کد خبر: ۸۸۳۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 04 August 2020

 

تابناک/مصظفی جمشیدی از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره تازه‌ترین اثرش اظهار داشت: رمان «سفر چنگ» با محوریت ایران کهن و باستان نوشته شده و قرار است از سوی انتشارات کتابستان معرفت روانه بازار کتاب شود.

وی در توضیح بیشتر درباره این رمان ابراز داشت: این رمان، حکایت سرزمینی است که در مقابل تهاجم اقوام گذشته همیشه پایداری کرده است. «سفر چنگ» ترکیبی از سنت و کارکرد مثبت آن در جامعه و نیز معایب و دگردیسی‌های نمودهای تجدد در محیط کنونی است.

جمشیدی با متمایز خواندن این اثرش توضیح داد: نقش فرزانگی و نیروی عشق در شخصیت‌ها و همچنین عملکرد‌های رمان در بخش حماسه قابل رویت است از این رو کار متمایزی محسوب می‌شود.

این نویسنده ضمن تاکید بر نیروی پیش برنده «باور» آن را از دیگر مولفه‌های رمان دانست و افزود: ترسیم هجوم اقوام مهاجم چون مغول و نگاه به سودای مهاجمان و سودجویان در تاریخ این اقلیم و پرداخت و خلق شخصیت‌هایی در این حیطه از دیگر مولفه‌های این کتاب است.

وی در پایان با ابراز تاسف از تیراژ‌های اندک گفت: این رمان به زودی توسط نشر کتابستان معرفت چاپ می‌شود. متاسفانه شرایط کرونایی باعث شده رفته رفته از مخاطبان گسترده به تیراژهای کمتر بسنده شود تا چراغ خوانش و نشر روشن بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار