کد خبر: ۸۸۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 01 August 2020

 

قهرمان شدن پرسپولیس هیجان لیگ پائین نیاورده و این روزها جنگ کسب سهمیه و بقا لیگ ایران را پر از هیجان کرده است

 

به گزارش "ورزش سه "، برنامه ریزی سازمان لیگ شرایط را طوری رقم زده که دو تیم استقلال و سپاهان در فاصله زمانی 9روز  دو بازی حساس را برابر هم برگزار کنند . دو بازی که می تواند سرنوشت دو تیم را برای کسب سهمیه تا حدودی مشخص کند. دو بازی حیاتی و مهم برای امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی که در این دو بازی انگیزه های فراوانی برای غلبه بر تیم حریف و پیروزی در جنگ مربیان دارند . 


این اتفاق قبلا هم برای هر دو تیم افتاده بود و در فصل 92_91دو تیم در فاصله زمانی 16روز دو بازی مهم و حساس را با هم برگزار کردند . مربیگری آن روزهای استقلال به عهده امیر قلعه نویی بود و سرمربی سپاهان زلاتکو کرانچار.


بازی اول در جام حذفی بود و دهم فروردین 92 و در مرحله نیمه نهائی برگزار شد . در شب اخراج فرشید طالبی از زمین مسابقه توسط فغانی  که در عین ناباوری در بازی بعدی هم که در 26فروردین در لیگ برگزار شد  و توسط مظفری زاده این اخراج  تکرار شد دو تیم در پایان 120دقیقه تلاش علیرغم گلزنی خلعتبری برای سپاهان و فرزاد حاتمی برای استقلال  به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا فینالیست رقابت ها در ضربات پنالتی مشخص شود . سپاهان در ضربات مرگبار پنالتی استقلال و برد و در فینال هم با شکست پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد . شکایت قلعه نویی از نزدن پنالتی توسط فرهاد مجیدی بعد از بازی با توجه به اعتراضات مکرر هواداران ،مجیدی را تا حدودی روبروی هواداران قرار داد ، هر چند مجیدی در این رابطه اظهار نظری نکرد تا موضوع همچنان مسکوت باقی بماند.

 


شانزده روز بعد مسابقه حساس دو تیم در لیگ برتر و باز هم در ورزشگاه آزادی برگزار شد، اختلاف امتیازات دو تیم یک امتیاز بود  و استقلال با توجه به دو هفته مانده به پایان رقابت ها می توانست با پیروزی در تهران  گوی سبقت از سپاهان برباید و اختلاف امتیازات را به عدد 4برساند . آنها در جام حذفی مغلوب سپاهان شده بودند و نمی خواستند لیگ را هم دو دستی به  رقیبشان  تقدیم کنند. در حالی که فرشید طالبی باز هم در نیمه اول بازی از بازی اخراج شده بود ،این سپاهان بود که همانند جام حذفی با  گلزنی نیمه دوم محرم نویدکیا یک بر صفر از استقلال جلو افتاد.نتیجه تساوی تا دقیقه 93 بازی پا برجا بود تا اینکه محسن ایران نژاد مدافع سپاهان با گل بخودی خود که با ضربه سر زده شدنتیجه را برابر کرد تا با شکست سپاهان در هفته بعد رقابت ها در گیلان و در برابر داماش که  با پیروزی استقلال در خوزستان برابر فولاد همراه شد ، آبی ها قهرمان لیگ دوازدهم شوند.


حالا بعد از 7سال تاریخ برای دو اسطوره باشگاه استقلال تکرار شده ، قلعه نویی که هفت سال قبل سر مربی استقلال بود و جام حذفی به آن ها داد و با تساوی به لیگ برتر رسید این روزها سرمربی سپاهان است و روبروی خود مجیدی را می بیند که 7سال قبل  از او گله داشت که از زدن پنالتی جلوی سپاهان طفره رفته است.


عجب روزهای داغی پیش روی طرفداران فوتبال است. فرهاد که برای اثبات خود سه بازی مهم و حیاتی را پیش روی دارد برای انتقام استقلال و قلعه نویی از سپاهان نقشه می کشدو قلعه نویی  با سپاهان می کوشد تا مجیدی  و استقلال انتقام او را از سپاهان نگیرند. محمدرضا تقی خانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار