طلبان ‌با یک بن‌بست کاملاً روشنی روبرو شده‌اند.

سلیمانی با بیان اینکه سران اصلاح‌طلب همه اعلام کرده‌اند که اصلاح‌طلبی به بن‌بست رسیده، تصریح کرد: تنها راهی که برای آن‌ها باقی مانده است، اجرا کردن عملیات فریب است. سران اصلاح‌طلب راهی ندارند جز اینکه بگویند ما از روحانی نیستیم. این در حالی است که او طبق نسخه و توصیه‌های اصلاح‌طلبان عمل کرد و می‌کند. چه در برجام و چه در بحث‌های اقتصادی و فرهنگی و در ارتباط با کشورهای منطقه، روحانی بر اساس نگاه اصلاح‌طلبان عمل می‌کند.

وی افزود: سران اصلاح‌طلب به دنبال این هستند که بازی «کی بود کی بود من نبودم» را راه بیاندازند و بگویند که ما نقشی در شرایط موجود نداشته‌ایم. غافل از اینکه تاریخ را نمی‌توان تغییر داد. از طرفی در انتخابات مجلس یازدهم شاهد بودیم در شهر تهران سرلیست آن‌ها که مجید انصاری بود، تقریباً‌ کم‌تر از سه چهار درصد از آراء را به خود اختصاص داد و این نشان می‌دهد این تفکر به بن‌بست رسیده است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به برخی نامه‌نگاری‌های سران اصلاحات و تلاش برای تحریم منشاء مشکلات کشور گفت: این نامه‌نگاری‌ها برای این است که به خیال خودشان مردم را فریب بدهند و بگویند ما در دولت روحانی نقشی نداشته‌ایم، ولی این نقشه جواب نمی‌دهد، چرا که عناصری که در دولت روحانی فعال هستند و تفکری که روحانی مطرح کرد کاملاً‌ با تفکر اصلاح‌طلبی تطابق دارد.

سلیمانی با بیان اینکه شانه خالی کردن از زیر کارنامه حسن روحانی، نزاع را به اردوگاه اصلاح‌طلبان خواهد کشاند، گفت: آن‌ها از قبل، تضادهایی داشتند و اکنون شاهد این هستیم که این تضادها بیرن زده و در آینده شاهد اختلاف بیشتری خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در ایدئولوژی و استراتژی به بن بست قطعی رسیده‌اند، گفت: در این شرایط، سران اصلاح‌طلب هیچ راهکاری نمی‌توانند ارائه دهند و دستشان کاملاً خالی مانده است. لذا می‌خواهند آواری که بر سر ملت ایران فروریخته‌اند و مشکلاتی نظیر ۱۰ برابر شدن دلار و تورم بی‌سابقه و تاریخی را به گردن دیگران بیاندازند.

سلیمانی، بی‌ارتباط بودن عملکرد دولت را با اصلاح‌طلبان، دروغی بزرگ نامید و یادآور شد: معاون اول رئیس‌جمهور که کاندیدای ریاست جمهوری هم شد، بارها در تبلیغات اعلام کرد که من اصلاح‌طلب هستم. همچنین بسیاری از اعضای کابینه دولت خاتمی در دولت روحانی هم بودند. 

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد سران اصلاحات به‌دنبال دنبال زمین‌گیر کردن مردم هستند، تصریح کرد: اگر معلوم شود که پشت پرده نابسامانی‌های ارز و خودرو اصلاحطلبان هستند بسیاری از مسائل برای مردم روشن می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: باید تلاش شود تاریخچه خودروسازی و نقش بهزاد نبوی و اسحاق جهانگیری در آن تا کنون برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه باید ارز و خودرو را از چنگ برجامیان بیرون آورد تا مردم نفس راحتی بکشند، افزود: باید روشن شود امثال آقای حجاریان در نا امنی معیشتی در حوزه کالاهای اساسی چه فعالیتهایی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار