یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «تابناک»
تابناک گیلان/ عضو حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: بنده بر این باورم که قطعا تشکیلات جدیدتری از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ ایجاد خواهد شد؛ منتهی آنچه مهم است این بوده که فعلا اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و همه جریانات سیاسی و مجموعه نیروهای سیاسی کشور به خصوص در سطوح بالا در جهت ایجاد یک انتخابات پرشور در سال ۱۴۰۰ وارد عمل شوند.
کد خبر: ۸۸۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 04 August 2020
 
 
 
تابناک گیلان/ عضو حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: بنده بر این باورم که قطعا تشکیلات جدیدتری از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ ایجاد خواهد شد؛ منتهی آنچه مهم است این بوده که فعلا اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و همه جریانات سیاسی و مجموعه نیروهای سیاسی کشور به خصوص در سطوح بالا در جهت ایجاد یک انتخابات پرشور در سال ۱۴۰۰ وارد عمل شوند.
 
 
 
اصلاح‌طلبان دنبال یک سازوکار انتخاباتی جدید برای ۱۴۰۰ هستند/ فعلا وظیفه اصولگرا و اصلاح‌طلب پرشور کردن انتخابات ریاست جمهوری است/ اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 دست بسته نیستند

با شکست سختی که اصلاح طلبان در انتخابات اسفند ماه ۹۸ متحمل شدند، فضا برای ایجاد تغییرات اساسی در سیستم تصمیم‌گیر انتخاباتی این جریان مهیا شد؛ موضوعی که خیلی وقت بود، بسیاری از چهره‌ها و احزاب اصلاح طلب بر آن تاکید داشتند و بر این موضوع پافشاری می‌کردند که دیگر ساز و کاری نظیر شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان جوابگوی حضور این طیف در انتخابات نیست؛ اما به هر شکل در این جریان تصمیم به ادامه فعالیت شورای عالی برای انتخابات مجلس گرفته شد.

به گزارش «تابناک»؛ با شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم، موج انتقادات در جریان اصلاحات نسبت به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بالا گرفت و همین موضوع باعث شد که زلزله جدی در این ساز و کار انتخاباتی به وقوع بپیوندد و زمینه برای انحلال آن و تصمیمی جدی توسط اصلاح طلبان مهیا شود.

عبدالله نوری و بهزاد نبوی، گزینه‌های ریاست سازوکار انتخاباتی جدید اصلاح طلبان

مقدمه این تغییر ساختار انتخاباتی در جریان اصلاحات استعفای حجت الاسلام «عبدالواحد موسوی لاری» وزیر کشور دولت اصلاحات و نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری بود. استعفای او این سیگنال را برای «محمد رضا عارف» فرستاد که احتمالا کار و ماموریت شورای عالی رو به پایان بوده و لذا بهتر است رئیس شورا هم با کنار رفتن خود دست اصلاح طلبان را برای تصمیم جدید باز بگذارد.

اکنون بحث‌هایی در ارتباط با تشکیل یک ساز و کار انتخاباتی جدید از سوی اصلاح طلبان متناسب با رویکرد انتخاباتی آنان برای ۱۴۰۰ مطرح است و نام چهره‌هایی نظیر حجت الاسلام «عبدالله نوری» و «بهزاد نبوی» هم برای تصدی کرسی ریاست این ساز و کار تصمیم گیر در جریان اصلاحات مطرح است.

دنبال یک سازوکار انتخاباتی مناسب برای ۱۴۰۰ هستیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» درباره رویکرد انتخاباتی جریان متبوعش، عنوان کرد: در حال حاضر در جریان اصلاحات صحبتی از انحلال شورای عالی سیاستگذاری مطرح نشده، اما بدون شک ما باید به دنبال یک سازوکار مناسب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باشیم.

«داریوش قنبری» فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره بلاتکلیفی حاکم در جریان اصلاحات و افزایش اختلافات میان احزاب این جریان با توجه به در پیش بودن انتخابان ریاست جمهوری اظهار کرد: در ارتباط با انتخابات سال آینده، قطعا و یقینا اصلاح‌طلبان هم به عنوان یک جریان سیاسی دارای برنامه‌های خاص خودشان هستند؛ منتهی آنچه هست اینکه اصلاح‌طلبان به نوعی اختلافات و بلاتکلیفی دارند، اما این مسائل بسیار مهم نیست.

اختلافات اصلاح‌طلبان قابل حل است

وی افزود: به نظر من مسائلی که هم اکنون درباره انسجام درونی در بین جریان اصلاحات مطرح است، قابل حل است و در مجموع اصلاح‌طلبان قطعا یک تشکیلاتی را برای ایجاد وحدت و انسجام درونی در واقع برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهند داشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: اصلاح‌طلبان یا در جهت بازسازی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان یا ایجاد تشکیلات جدید در راستای حضور پررنگ در انتخابات ریاست‌جمهوری اقدام خواهند کرد و بدون شک برای انتخابات ۱۴۰۰ دست بسته نخواهند ماند.

فعلا وظیفه سیاسیون، پرشور کردن انتخابات ۱۴۰۰ است

عضو حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: بنده بر این باورم که قطعا تشکیلات جدیدتری از سوی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ۱۴۰۰ ایجاد خواهد شد؛ منتهی آنچه مهم است این بوده که فعلا اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و همه جریانات سیاسی و مجموعه نیرو‌های سیاسی کشور به خصوص در سطوح بالا در جهت ایجاد یک انتخابات پرشور در سال ۱۴۰۰ وارد عمل شوند.

قنبری تاکید کرد: جریانات سیاسی باید مقدمات یک انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم را پای صندوق‌های رای فراهم کنند؛ چرا که حضور قدرتمند مردم پای صندوق‌های رای نشاط سیاسی را به جامعه تزریق می‌کند.

جریان اصلاحات باید از بلاتکلیفی خارج شود

وی درباره انحلال شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: بنده صحبت و یا خبری را درباره انحلال شورای عالی سیاستگذاری در مجموعه اصلاح‌طلبان نشنیده‌ام و از این موضوع اطلاعی هم ندارم.

این چهره اصلاح‌طلب اظهار کرد: بالاخره ما باید برای انتخابات ۱۴۰۰ یا سازوکار شورای عالی سیاستگذاری را اصلاح کنیم و ایرادات آن را برطرف کنیم یا اینکه تشکیلات دیگری را جایگزین شورای عالی سیاستگذاری کنیم.

عضو حزب مردم سالاری تصریح کرد: جریان اصلاحات در مقطع فعلی باید از بلاتکلیفی خارج شود، چون اصلاح‌طلبان برای حضور موثر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰قطعا و یقینا نیاز به تشکیلات منسجمی دارد که بتواند زمینه وحدت و انسجام درونی نیرو‌های اصلاح‌طلب را فراهم کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار