استاندار گیلان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان داشت؛
تابناک / استاندار گیلان با تأکید بر لزوم ایجاد حس مسئولیت بیشتر بین مردم و گروه های مختلف اجتماعی برای مبارزه با اعتیاد گفت: رویکرد دولت در گام دوم انقلاب اسلامی در مبارزه با مواد مخدر؛ زمینه سازی برای ورود نخبگان ، جوانان با انگیزه و استفاده از فنآوری های روز و هوشمندسازی اقدامات است.
کد خبر: ۸۸۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶ 27 July 2020
 
 
 

تابناک / استاندار گیلان با تأکید بر لزوم ایجاد حس مسئولیت بیشتر بین مردم و گروه های مختلف اجتماعی برای مبارزه با اعتیاد گفت: رویکرد دولت در گام دوم انقلاب اسلامی در مبارزه با مواد مخدر؛ زمینه سازی برای ورود نخبگان ، جوانان با انگیزه و استفاده از فنآوری های روز و هوشمندسازی اقدامات است.

 

دکتر ارسلان زارع امروز( یکشنبه) در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و تشکل های فعال در حوزه مقابله با اعتیاد برگزار شد ، به نقش این شورا اشاره و اظهار کرد: به سبب جایگاه مهم این شورای باید جلسات آن در سال جدید نیز همچون گذشته منظم برگزار شود.

وی با اشاره به شناخته شدن ایران اسلامی در دنیا به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر و تقدیم بیش از سه هزار  و 800  شهید و افزون بر ۱۲ هزار جانباز ، متلاشی شدن بیش از ۵۰ هزار باند و گروه قاچاق مواد مخدر و کشف و امحاء افزون بر ۱۲ هزار تن انواع مواد مخدر را از جمله توفیقات جمهوری اسلامی ایران در این حوزه عنوان کرد.

استاندار گیلان در توضیح اقدامات انجام شده برای درمان معتادان و افراد گرفتار در دام اعتیاد خاطرنشان کرد: برای انجام امور درمانی بیش از ۹  هزار و ۳۰۰ مرکز درمانی و کاهش آسیب، ایجاد شده که این رقم در دنیا بی نظیر است.

وی بر لزوم استفاده از تشکل ها و اقشار مختلف اجتماعی ، دولتی و حمایتی برای جلوگیری از گسترش اعتیاد در جامعه تاکید کرد و افزود: راه اندازی چهار هزار و 815 خانه ورزش روستایی، گام مهمی در مسیر مبارزه با اعتیاد است.

دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در گام دوم انقلاب مقابله با مواد مخدر مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و از جمله اولویت دار ترین موضوعات اجتماعی محسوب می شود، افزود: بنا بر تاکید و توجه رئیس جمهوری؛ برنامه های متعددی از سوی دولت در این بخش مشخص شده و آنچه در گام دوم انقلاب مورد تاکید است؛ ایجاد حس مسئولیت بیشتر بین مردم ،گروه های مختلف اجتماعی و اجتماعی‌تر کردن امر مبارزه با مواد مخدر است.

وی استفاده از ظرفیت جوانان و افراد تحصیل کرده به عنوان مولفه ای تاثیرگذار در همه پدیده‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت که گیلان در این زمینه، دارای بهترین ظرفیت هاست.

استاندار گیلان ادامه داد: همچنین رویکرد دولت در گام دوم انقلاب فراهم کردن بستر مناسب برای ورود نخبگان ، جوانان با دانش نو و با انگیزه، ورود شرکت های دانش بنیان با موضوع مبارزه با مواد مخدر و استفاده از فنآوری های روز، هوشمندسازی اقدامات و فرآیندها و با تغییر عمده در روند مبارزه با مواد مخدر در سالجاری و سال آتی است که باید گام ها را در این مسیر با قدرت برداریم.

وی گیلان را دارای ظرفیت های زیادی در حوزه نخبگان و فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان معرفی و اضافه کرد: انتظار دارم استانی پیشرو در بهره گیری از این مهم باشیم و از پتانسیل دانشگاه گیلان و جهاد دانشگاهی در استفاده از فنآوری های روز اقدامات موثری صورت گیرد.

دکتر زارع افزود: طرح یاریگران زندگی که به عقیده کارشناسان برنامه‌ای بسیار مهم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد است و مقرر بود در سالجاری در 80  درصد مدارس شهری اجرا شود؛ به علت شیوع کرونا دچار کندی در روند شده که لازم است اجرای آن در سال تحصیلی جدید متناسب با شرایط موجود، دنبال شود.

وی به مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تأکید کرد تا اجرای این طرح در بستر فضای مجازی و سامانه شاد را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه گیلان استانی تولید کننده مواد مخدر نیست ، افزود: با این وجود انتظار دارم نظارت و پایش در این بخش با جدیت انجام شود.

استاندار گیلان کاهش محسوس گرایش به مواد مخدر در گیلان را حاصل اقدامات آموزشی ، فرهنگی و همچنین اطلاع رسانی گسترده دانست و تأکید کرد که باید با توسعه مشارکت های مردمی و بهره گیری از پتانسیل فعالان اجتماعی و تشکل های مردم نهاد، امر پیشگیری و بازتوانی از اعتیاد به طور جدی دنبال گردد.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش تصریح کرد: باید در راستای مقابله با اعتیاد و سپس کاهش گرایش به مواد مخدر، گام های جدی برداریم و به یک گفتمان واحد فرهنگی، آموزشی و آگاهی بخشی دست یابیم.

در پایان این جلسه با قدردانی از علی باقری سرپرست  این شورا، اسماعیل حیدری‌آزاد به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار