کد خبر: ۸۷۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 25 July 2020
حجت الاسلام حمید بامری گفت: تاسیس نهاد نماز جمعه در بخش جازموریان موجب تحولات چشمگیری در عرصه های فرهنگی، دینی، عمرانی، اجتماعی، بهداشت ودرمان، آموزشی و غیره شده است.
 

 

حجت الاسلام «حمید بامری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به چهل و یکمین سالگرد اقامه نمارجمعه است، گفت: پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی فقط در تهران برگزار شد و اینچنین شد که نهال نماز جمعه انقلاب اسلامی، از زمین چمن دانشگاه تهران جوانه زد و بسان شجره طیبه‌ای شد که سایه‌اش همه جای کشور را فرا گرفت.

 

 

 

 



امام جمعه زهکلوت بیان کرد: نماز جمعه به عنوان یک فریضه الهی بر مسلمانان واجب است و در صورت برپایی صحیح، نماز جمعه کلاس درس معرفت، رسانه ای بزرگ و دانشگاهی عمومی برای مردم مسلمان شرکت کننده است و باعث افزایش و ارتقای فرهنگ در جامعه اسلامی می شود.

 

 

 

 

وی با بیان این مطلب که ۶ سال از تاسیس نهاد نماز جمعه در بخش جازموریان رودبار جنوب می گذرد، عنوان کرد: تاسیس نهاد نماز جمعه در بخش جازموریان موجب تحولات چشمگیری در عرصه های فرهنگی، دینی، عمرانی، اجتماعی، بهداشت ودرمان، آموزشی و غیره شده است.

 

 

 



حجت الاسلام بامری با بیان این مطلب که تاسیس حوزه علمیه پیامبر اعظم (ص) زهکلوت تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی اتفاق بسیار عظیمی در این منطقه است، ابراز کرد: خدا را شکر برکات فرهنگی تاسیس حوزه علمیه در همین مدت کوتاه نیز احساس می شود و از روستای محروم بخش افراد مستعد گزینش شده و در این مکان در حال تحصیل می باشند و این امر در آینده می تواند یک تحول فرهنگی در منطقه ایجاد کند.

 

 

 



امام جمعه زهکلوت با اشاره به این که برکات دیگری نیز از رهگذر نهاد نماز جمعه بخش جازموریان ایجاد شده است، اضافه کرد: بیش از ۲۰ مسجد با جلب کمک های خیرین در مناطق محروم جازموریان ساخته و تجهیز شده اند و این اقدام همچنان درحال انجام است این نیز یک تحول بسیار مهم در این منطقه می باشد.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ۳ سال گذشته ۸ باب خانه عالم ساخته شده و اکنون نیز ۲ مورد دیگر در حال ساخت است.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: با حمایت دفتر آیت الله سیستانی و موسسه فرهنگی سفینه النجات ۳۵ نفر از خواهران طلبه و دانشجو در روستاها گزینش شده و دوره آموزشی تربیت کودک را فرا گرفته و اکنون کار تربیتی کودک را شروع کرده اند.

امام جمعه زهکلوت تاکید کرد: ۲۳ نفر از خواهران تحصیل کرده در مناطق و روستاها گزینش شده و در دانشگاه علوم قرآن و معارف اصفهان بورسیه شدند و ان شاءالله بعد از گذراندن تحصیل در منطقه شروع به فعالیت فرهنگی  می کنند.

وی بیان کرد: امسال مدرسه فرهنگ نیز با پیگیری های نهاد نماز جمعه تحت اشراف حداد عادل آغاز به کار می کند که یک اتفاق زیربنایی و اساسی در تربیت نیروی انسانی است.

حجت الاسلام بامری عنوان کرد: از آنجایی که بخش زهکلوت اداره تبلیغات اسلامی ندارد کلیه مناسبت های ملی و مذهبی با محوریت نهاد نمازجمعه برنامه ریزی و برگزار می شود به طوری که هر ساله در ماه محرم بیش از ۲۵۰ طلبه جهادی در این منطقه و روستاها مستقر می کنیم زیرا بخش زهکلوت بیش از ۲۱۰ روستا و پارچه آبادی دارد و اعزام این تعداد طلاب یک حرکت وسیع فرهنگی است که با حمایت گروه های جهادی، فرهنگی وتبلیغی انجام می گیرد.

امام جمعه زهکلوت ابراز کرد: بیش از ۲۰ نفر از روحانیون بومی با حمایت نهادهای تبلیغی همچون طرح هجرت و اداره تبلیغات اسلامی در روستاها مستقر و متمرکز شده و مشغول فعالیت فرهنگی تبلیغی هستند و این نیز یک حرکت جهاد عظیمی است.

وی افزود: طی ۳ سال گذشته به منظور دانش افزایی طلاب و فعالین فرهنگی دوره های متوالی در زمینه های مختلف برگزار می کنیم و تاکنون در این زمینه موفق عمل کرده ایم.

حجت الاسلام بامری بیان کرد: سال گذشته مجتمع فرهنگی بقیه الله در شهر زهکلوت راه اندازی شده و کلیه فعالیت های فرهنگی و جهادی نهاد نماز جمعه در آنجا مدریریت می شود.

 

امام جمعه زهکلوت یادآور شد: در حادثه سیل فروردین امسال خدمات بسیار ارزشمندی از سوی سپاه، خیرین، گروه های جهادی و برخی از نهادها با محوریت نهاد نمازجمعه انجام شد و بر همین اساس قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی به همت جوانان جهادی منطقه با محوریت نهاد نماز جمعه و با جذب خیرین تشکیل شد و با اولویت و نیاز سنجی در زمینه های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، کارآفرینی و غیره در حال فعالیت است و می تواند تحول بزرگی در این منطقه ایجاد کند.

وی ابراز کرد: ساخت آزمایشگاه مجهز که یکی از نیازهای اصلی این منطقه بود با پیگیری نهاد نمازجمعه زهکلوت و با جلب کمک های خیرین محقق شد همچنین ساخت ساختمان زایشگاه که این نیز یک  نیاز اساسی در این بخش محروم بود، زیرا قبل از راه اندازی این آزمایشگاه و زایشگاه، مردم و مادران باردار برای انجام زایمان می بایس مسافت ۷۰ کیلومتری تا شهرستان رودبار جنوب و یا در نهایت تا شهرستان کهنوج طی می کردند.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: در زمینه آب رسانی به روستاهای صعب العبور اقدامات خوبی برای دسترسی اهالی این روستاها به آب آشامیدنی سالم انجام گرفته و همچنان در حال انجام است.

امام جمعه زهکلوت عنوان کرد: یکی از کارهای فرهنگی ترویج ازدوج آسان می باشد که تاکنون ۱۳ بار جشن ازدواج آسان برگزار شده است و زوجین بعد از گذراندن یک دوره آموزشی و معرفتی عقد می کنند و خدا را شکر تاکنون با استقبال زیادی مواجه شده و هر بار ۳۰ زوج به خانه بخت می روند و کمک هزینه خرید جهیزیه به زوج های بی بضاعت داده شده است.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از فعالیت های فرهنگی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، برگزاری فصلی دوره های آموزشی و کارگاه هایی در مدارس است که در این کارگاه ها به مسائل و معضلات جامعه پرداخته می شود.
 
حجت الاسلام بامری بیان کرد: از دیگر فعالیت های فرهنگی این نهاد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده، برگزاری کارگاه ها و دوره های مشاوره در روستاها است که با پیگیری نهاد نماز جمعه زهکلوت و با کمک خیرین به صورت فصلی در حال اجرا می باشد.

امام جمعه زهکلوت ادامه داد: در بحث کارآفرینی و خودکفایی زنان سرپرست خانواده، در حال فراهم کردن مقدمات راه اندازی چندین کارگاه خیاطی و آرایشگری در روستاها هستیم و تاکنون ۲۰ چرخ خیاطی به ۲۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار اهداشده شده تا از این طریق کسب درآمد کنند.

وی عنوان کرد: همچنین طی ۲ سال گذشته با کمک خیرین یک کارگاه خیاطی با هدف آموزش و اشتغال زایی در شهر زهکلوت راه اندازی شده و خدا را شکر تاکنون موفق عمل کرده است.

حجت الاسلام بامری افزود: تاکنون با کمک خیرین زمینه شرکت بیش از ۱۰ نفر از بانوان منطقه در دوره های آموزش قالی بافی فراهم شده و برای ایجاد کارگاه قالی بابی و بکارگیری این بانوان در این کارگاه اقداماتی درحال انجام است.

امام جمعه زهکلوت ابراز کرد: همچنین تعدادی دام به برخی از خانواده های کم درآمد و بی بضاعت داده شده تا از طریق نگهداری و پرورش دام امرار معاش کنند.


وی اظهار کرد: ماهانه به بیش از ۳۰۰ خانواده نیازمند به طور مستمر کمک معیشتی داده می شود و بیش از ۱۰۰خانواده از خانواده های ایتام با حمایت خیرین ماهیانه مورد حمایت قرارمی گیرند و علاوه بر این تاکنون ۲۰ باب خانه با جلب کمک های خیرین برای نیازمندان احداث شده است.

حجت الاسلام بامری اضافه کرد: در بحث حمایت از بیماران نیازمند ماهانه با کمک خیرین مبالغی به عنوان کمک هزینه درمان به آنها پرداخت می شود.

امام جمعه زهکلوت با بیان این مطلب که پس از شیوع کرونا و در راستای لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری رزمایش مواسات و همدلی در چندین مرحله اجرا شد، عنوان کرد: در همین راستا بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شده و ۲۵ دستگاه یخچال نیز به تعدادی از افراد یتیم و نیازمند ۳۰۰ پک لوازم خانگی شامل  اجاق گاز، ظروف، موکت و روفرشی به سیل زدگان منطقه اهدا شد.

 

وی ابراز کرد: علاوه بر این برای تامین زیر ساخت های آموزشی به فضل خدا‌ و با همت خیرین بیش از ۱۰ مدرسه در مناطق محروم بخش جازموریان ساخته شده است از جمله دبیرستان زینبیه خواهران است.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: در همین راستا چندین مدرسه در بخش ساخته شده و مجهز به ابزار سخت افزاری شدند، یکی دیگر از برنامه های این نهاد شناسایی دانش آموزان مستعد، حمایت تحصیلی و آموزشی از آنها در طول تحصیل تا کنکور می باشد و به همین منظور با حمایت خیرین سالانه لوازم التحریر و لباس مدرسه برای دانش آموزان نیازمند تهیه می شود.

امام جمعه زهکلوت بیان کرد: سال گذشته با پیگیری این نهاد و با کمک گروه های جهادی گلزار شهدای گمنام با ساخت بقعه ساماندهی شد.

وی تاکید کرد: راه اندازی هیئت شهدای گمنام، برگزاری برنامه هفتگی در محل قبور مطهر شهدای گمنام توسط طلاب حوزه علمیه و ستاد نمازجمعه، حضور و سرکشی مستمر امام جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه همراه با مسئولین در روستاها و پیگیری مشکلات آنها تاکنون برکات زیادی داشته است.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب این است که کلیه نهادهای خیر و جهادی با محوریت نهاد نمازجمعه با همکاری وهم افزایی یکدیگر فضای بسیار صمیمی را به وجود آورده اند و با محوریت نهاد نماز جمعه در راستای خدمت به مردم و محرومیت زدایی در حال فعالیت هستند.

امام جمعه زهکلوت افزود: برپایی نماز جمعه در شهر زهکلوت با استقبال بسیار خوب جوانان روبه رو است و ستاد نماز جمعه را جوانان مومن انقلابی و جهادی تشکیل می دهند.

وی در خاتمه گفت: جا دارد از حجت الاسلام «محمدی نوری» امام جمعه سابق زهکلوت که خیلی کارها و اقدامات ثمره تلاش وی در دوران امامت جمعه ایشان بوده است، تشکر کنم همچنین از کلیه نهادها، طلاب،اعضای ستاد نماز جمعه، سران طوایف، خانواده های شهدا، بسیج و سپاه که در این مدت با ما همکاری داشته اند، تشکر می کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار