کد خبر: ۸۷۵۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 15 July 2020
اوسط هاشمی با بیان پنج هزار و ۷۰۰ کارگاه آموزشی و ۱۹ هزار و ۲۰۰ مربی در کشور فعال است گفت: دپارتمان ملی مهارت بوم گردی در گیلان اجرا می شود
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، علی اوسط هاشمی امروز (چهارشنبه، 25تیر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهارت آموزی ارتقاء موقعیت کاری را مشخص می کند.

 

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه انسان مهارت آموخته می تواند علاوه بر فعالیت های موجود در جامعه، جهان را نیز هدف گذاری کند، گفت: با فراگیری مهارت در حوزه های مختلف می توان اعتبار کشور را افزایش داده و با مهارت های برگرفته هوش برتر ایران را به نمایش گذاشت.

 

اوسط هاشمی به ظرفیت بالای گردشگری در گیلان اشاره و اذعان کرد: گیلان مقصد ملی ایرانیان است و 20 برابر جمعیت استان مسافر وارد می شود که خود فرصتی طلایی و بی بدیل بوده و با بهره گیری از این توانمندی نباید این استان دارای نرخ بیکاری بالا باشد.

 

رییس سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه گیلان با بهره گیری از ظرفیت های موجودش می تواند مهاجر پذیر هم باشد، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم سرمایه های ارزشمند کهن این استان را احیا کنیم، دپارتمان ملی مهارت بوم گردی در گیلان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: با اجرای این طرح،  نقش ملی گیلان برای بوم گردی در کشور معین شده و هر روستای این استان می تواند مقصد گردشگری باشد.

 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: با اجرای این طرح راه مهاجرت تضعیف شده و سرمایه های گردشگری نیز در همه روستاهای استان توزیع می شود.

 

اوسط هاشمی با اشاره به  آموزشگاه های آزاد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در بحران کرونا ویروس خسارت های بسیاری بر آموزشگاه ها وارد شده است دولت در این راستا یکصد هزار میلیارد تومان برای جبران خسارت این گروه در نظر گرفته است.

 

وی افزود: امسال سال خزان آموزشگاه های آزاد بود اما با تدابیر اندیشیده شده سال 1400 بهار آموزشگاه های آزاد است.

 

رییس سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کشور اذعان کرد: 11 هزار و 700 آموزشگاه آزاد، 600 مرکز آموزشگاه دولتی با زیر مجموعه پنج هزار و 700 کارگاه آموزشی و 19 هزار و 200 مربی در کشور فعال است.

 

 وی با اشاره به اینکه 50 درصد کارآموزان مدارک لیسانس به بالا دارند اظهار کرد: سال گذشته یک میلیون و 300 هزار نفر آموزش های لازم را از مراکز آموزشی دولتی و آزاد در کشور فرا گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار