کد خبر: ۸۷۹۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳ 25 July 2020
 
توسعه و تقویت سیستم ایمنی آتش تشانی با تجهیز ایستگاه های آتش نشانی شهردار رشت گفت: با طراحی، احداث و تجهیز ایستگاه های آتش نشانی، سیستم ایمنی آتش نشانی توسعه و تقویت شد.
۱۳۹۹/۰۵/۰۱

تابناک / به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، شهردار این کلانشهر در گفتگویی اظهار کرد: عملیات احداث ساختمان آتش نشانی مسکن مهر پس از ۳ سال توقف، مجددا در سال ۹۸ آغاز شد.

ناصر حاج محمدی گفت: این ساختمان تاکنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به زمان بندی برنامه ریزی شده، تا عید ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

ناصر حاج محمدی تجهیز ایستگاه های آتش نشانی را موجب توسعه و تقویت سیستم ایمنی آتش نشانی عنوان کرد و افزود: شهرداری رشت برای تحقق هرچه بیشتر ایمنی سیستم آتش نشانی، اقدام به خرید تجهیزات لازم نموده است.

وی خاطر نشان‌کرد: ۷ دستگاه چراغ دستی از نوع هایترا و یک دستگاه تقویت کننده فرکانس رادیویی به ارزش ۷۴۴ میلیون ریال برای این منظور خریداری شده است.

شهردار رشت همچنین از خرید ۲۰۵ دستگاه چراغ دستی ضد انفجار به ارزش ۳/۱۷۷/۵۰۰/۰۰۰ ریال و تحویل آن به واحد عملیات خبر داد و گفت: تاکنون ۵ دستگاه نردبان دو تکه عملیاتی به ارزش ۱۷۵ میلیون ریال، ۹۵ ثوب لباس عملیاتی نومکس به ارزش ۲/۴۹۳/۷۵۰/۰۰۰  ریال، ۱۰۰ جفت دستکش عملیاتی به ارزش ۱/۴۶۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال، ۱۷ دستگاه تنفسی به ارزش ۳/۲۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال خریداری و تحویل واحد عملیات آتش نشانی شده است.

حاج محمدی همچنین از خرید ۱۷ دستگاه تنفسی به ارزش ۳/۱۱۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال، خرید ۲۰ عدد دستگاه تنفسی به ارزش ۱/۴۸۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال و خرید ۳۹۳ دست لباس فرم عملیاتی و تحویل آن به پرسنل آتش نشانی نیز یاد کرد و ادامه داد: تعویض و خرید ۱۴ عدد تابلوی فلکسی به همراه نصب پروژکتور به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال، بازسازی ساختمان و محوطه ایستگاه های ۲ و ۴ آتش نشانی رشت هرکدام به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال، ساخت و خرید کمد های دیواری ستاد فرماندهی ۱۲۵ آتش نشانی، پیگیری روند ساخت ایستگاه آتش نشانی بلوار خرمشهر به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیارد ریال، پیگیری ترخیص سه دستگاه خودروی نردبان خریداری شده در منطقه آزاد انزلی، پیگیری دریافت حواله تجهیز خودروی سازمان به سیستم مقابله با حملات میکروبی، شیمیایی و پرتوی سی بی آر ان، تجهیز و آماده سازی این خودرو و تحویل به ایستگاه مربوطه برای انجام و پیگیری امور مرتبط با آرم گذاری خودرو به ارزش ۲۵ میلیارد ریال، تجهیز و آماده سازی خودروی پشتیبان و حمل دستگاه های تنفسی به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد ریال، تجهیز و بازسازی خودروی بنز ۱۹۲۱ اطفای حریق با ارزش تقریبی ۲۰ میلیارد ریال و تجهیز یک دستگاه کابین خودروی کاویان برای نصب محل دستگاه های تنفسی، دستگاه شارژ تنفسی و موتوربرق به ارزش ۴۱۵ میلیون ریال از دیگر عملکردهای شهرداری در حوزه توسعه و تقویت سیستم ایمنی آتش نشانی بود.

وی در ادامه به اجرای طرح خرید ماشین آلات آتش نشانی پرداخت و گفت: ترخیص سه خودروی اطفایی جدید و ۷ دستگاه از خودروهای آتش نشانی منطقه آزاد انزلی به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیارد ریال، پیگیری شد.

حاج محمدی افزود: از ۷ دستگاه مربوط به منطقه آزاد، یک دستگاه خودروی اسکانیا ترخیص و در ایستگاه آتش نشانی رشت مستقر شد.

وی همچنین از رونمایی ۴ دستگاه خودروی آتش نشانی نیز خبر داد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار