کد خبر: ۸۸۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 01 August 2020

 

تابناک/عبدالرضا سلیمانی  در گفتگو با خبرنگار ایرنا ،  کمبود ایستگاه آتش نشانی و نیروهای آتش نشان را از مشکلات این بخش دانست و ادامه داد: همچنین عدم وجود مسیرهای دسترسی مناسب به مناطق جنگلی بندرکیاشهر ( در حوادث احتمالی ) از دیگر مشکلات آتش نشانان این منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه خطر حریق احتمالی در کمین مناطق جنگلی و  پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر است یادآور شد: نوزدهم بهمن ماه سال گذشته ۲۰ هکتار اراضی این پارک طعمه حریق شد و  آتش نشانان با کمترین امکانات موجود نسبت به مهار آن اقدام  کردند ، ضمن آنکه در این حریق مشکلات آتش نشانان به وضوح قابل مشاهده بود.

سلیمانی با اشاره به وجود جاذبه های مهم طبیعی و گردشگری در این بخش اظهار داشت: به این منظور راه اندازی یک ایستگاه آتش نشانی جدید و همچنین تامین امکانات مناسب آتش نشانی در بندرکیاشهر برای حفظ پوشش های درختی و گیاهی مناطق جنگلی و طبیعی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تنها ایستگاه آتش نشانی بندرکیاشهر با داشتن دو دستگاه خودرو آتش نشانی از وجود ۱۱ نفر عوامل آتش نشان بهره مند است ، گفت: مشکلات و کمبودهای ایستگاه آتش نشانی بندرکیاشهر در ستاد بحران شهرستان آستانه اشرفیه مطرح شده که انتظار می رود به منظور رفع این مشکلات اعتبارات لازم به این منطقه اختصاص یابد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان با مساحتی حدود ۴۰ هزار هکتار دارای ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات است.

پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه با سه هزار و ۴۳۳ هکتار وسعت نخستین پارک ملی خشکی و دریایی ثبت شده در ایران است .

جنگل صفرابسته با مساحت حدود یکهزار و ۴۰۰ هکتار  ذخیره گاه و رویشگاه منحصر به فرد این گونه حفاظتی و حمایتی است و وجود این جنگل و درخت سفیدپلت موجب شده تا این شهرستان به عنوان رویشگاه مادری و اصلی این گونه حفاظتی در دنیا معرفی و شناخته شود.

۵۵ هکتار از ذخیره گاه سفیدپلت جنگل صفرابسته این شهرستان در فهرست آثار طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار