کد خبر: ۸۷۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 25 July 2020
حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده گفت: چهارمین انتخابات کانون مداحان همزمان با سراسر کشور در شهرستان برگزار شد.
 

 

تابناک/حجت‌الاسلام«علیرضا ابراهیم‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: چهارمین انتخابات کانون مداحان همزمان با سراسر کشور روز گذشته در شهرستان برگزار شد.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه حدود 60 مداح در این انتخابات شرکت کردند و رای دادند افزود: 5 نفر عضو اصلی و 2 عضو علی‌البدل در این انتخابات مشخص شدند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 70 مداح اهل بیت(ع) در شهرستان صومعه‌سرا فعالیت دارند گفت: برنامه‌ریزی برای ارتقاء سطح مداحی شهرستان و آسیب‌شناسی مداحی، آموزش‌های دوره‌ای ازبرنامه‌های کانون مداحان است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با اشاره به وظایف سنگین و حساس مداحان تصریح کرد: امروز در موضوع مقابله با تهاجم فرهنگی و اعتقادی، یکی از نقش‌های محوری و مسئولیت‌های خطیر بر عهده مداحان و شعرای آیینی است.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: مداحان در ترویج فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) نقش موثری دارند و برای بهره‌برداری متمرکز از توانایی‌های بالقوه و پشتیبانی آنها در رفع مشکلات موجود، تلاش برای بسترسازی مناسب می‌شود.

 

وی اظهار کرد: آسیب شناسی و آسیب‌زدایی مداحی و اشعار آئینی از نظر معنی، موثق و درست بیان شدن مطلب، لحن و … نیز مورد توجه کانون مداحان باید قرار بگیرد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با بیان اینکه هنر مداحی از جمله هنرهاییست که مورد توجه ائمه(ع) بوده است افزود: مداحان باید تمام تلاش خود را در راستای دوری از بدعت‌ها و خرافات به کار گیرند و از آهنگ‌های مبتذل در نوحه‌های خود اجتناب کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار