کد خبر: ۸۷۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 15 July 2020

فرمانداری

تابناک/ بارش‌های پراکنده تابستانه در نقاط مختلف کشور موجب جاری شدن سیلاب؛ خسارت به تأسیسات شهری و روستایی و متأسفانه جان باختن سه نفر از هم‌وطنان ما در طی این هفته شد.

به گزارش قدس آنلاین؛ درحالی‌که این روزها ویروس کرونا و تعداد قربانیان آن اغلب اخبار حوادث را تحت‌الشعاع خود قرار داده بارش‌های پراکنده در هفته گذشته که تا صبح دیروز در بسیاری از استان‌ها ادامه داشت موجب ایجاد خسارات و جان باختن تنی چند از هم‌وطنان شد.

گفتنی است بارش‌های پراکنده از بیستم تیرماه تا صبح روز ۲۵ تیرماه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قزوین، گلستان، گیلان و مازندران را تحت تأثیر قرارداد و موجب شد تا تیم‌های امدادی به یک هزار و ۳۵۷ نفر  امدادرسانی کنند.

خسارت ناشی از سیلاب تابستانه در پنج استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، سیستان و بلوچستان و گلستان متفاوت بود؛ در برخی مناطق قربانی گرفت و در برخی روستاها آب‌گرفتگی منازل را به دنبال داشت.

آذربایجان شرقی

بنا بر اعلام مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی سیل تابستانه به ۲۱۷ روستا خسارت وارد کرده است.

بر اساس این گزارش این سیل خسارت مالی بر واحدهای مسکونی روستاییان در شهرستان‌های مراغه، سراب، ورزقان، چارایماق، مرند و عجب‌شیر وارد کرد و در فصل برداشت محصول، موجب نگرانی کشاورزان این مناطق شد. 

وقوع سیل در شهرستان‌های پنج‌گانه همچنین موجب آسیب دیدن زیرساخت‌های ارتباطی و خدماتی (برق، آب و گاز و تلفن)، اماکن دامی، پل‌ها و تعدادی دام شد که هنوز رقم آن برآورد نشده است. 

آذربایجان غربی

در استان آذربایجان غربی نیز سیل به زیرساخت‌های چهار روستای بخش کوهسار سلماس وارد کرد و در بخش‌هایی از منطقه بورالان ماکو خسارت‌هایی را به عشایر وارد کرد و سبب آب‌گرفتگی در هشت روستای این منطقه شد.

اردبیل

در استان اردبیل وقوع توفان‌های تندری تابستانه و سیلاب‌های سبب جان باختن ۲ نوجوان و بروز خساراتی در مناطق مختلف استان اردبیل شد؛ برای نمونه در شهرستان مشگین‌شهر ۱۵۰ میلیارد ریال به مزارع کشاورزی، باغات ، اماکن مسکونی و دامی روستاییان و عشایر،  راه‌های اصلی، فرعی و  روستایی و ابنیه فنی آسیب زد و در شهرستان خلخال  ۴۰ واحد مسکونی دریکی  از روستاها به‌طور کامل تخریب شد.

مازندران

بنا بر گفته مدیرکل مدیریت بحران مازندران وقوع سیلاب محلی در بهشهر، جنت رودبار رامسر و آمل موجب خساراتی در بخش راه و تأسیسات آب‌رسانی شد.

گیلان

در استان گیلان، عمده بارش‌ها مربوط به آستارا و تالش بود؛ در شهرستان تالش سیل سرازیر شده از ارتفاعات و مناطق کوهستانی بخش مرکزی تالش، پل ۲۰ متری شهر را مسدود کرد و جان یک زن ۵۰ ساله را نیز در مناطق ییلاقی گرفت.

گلستان

در شرق گلستان سیل خسارت جانی نداشت اما بارش حدود ۹۷ میلی‌متری باران در شرق استان گلستان و وقوع سیل در این خطه شمالی ایران خسارت‌هایی مانند واژگونی چند خودرو، تخریب دیوار منازل و دامداری‌ها و بسته‌شان جاده‌های روستایی را به دنبال داشت.

بارش شدید باران در مینودشت و گالیکش ۸۵ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف این ۲ شهرستان خسارت وارد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار