کد خبر: ۸۸۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 27 July 2020

 

به گزارش رشت ۲۰ و به نقل از گیلان صدر،  وحید فرحپور، دبیر هیات کشتی استان گیلان در گفتگو با گیلان صدر در خصوص برخی از فعالیت ها و برنامه های این هیات توضیحاتی ارائه داد‌.

وی با اشاره به جلسه دیدار رییس هیات کشتی گیلان و ریاست فدراسیون کشتی اظهار کرد: با وجود هماهنگی ها، رایزنی ها، انجام منظم امور اداری ، بستن قرار داد با تیم ها و وجود آمادگی لازم برای برگزاری فعالیت های کشتی به دلیل شیوع مجدد کرونا ویروس فعلا مجوزی برای شروع فعالیت کشتی گیران وجود ندارد‌.

فرحپور سپس به اقدامات هیات کشتی در زمان کوتاه انتخاب ریاست جدید هیات پرداخت و گفت: طی نامه نگاری با روسای ادارات ورزش و جوانان کلیه شهرستان های استان از آنها خواسته شده نفرات پیشنهادی و مورد تایید خود برای ریاست هیات کشتی شهرستان خود را به ما اعلام کنند تا پس از حضور این افراد در مکان هیات، مصاحبه و بررسی های لازم در خصوص رزومه و …ابلاغ های روسای هیات های شهرستان و همچنین ابلاغ کمیته های اجرایی صادر شود. پس از انجام این مقدمات برای شروع فعالیت ها باید منتظر مجوز ستاد ملی کرونا بمانیم.

دبیر هیات کشتی گیلان با اشاره به جلسات جداگانه با مدیر کل ورزش و جوانان و دکتر نوبخت در خصوص ساخت خانه کشتی گیلان اظهار کرد: در حال حاضر دو زمین به هیات پیشنهاد شده و در حال بررسی یکی از این زمین ها برای ساخت این خانه هستیم که به محض نتیجه گیری نهایی عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد. خانه کشتی انزلی نیز تا هفتاد در صد پیشرفت داشته که در حال انجام است.

وی همچنین با اعلام این خبر که در خصوص سالن شهید رجایی تغییر و تحولات جدیدی در دست اقدام است، بیان کرد: عملیات ایجاد خوابگاه و سرویس های بهداشتی جدید برای ورزشکاران این رشته آغاز شده است و همچنین طی هفته جاری دفتر جدید جلسات و سایت اطلاع رسانی هیات کشتی افتتاح خواهد شد.

فرحپور با اشاره به وعده ریاست هیات کشتی مبنی بر اینکه هر کشتی گیر رده بزرگسالان که عضو تیم ملی شود و عنوان اول تا سوم جهانی کسب کند، یک واحد مسکونی و بیمه تامین اجتماعی دریافت میکند، گفت: این اقدام با هدف تشویق کشتی گیران انجام خواهد شد. در حال حاضر نیز دو تن از ملی پوشان گیلانی بیمه تامین اجتماعی شده اند و در صورت کسب عنوان قهرمانی منزل مسکونی خود را دریافت میکنند.

وی با یادآوری ماجرای دوپینگی اعلام شدن و محرومیت شش ماهه یکی از کشتی گیران ملی پوش گیلان که سهوا و بدون مشورت با پزشک تیم های ملی برای درمان آسیب دیدگی کتف خود به پزشک مراجعه کرده و خودسرانه دارو مصرف کرده بود و تاکید بر حساسیت های این رشته ورزشی بیان کرد: با اعلام رییس فدراسیون کشتی با شروع فعالیت های کشتی اقدامات خوبی در این خصوص انجام خواهد شد که از آن جمله درتمامی رده های سنی حتی نونهالان، از قهرمانان و ملی پوشان به صورت سرزده در هر ساعتی از شبانه روز آزمایش دوپینگ صورت میگیرد و با شروع مسابقات نیز چک تضمین از ملی پوشان دریافت میشود. با اجرایی شدن این طرح آزمایش دوپینگ در صورتی که تست هر کشتی گیر ملی پوش مثبت باشد، تمام هزینه دلاری صورت گرفته برای ورزشکار را شخصا باید پرداخت کند.

دبیر هیات کشتی گیلان با دعوت از کلیه نخبگان و پیشکسوتان برای ارتقا و پیشرفت این رشته ورزشی گفت: در هیات کشتی به روی همه پیشکسوتان و دلسوزان باز است و نباید برای کمک به این ورزش صرفا یه دنبال دارا بودن عنوان باشیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار