کد خبر: ۸۷۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ 15 July 2020
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: مطرح کردن مسائل و موضوعات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، تمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قانونی را به حاشیه می‌برد و اجازه نمی‌دهد، موضوعات اصلی و اولویت‌دار که محور همه آن‌ها بحث معیشت و رسیدگی به مشکلات مردم است، در اولویت این دستگاه‌ها قرار گیرد...
 
 
کمتر از یازده ماه دیگر به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در سال ۱۴۰۰ زمان باقی است و برخی گروه‌ها و جریانات سیاسی و همچنین افراد و چهره ها، اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی خود را از هم اکنون کلید زده اند و هر روز هم خبر جدیدی در خصوص این فعالیت‌های انتخاباتی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به گوش می‌رسد.

به گزارش «تابناک»؛ برخی انجام اقدامات انتخاباتی در فاصله یازده ماهه تا انتخابات را طبیعی می‌دانند و معتقدند با توجه به اینکه میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم پایین بوده، برای گرم کردن تنور انتخابات ۱۴۰۰ و همچنین ایجاد انگیزه لازم برای حضور بدنه‌های حامی گروه‌های سیاسی به حضور در انتخابات سال آینده بهتر است، هرچه جدی‌تر به انجام فعالیت‌های سیاسی پرداخته و زمینه را برای مشارکت بیشتر آماده کنند.

برخی در مقابل این دیدگاه ایستاده و بر این باورند سیاسی و انتخاباتی کردن فضای کشور ـ آن هم در حالی که یک سال به پایان عمر دولت مانده است ـ علاوه بر اینکه انگیزه لازم برای کار کردن را از قوای سه گانه کشور و به ویژه دولت می‌گیرد، حواشی را بر متن غلبه می‌دهد. این گروه اعتقاد دارند که اکنون وقت گرم کردن تنور انتخابات نیست و با توجه به مشکلات عدیده اقتصادی که مردم به ویژه قشرهای ضعیف و کم درآمد با آن مواجه هستند، بهتر است تمرکز بر رفع این مشکلات گذاشته شود.

برخی دنبال انحراف از حل مشکلات هستند

در همین زمینه، عضو جمعیت رهپویان انقلاب با بیان اینکه عده‌ای با طرح زودهنگام مسائل انتخاباتی به دنبال منحرف کردن دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از اولویت‌های اساسی کشور هستند، گفت: صحبت از انتخابات ۱۴۰۰ و ریاست جمهوری سیزدهم آن هم در وضعیت فعلی کشور، ظلم آشکار در قبال مردم است

«پرویز سروری» چهره سیاسی اصولگرا و از اعضای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار «تابناک» اظهار کرد: صحبت از انتخابات ۱۴۰۰ در وضعیت فعلی کشور ظلم بزرگ و آشکار به مردم است.

ورود زودهنگام به انتخابات ۱۴۰۰ ظلم به مردم است

وی درباره شروع فعالیت‌های انتخاباتی از سوی برخی جریانات و چهره‌های سیاسی اظهار کرد: در کل بنده فکر می‌کنم در وضعیت فعلی با توجه به وجود مشکلاتی چون کرونا، تحریم و مسائل معیشتی به ویژه در بین اقشار کم درآمد جامعه ورود زودهنگام به انتخابات یک ظلم بزرگ و آشکاری به مردم است

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: مطرح کردن مسائل و موضوعات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و قانونی را به حاشیه می‌برد و اجازه نمی‌دهد موضوعات اصلی و اولویت‌دار که محور همه آن‌ها بحث معیشت و رسیدگی به مشکلات مردم است در اولویت این دستگاه‌ها قرار گیرد.

وقت گرم کردن تنور انتخابات نیست

وی با انتقاد از طرح مسائل انتخاباتی از سوی برخی گروه‌های سیاسی و چهره ها، عنوان کرد: واقعا در وضعیت فعلی و در حالی که یک سال مانده، به انتخابات صلاح نیست که وارد گرم کردن شور انتخابات شویم و موقعیت‌های بزرگی را برای سازماندهی ظرفیت‌های کشور برای برون رفت از مسائل فعلی از دست بدهیم.

سروری در عین حال ادامه داد: بنده نه فقط به عنوان یک فعال سیاسی، بلکه به عنوان عضوی از مردم صلاح نمی‌دانم این موضوعات (مباحث مربوط به انتخابات ریاست جمهوری) در شرایط کنونی که کشور با آن مواجه است، به صورت جدی مورد بحث قرار گیرد.

گروه‌های سیاسی فعالیت‌های داخلی خود را برای انتخابات سامان بدهند

وی در پاسخ به این که البته این فرصت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری برای احزاب و گروه‌های سیاسی به جهت ساماندهی فعالیت‌های شان خیلی هم زیاد نیست، خاطرنشان کرد: طبیعتا در وضعیت فعلی گروه‌ها و تشکیلات باید بیشتر به سازماندهی داخلی خودشان بپردازند و زمینه‌های تقویت برنامه‌هایشان را برای انتخابات ۱۴۰۰ به صورت داخلی انجام دهند.

این نماینده سابق مجلس با انتقاد از مطرح شدن جدی موضوعات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌ها و محافل مختلف، تاکید کرد: کشاندن مسائل مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری به رسانه‌ها و گمانه‌زنی‌ها بدون پایه و اساس نمی‌تواند مساله اصلی مردم باشد و مشکلی را از مشکلات مردم حل کند.

ورود زودهنگام به انتخابات مجلس و دولت را به حاشیه می‌برد

سروری در پاسخ به اینکه ممکن است چه مشکلاتی از ناحیه طرح مسائل انتخاباتی ایجاد شود، گفت: من خودم به عنوان یک شهروند نگران این هستم که این دست از مسائل هم مجلس و هم دولت را درگیر حاشیه کند.

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: ظاهرا عده‌ای برای فرار از پاسخگویی و ناکارآمد‌هایی که داشته اند تلاش می‌کنند دائم موضوعات حاشیه‌ای را به جای متن مطرح کنند و اجازه ندهند دستگاه‌های اجرایی، قانونگذاری و نظارتی به وظیفه اصلی خودشان که رسیدگی به وضعیت مردم است، برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار