کد خبر: ۸۸۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 04 August 2020

 

تابناک/عبدالرضا سلیمانی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا ، با اشاره به تولید روزانه ۲۵ تا ۳۰ تن زباله در این منطقه خاطر نشان کرد: این زباله ها بصورت غیر اصولی در منطقه  کاجستان  یکی از مناطق طبیعی  بندرکیاشهر  دفع می شود .

وی اظهار داشت:  دفع غیر اصولی این میزان زباله علاوه بر این که چهره ناخوشایندی را در این مکان ایجاد کرده  موجب به خطر افتادن سلامت مردم و محیط زیست شده است.

وی ایجاد مکانی مناسب  برای انباشت اصولی  زباله های این بخش را ضروری عنوان و تصریح کرد: رفع مشکلات مربوط به دفع غیر اصولی زباله در این منطقه به اختصاص اعتبارات لازم نیازمند است.

سلیمانی همچنین اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را  در کاهش زباله های تولیدی  موثر خواند و افزود: اجرای این طرح از چند سال گذشته توسط شهرداری و با مشارکت بخش خصوصی در بندرکیاشهر در حال انجام است .

وی خاطر نشان کرد:  با توجه به لزوم اجرای این طرح ،  انتظار می رود مردم بندرکیاشهر با مشارکت خود نقش موثری در کاهش تولید پسماندها و همچنین حفظ محیط زیست داشته باشند.

سلیمانی همچنین بر لزوم ارتقاء فرهنگ زیست محیطی در بین افراد جامعه تاکید و  از مسافران و گردشگران  خواست تا از رها کردن زباله در مناطق تفریحی و گردشگری این منطقه جدا خودداری کنند .

بخش بندرکیاشهر با داشتن مناطق طبیعی و گردشگری چون ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی ، اسکله ، پل چوبی ، مرداب ، پارک های جنگلی و ساحلی یکی از کانون های گردشگری استان گیلان است .

این بخش یکی از توابع شهرستان آستانه اشرفیه بوده و  با داشتن ۳۲ روستا و حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت در شرق استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار