معاون فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش باید به این موضوع اهتمام داشته باشند در حالیکه بحران کرونا مهمترین پایگاههای سیاسی ومذهبی یعنی نماز جمعه ومراسمات مذهبی تعطیلی کشانیده است ،چه ضرورتی به بازگشایی کانون ها ومراکز اوقات فراغت دانش آموزان وجود دارد ؟! وقتی به خاطر حفظ سلامت دانش آموزان از درس ومدرسه آنها زده شد ،در چنین شرایطی پرداختن به اوقات فراغت آنها منطقی است ؟!
کد خبر: ۸۷۷۷۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 20 July 2020

تابناک ایلام::کرونا به سرعت وبا قدرت هرچه تمامتر جامعه را در نوردیده است ،آمارهای اعلامی از سوی مراجع رسمی اگر چه بازهم نمی تواند مبنایی حقیقی برای نمایش وضعیت جامعه کرونا زده کشور قرار گیرد ،اما مبین این واقعیت است که کرونا بیش از ماههای ابتدایی سال جاری، هم شیوع پیدا کرده وهم اینکه قربانی می گیرد .

بدیهی است  تشدید چنین وضعیتی در کشور ،ضرورت اقدامات پیشگیرانه وحتی بازگشت مقررات سخت گیرانه و محدود کننده در جامعه را دو چندان می نماید  ،با این حال اتخاذ تصمیمات متناقض ومتباین با شرایط بحرانی کشور  از سوی برخی مسئولین جای تامل دارد .

در حالیکه انتظار مردم ودغدغه مندان از مسئولین استانی کاهش فعالیت دستگاههای اجرایی ،کاهش مراودات اجتماعی وهمچنین بازگشت فاصله گذاری اجتماعی در استان بوده واز سویی تحمیل این شرایط بسیاری از فعالیت های اجتماعی ومذهبی نظیر مراسمات عزاداری وشادی وهمچنین نماز جمعه وجماعت را به تعطیلی کشانیده است ،تصمیم آغاز فعالیت کانون های فرهنگی در برخی مناطق استان از سوی اداره آموزش وپرورش جای سوال دارد .

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفته است : برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان ایلام مجوز فعالیت کانون های فرهنگی و دارالقران های مناطقی که امکان استفاده از فضای مجازی نداشته باشند، اخذ شده است.

 محسن کلانتری  از آماده سازی و برنامه ریزی این سازمان برای آموزش ۴۰ رشته فرهنگی، هنری و قرآن و معارف در تابستان امسال برای دانش آموزان خبر داده  و اظهار داشت: در مجموع ۴۲ مرکز دارالقران و کانون فرهنگی این سازمان در برگزاری این برنامه ها مشارکت خواهند کرد. 

اینکه مدیران آموزش وپرورش دغدغه اوقات فراغت دانش آموزان را دارند قابل ستایش است ،اما درحالی که کرونا فعالیت اصلی این دستگاه یعنی آموزش وتربیت را به تعطیلی کشانیده و آن را در بستر فضای مجازی قرار داد ،تلاش برای جمع نمودن دانش آموزان آن هم برای امری غیر ضروری جای تامل دارد .

 معاون فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش باید به این موضوع اهتمام داشته باشند در حالیکه بحران کرونا مهمترین پایگاههای سیاسی ومذهبی یعنی نماز جمعه ومراسمات مذهبی تعطیلی را به کشانیده است ،چه ضرورتی به بازگشایی کانون ها ومراکز اوقات فراغت دانش آموزان وجود دارد ؟! وقتی به خاطر حفظ سلامت دانش آموزان از درس ومدرسه آنها زده شد ،در چنین شرایطی پرداختن به اوقات فراغت آنها منطقی است ؟! 

نکته قابل تاملتر اینکه ایشان در این گفتگو تاکید کرده اند ؛در مناطقی که امکان فضای مجازی ندارند ،فعالیت مراکز فرهنگی آغاز خواهد شد ،مسئولین این طرح باید به این نکته اهتمام داشته باشند که وقتی منطقه ای تا این سطح  از محرومیت قرار دارد که امکان استفاده از فضای مجازی برای آنها فراهم نیست ،یعنی این مناطق از حیث برخوداری از امکانات پیشگیرانه وبهداشتی در وضعیتی به مراتب بدتر قرار دارند . 

یعنی اینکه دانش اموزان این مناطق امکان استفاده از ماسک ومواد ضدعفونی را هم ندارند ،یعنی اینکه بستر لازم برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا برای آنها فراهم نیست ،شفاف تر اینکه با این اقدام مرگ را به محرومیت دانش آموزان وخانواده های محروم این مناطق هدیه می کنید. سلامت فرزندان مردم اهم از کار فرهنگی است که یکسال برای پرداختن به آن وقت داشتید ،تازه اینکه بخش اعظمی از دستگاهها به این حوزه اشتغال دارند ،البته بدون خروجی !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار