کد خبر: ۸۸۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 30 July 2020
 
تابناک گیلان/ در نتیجه سرعت گرفتن روند شیوع ویروس کرونا در جهان، به فاصله حدود چهار روز، یک میلیون نفر بر شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا افزوده شد. مبتلایانی که ابتلایشان با آزمایش مولکولی ویژه (پی‌سی‌آر) به اثبات رسیده، نه مبتلایانی که مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند و نه شمار بسیار افراد مبتلایی که فاقد علامت هستند.
 
 
 
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان، با سرعت ادامه دارد تا جایی که دقایقی قبل شاهد عبور تعداد مبتلایان از مرز ۱۷ میلیون نفر بودیم.

عبور مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۱۷ میلیون تن/ پیشتازی ادامه دار ایالات متحده و برزیلبه گزارش «تابناک»؛ در نتیجه سرعت گرفتن روند شیوع ویروس کرونا در جهان، به فاصله حدود چهار روز، یک میلیون نفر بر شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا افزوده شد؛ مبتلایانی که ابتلایشان با آزمایش مولکولی ویژه یا همان پی‌سی‌آر به اثبات رسیده، نه مبتلایانی که مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند و نه شمار بسیار زیاد افرادی که فاقد علامت بودند و هستند و حتی خودشان به ابتلایشان پی نبرده و نمی‌برند.

دقت در آمار‌ها نشان می‌دهد که همچنان ایالات متحده آمریکا بالاترین شمار مبتلایان را با بیش از ۴.۵ میلیون بیمار به خود اختصاص داده و رتبه دوم در اختیار برزیل است که قریب به ۲.۵ میلیون مبتلای قطعی شناسایی کرده است.

بر اساس آمارها، رتبه سوم در اختیار هند است که بیش از ۱.۵ میلیون مبتلای شناسایی شده دارد و پس از آن، روسیه با بیش از ۸۲۰ هزار مبتلای قطعی در جایگاه چهارم قرار گرفته است. آفریقای جنوبی، مکزیک، پرو، شیلی، اسپانیا و بریتانیا، رتبه‌های پنجم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند و در پی آن‌ها ایران در رتبه یازدهم قرار گرفته است.

این در حالی است که بر اساس آمار‌ها، شمار جان باختگان کووید در جهان از ۶۶۶ هزار تن عبور کرده است. آماری که کماکان بالغ بر یک سوم آن متعلق به دو کشور ایالات متحده آمریکا (با بیش از ۱۵۳ هزار جان باخته) و برزیل (با بیش از ۸۸ هزار جان باخته) است و پس از آنها، بریتانیا، مکزیک، ایتالیا، هند، فرانسه، اسپانیا، پرو و ایران رتبه‌های سوم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

نکته جالب توجه دیگر در آمار‌های رو به رشد جهانی، افزایش خوشایند آمار بهبود یافتگان است که از ۱۰.۵ میلیون تن فراتر رفته است؛ آماری که رتبه اول و دوم آن در اختیار آمریکا و برزیلـ با حدود ۴ میلیون بهبودیافته ـ است و جایگاه کشورمان در آن با دو پله نزول، رتبه نهم جهان است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار