تابناک / نشست معاونان، مدیران، رؤسای سازمان ها و مدیران مناطق پنجگانه شهرداری رشت روز پنجشنبه با موضوعات متنوع از وضعیت موجود شهرداری تا اجرای پروژه های عقد قرارداد شده و در دست اجرا، برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 25 July 2020
 
  تابناک / نشست معاونان، مدیران، رؤسای سازمان ها و مدیران مناطق پنجگانه شهرداری رشت روز پنجشنبه با موضوعات متنوع از وضعیت موجود شهرداری تا اجرای پروژه های عقد قرارداد شده و در دست اجرا، برگزار شد.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، دکتر ناصر حاج محمدی در سخنانش به پروژه های در دست اجرای شهرداری رشت اشاره کرد و میزان و تعداد پروژه ها را در طول دوران شهرداری بی سابقه دانست و افزود: با همه التهابات موجود شهرداری رشت توانسته است حقوق کارکنان خود را بیست و نهم این ماه پرداخت کند که اقدامی بی سابقه در بین دستگاه های اجرایی است. این در حالی است که ما در سال جاری دوبار مابه التفاوت هم پرداخت نمودیم که یکبار ۵۰ درصد کارمندان رسمی و یکبار ۳۰ درصد کارکنان پیمانی و قراردادی افزایش دریافتی داشته اند. بدین سبب از تلاش های معاونین، مدیران مناطق و تیم مدیریت مالی تشکر و قدردانی می نمایم.

شهردار رشت در ادامه تاکید کرد: هیچگاه شهر رشت ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اجرا نداشته و اکنون به لحاظ تعداد و میزان اجرای پروژه های عمرانی، بی سابقه ترین دوران در تاریخ رشت را سپری می کنیم. حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های مختلف به وسیله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، پروژه های مصوب شورای شهر، سازمان سرمایه گذاری، پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای و سایر پروژه های شهرداری قرارداد منعقد شده است.

وی افزود: پنج پروژه بزرگ به وسیله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در رشت به اجرا در می آید که شامل تقاطع غیرهمسطح نیروی دریایی با ۱۰۵ میلیارد تومان، تقاطع میدان ولیعصر و گلباغ نماز ۵۰۰ میلیارد تومان، زیرگذر میدان شهرداری(شرق به غرب و شمال به جنوب)، پروژه ساماندهی رودخانه زرجوب و گوهر رود دو هزار میلیارد تومان و تقاطع غیرهمسطح مصلی ۱۰۰ میلیارد تومان است.

وی پنج پروژه بزرگ مصوب شورای اسلامی شهر رشت را پروژه ژ۵ با اعتبار ۲۷۰ میلیارد تومان، رینگ ۹۰ متری با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان، مسیر امام علی(ع) با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان، سرچشمه با اعتبار ۳ میلیارد تومان و پروژه هشت دی با اعتبار ۲ میلیارد تومان عنوان نمود.

حاج محمدی پروژه های سرمایه گذاری را گیل لند با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، فیبر نوری، تفکیک زباله از مبدا(کیف پول الکترنیک)، پارک حاشیه ای(پارکومتر) و... بیان کرد و گفت: پروژه های بازآفرینی ساخت فضای آموزشی تالاب عینک(خانه کودک) با اعتبار یک میلیارد تومان، بهسازی و نوسازی روشنایی معابر محله عینک با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان، تملک ملک مسیر خیابان اقتصاد با اعتبار دو میلیارد تومان، ساماندهی آسفالت محله عینک ۱۷۰ میلیون تومان، محوطه سازی تالاب عینک با اعتبار ۷۳۴ میلیون تومان، بهسازی محور صف سر با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان، کمک برای بهسازی رودخانه زرجوب با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان و ساخت بازارچه خوداشتغالی در مدرسه بشارت ۴۵۰ میلیون تومان از جمله این پروژه ها هستند.

وی یکی از مهمترین پروژه های شهر را پروژه بزرگ تراموای رشت با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بهسازی میدان ۱۵ خرداد با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان، بهسازی ورودی شهر از جاده تهران با اعتبار ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، بهسازی آسفالت معابر منطقه دو رشت با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان، ساماندهی و بهسازی گلزار شهدا با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان، باغ ژاپنی با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان، خرید تجهیزات علائم رانندگی با اعتبار ۸۴۳ میلیون تومان، بهسازی و پیاده روسازی محور پستک ۶۰۰ میلیون تومان و... از سایر پروژه های اجرایی خواهند بود.

شهردار رشت با بیان اینکه برای اجرای این پروژه ها لازم است تا دست به دست هم دهیم خاطر نشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) آماده است در ۱۰ روز آینده کار را در رشت شروع کند. بقیه پروژه ها را هم باید کلنگ بزنیم تا همگان بدانند که برای اجرای این پروژه ها جدی هستیم چرا که تا کلنگ پروژه ها به زمین نخورد، بقیه نمی پذیرند که کارهای مرتبط با پروژه ها انجام شده است.

شهردار رشت در پایان سخنانش گفت: از همراهی و همکاری همه افرادی که با ما همراه هستند قدردانی می کنم و از این پس بدون توجه به تلاطم های احتمالی، تمرکز خود را روی اجرا این پروژه ها متمرکز نموده و با همکاری همه همراهانم در این مسیر گامهای بلندی برای توسعه و عمران شهر رشت برمی داریم.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار