کد خبر: ۸۷۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 20 July 2020

 

تابناک/حبیب جهانساز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه تاکنون 78 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 328 میلیارد تومان از چایکاران دو استان شمالی خریداری شده است اظهار داشت: دولت امسال نیز همانند سال های گذشته حمایت خوبی از صنعت چای دارد و مطالبات چایکاران را به شکل متناوب پرداخت می‌کند.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر اینکه موعد خرید برگ سبز چای از ابتدای اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پایان مهرماه در دو استان شمالی مازندران و گیلان ادامه پیدا می‌کند عنوان کرد: 10 درصد چای کشور در مازندران تولید می‌شود و تاکنون 2 هزار و 826 تن برگ سبز چای از چایکاران شهرستان‌های تنکابن و رامسر خریداری شده است.

جهانساز وجود بیش از 55 هزار خانوار چایکار و 25 هزار هکتار باغ چای در دو استان شمالی گیلان و مازندران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تاکنون حدود 80 درصد مطالبات چایکاران معادل 260 میلیارد تومان پرداخت شده که با پرداخت بخشی دیگری از مطالبات چایکاران در چند روز گذشته این میزان به 270 میلیارد تومان رسید.

وی خرید تضمینی برگ سبز چای و پرداخت به موقع تسهیلات را از جمله اقداماتی که دولت در راستای حمایت از چایکاران و کشاورزان اتخاذ کرده است خواند و اظهار داشت: امسال به فرموده مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است و سازمان چای نیز برای تحقق این شعار راهبردی برنامه‌ریزی و تلاش می‌کند.

رئیس سازمان چای کشور دنبال کردن بحث‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های بازآموزی برای چایکاران گیلانی و مازندرانی را از اهداف سازمان چای اعلام کرد و گفت: در سال‌های گذشته آموزش به چایکاران کمرنگ شده بود اما سازمان چای به‌ویژه در سال‌های اخیر تلاش خوبی برای ارتقاء سطح آگاهی چایکاران انجام داده است.

جهانساز لزوم انتقال دانش فنی به چایکاران را برای بهره‌وری بیشتر در تولید و برداشت کیفی برگ سبز چای بسیار ضروری خواند و عنوان کرد: اجرای طرح بهزاعی باغات چای، روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز گیاهی از جمله مؤلفه‌های مهمی است که به‌دنبال تحقق هر چه بیشتر آن هستیم.

رئیس سازمان چای کشور حمایت از تولیدکنندگان چای و تولید چای خشک باکیفیت و مرغوب را از جمعه اولویت‌های مهم این سازمان دانست و اظهار داشت: در گذشته‌ با افزایش میزان صادرات چای خشک ارزآوری خوبی نصیب کشورمان شد از سوی دیگر کشاورزان چایکار نیز رغبت بیشتری برای تولید این محصول پیدا کرده‌اند.

جهانساز فعال بودن کارخانجات چایسازی در گیلان و مازندران برندسازی و کیفی‌سازی محصول تولید شده را از جمله دستاوردهای به دست آمده در صنعت چای اعلام کرد و بیان داشت: در همین راستا پرداخت تسهیلات با نرخ سود کم به کشاورزان چایکار و کارخانجات چایسازی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار