کد خبر: ۸۷۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 25 July 2020
 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی : این کمیسیون برای حل مشکل مسکن در کشور طرح 2 فوریتی مسکن ارائه کرد.

 
ارائه طرح 2 فوریتی مسکن به مجلسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ نماینده بند انزلی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگوی خبر ساعت 20 شبکه باران گفت : با ارائه این طرح 2 فوریتی برای کاهش هزینه پایه مسکن باید زمین رایگان در اختیار وزرات راه و شهرسازی قرار گیرد ، حقوق و عوارض شهرداری و نظام مهندسی ساختمان کاهش یابد  و در روستاها و شهرهای به ترتیب با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر ، 100 هزار نفر و 200 هزار نفر جمعیت تسهیلات ارزان قیمت مسکن پرداخت شود.
 
  • احمد دنیامالی با اشاره به تلاش برای خروج مسکن از بازار بورس بازی افزود : کاهش ارزش پول ملی موجب افزایش فشار در بخش اجاره مسکن و کاهش توان خرید مسکن در جامعه شده است.
    وی با بیان اینکه معمولا در دهک های پایین جامعه خانه دار شدن از طریق  اجاره به شرط تملیک و یا واگذاری مسکن 99 ساله است گفت : در طرح 2 فوریتی ارائه شده به خانه ملت آمده است که سالانه یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی با رعایت همه الزامات طرح هادی روستایی آماده شود.
 
  • عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : قرار بود 20 تا 25 درصد از منابع بانک ها به تسهیلات مسکن اختصاص یابد آما آمارها نشان دهنده اختصاص تنها 7 درصد از منابع بانک ها به تسهیلات گران قیمت بخش مسکن است.
    احمد دنیامالی گفت : دولت باید متعهد به جبران منابع بانک ها در اختصاص بخشی از منابع شان به ارائه تسهیلات مسکن باشد تا بتوان علاوه بر افزایش حجم تسهیلات در بخش مسکن ، سود این تسهیلات را کاهش داد.
 
  • نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر مدرن سازی و گلخانه ایی کردن بخش کشاورزی در گیلان گفت : باید با ارائه تسهیلات در بخش کشاورزی به مدرن سازی و مکانیزه کردن این حوزه و ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات به ورود آنها در حوزه صادرات کمک شود.
    احمد دنیامالی افزود : پارسال 600 میلیون دلار صادرات از گمرکات گیلان انجام شد که سهم گیلانی ها از این میزان بسیار اندک بود.
    وی با اشاره به اینکه ساخت کنارگذر انزلی از 20 سال پیش آغاز شده است گفت : ساخت هزار و 200 متر از این کنارگذر به علت ابنیه باقی مانده است و با ساخت 2 پل به طول 80 و 120 متر این کنارگذر به بهره برداری خواهد رسید و تلاش بر این است تا پایان دولت فعلی این طرح تکمیل شود.
    نماینده انزلی در خانه ملت همچنین به مشکلات تالاب بین المللی انزلی از جمله ورود پساب های صنعتی و خانگی به این تالاب از طریق 2 رودخانه اصلی گوهررود و زرجوب اشاره کرد و افزود : برای حل این معضل باید شبکه جمع اوری فاضلاب در رشت و صومعه سرا مدرن شود که تصفیه خانه فاضلاب شرق انزلی در همین راستا با پیشرفت 85 درصدی در حال ساخت است.
    احمد دنیا مالی با بیان اینکه در 4 ماه نخست امسال 850 هزار متر مکعب از تالاب بین المللی انزلی لایروبی شد گفت : قرار است سالانه 3 تا 4 میلیون متر مکعب از این تالاب لایروبی شود.
 
  • وی در ادامه به توسعه نادرست تالاب بین المللی انزلی نیز اشاره کرد و افزود : تعیین وسعت 25 هزار هکتاری این تالاب موجب بروز مشکلاتی در 25 روستای حاشیه این تالاب شده است که در تلاشیم وسعت این تالاب بر اساس کنوانسیون رامسر 15 هزار و 500 هکتار درنظر گرفته شود.
 
نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار ملی برای تجهیز و نوسازی ورزشگاه تختی انزلی خبر داد و گفت : ورود شرکت های خودروساز به عرصه فوتبال موجب گران شدن فوتبال شده است و به همین دلیل اداره فوتبال در سطح لیگ برتر سخت است و تیم فوتبال ملوان انزلی هم اسپانسر مالی قوی ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار