کد خبر: ۸۸۲۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 01 August 2020

50 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در گیلان چاپ می‌شود

 

تابناک/گروه استان‌ها- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: امسال ۵۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در گیلان چاپ می‌شود.

سرهنگ پاسدار حسین مصطفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه احداث پارک موزه‌های دفاع مقدس در سطح کشور و استان گیلان آثار و برکات بسیار فراوانی دارد اظهار داشت: امسال 50 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در حوزه‌هایی نظیر تاریخ شفاهی، خاطرات شهدا و رزمندگان گیلانی به چاپ می‌رسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان انتقال درست و صحیح آموزه‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس و جان‌فشانی‌های نیروها و سربازان گیلانی به جامعه را لازم و ضروری تلقی کرد و گفت: برای حفظ ارزش‌ها باید در جهت نهادینه کردن آن قدم برداشته و نسبت به مهیا کردن فضاهای فرهنگی مرتبط اهتمام بیشتری داشته باشیم.

مصطفی‌پور گیلانیان را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ستارگان درخشان هشت سال دفاع مقدس خواند و تقدیم 8 هزار شهید توسط این استان در طول دوران جنگ را مورد اشاره قرار داد و گفت: دشمن و استکبار جهانی از حفظ و انتقال ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به نسل‌های جدید ترس و واهمه دارد.

وی ضرورت تسریع در احداث پارک موزه دفاع مقدس استان گیلان را به عنوان امری مهم مورد تأکید قرار داد و در مورد برخی از کارکردهای این دست از اقدامات ابراز داشت: دستاوردهای دفاع مقدس نیازمند مکانی برای نگهداری و نمایش خاطرات و رشادت‌های گیلانیان جهت بازدید عموم و استفاده محققان و پژوهشگران است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس استان در سه فاز مختلف طراحی و سپس اجرایی می‌شود تصریح کرد: امیدواریم بودجه و اعتبارات مورد نیاز احداث پارک موزه دفاع مقدس گیلان به خوبی تأمین شود تا بتوانیم در موعد مقرر شاهد بهره‌برداری از این طرح ارزشمند باشیم.

مصطفی‌پور تشکیل ستاد چهلمین سالگرد پاسداشت دفاع مقدس در همه استان‌ها از جمله گیلان را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه کمیته‌هایی با عناوین 17 گانه مشخص شده است اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای استفاده از مشارکت سازمان‌ها و مؤسسات‌ در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس در حال انجام است.

وی اعمال تحریم‌های ظالمانه و تلاش برای ضربه وارد کردن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را از جمله نقشه‌های استکبار جهانی علیه کشورمان دانست و گفت: چراغ راه آینده کشورمان به خوبی ترسیم شده است بنابراین باید اقدامات خود در حوزه انجام امور فرهنگی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به آحاد جامعه را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در مورد تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان و ضرورت در نظر گرفتن ردیف اعتباری برای آن نیز مطالبی بیان داشت و خاطرنشان کرد: در راستای محتواسازی پارک موزه دفاع مقدس استان گیلان اقداماتی نظیر تدوین دانشنامه دفاع مقدس بسیار مؤثر و اثربخش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار