به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رضا محمدی اصل با بیان اینکه نگذاریم خانواده زندانی در دوران تحمل حبس از جامعه انزوا گیرد گفت : ابتدا با شناخت و بررسی و جمع آوری اطلاعات درباره وضعیت فردی ، اجتماعی ، شرایط زندگی ، محیطی و غیره می توان در تصمیم گیری ها و حتی بازپروری افراد عملکردی بهتر داشت تا به منتیجه مطلوب رسید.

مدیر کل زندانهای گیلان افزود: وظیفه ما شناسایی برنامه های کاربردی در اولویت برنامه هایی است  که در راستای سیاستهای کلان سازمان تاثیر گذار باشد تا در راستای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری همسو و همگام باشیم.

 وی  ایجاد اشتغال پایدار به همراه حمایت های بعد از آزادی از طریق مراقبت بعد از خروج زندان و دستگاه های مرتبط را نقطه عطفی بسیار موثر برای زندانی و خانواده وی با جامعه و بازگشتی سعادتمندانه به اجتماع دانست.

  که باعث کاهش نرخ بازگشت مجدد زندانی به چرخه جرم شده ، و بستری مناسب  برای  خانواده وی بوده تا بدون هیچ ضربه روحی در آرامش کامل روحی روانی روال زندگی عادی خود را در پیش گیرد.

محمدی اصل با بیان اینکه ، همه افراد در برابر قانون  یکسان هستند افزود : محاکم قضایی با مجازات های جایگزین حبس برخی از محکومین را دوباره به بطن جامعه ورود می دهند و با نوع بزه ارتکابی و نوع مجازات بگونه ای محکوم را قانونمند می کنند تا محکوم با انطباق مجدد خود با جامعه نگرشی مثبت برای خود و خانواده و حتی برای دیگر افراد جامعه را در راس کار خود قرار دهد.

محمدی اصل درپایان ،با اشاره به اهمیت خانواده مددجو ، برگزاری کارگاه های آموزشی  همگام با برنامها های سازمانی را بصورت علمی و عملی با حضور اساتید مجرب برای زندانیان و خانواده های آنان در راستای توسعه رشد و توانمند سازی هر چه بیشتر آنان موثر و مفید دانست.