کد خبر: ۸۷۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 14 July 2020

تابناک / چند روزی بیشتر از رد اعتبارنامه تاجگردون از سوی نمایندگان مجلس یازدهم نمی گذرد. اقدامی که بسیاری از صاحب نظران سیاسی و اجتماعی، آن را محکی برای سنجش میزان انقلابی گری مجلس یازدهم می دانستند و البته مجلس از این آزمایش سخت، سربلند بیرون آمد. 

 

چند روزی بیشتر از رد اعتبارنامه تاجگردون از سوی نمایندگان مجلس یازدهم نمی گذرد. اقدامی که بسیاری از صاحب نظران سیاسی و اجتماعی، آن را محکی برای سنجش میزان انقلابی گری مجلس یازدهم می دانستند و البته مجلس از این آزمایش سخت، سربلند بیرون آمد. 

در خصوص علت رد اعتبارنامه تاجگردون، حرف و حدیث ها فراوان است. با این حال، مشهورترین شان همان اظهارنظر علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است که گفته بود تاجگردون دارای یک شبکه بزرگ فساد است و از این طریق منافعی کسب کرده است. اگرچه سرانجام هم تلاش مخالفان تاجگردون منجر به رد اعتبارنامه او شد اما بد نیست بدانیم در روز سرنوشت ساز رای گیری اعتبارنامه، دو نماینده به نمایندگی از تاجگردون برای شمارش آرا معرفی شدند. یکی از آن دو، احمد دنیامالی نماینده مردم انزلی بود!

انتخاب دنیامالی به نمایندگی از تاجگردون برای حضور در سر صندوق شمارش آرا، طبیعتاً می بایست حکایت از رابطه حسنه فی مابین این دو باشد. رابطه ای که البته نتوانست تاجگردون را از خوابی که مخالفانش در مجلس برای او دیده بودند، برهاند. البته این نخستین ناکامی دنیامالی در مدت کوتاه حضورش در مجلس یازدهم نیست. 

دنیامالی از مدت ها قبل از ورود به مجلس، روابط حسنه ای با قالیباف داشت. به عبارت بهتر، ارتباط دنیامالی و قالیباف ارتباطی فراتر از جناح بندی های سیاسی مرسوم بود. دنیامالی بین سال های 1384 تا 1388 معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران را در دست داشته و معاون قالیباف در شهرداری تهران و گزینه مورد وثوق او به حساب می آمده است. همین رابطه حسنه بود که سطح انتظارات از نماینده انزلی را به اندازه ای بالا برد که بسیاری تصور می کردند با جلوس قالیباف بر کرسی ریاست مجلس، حضور دنیامالی در جمع هیات رییسه محتمل خواهد بود. با این حال، نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه دنیامالی حتی نتوانست ریاست کمیسیون عمران را که بنا به ادعای خودش به دنبال کاندیداتوری برای کسب آن بود، به دست بیاورد. 

بیشتر بخوانید - نماینده انزلی: برای ریاست کمیسیون عمران کاندیدا خواهم شد

باید منظر ماند و دید دنیامالی در مجلسی که قاطبه نمایندگانش اصولگرا محسوب می شوند، تا چه اندازه می تواند منشا خیر برای مردم حوزه انتخابیه اش باشد. به خصوص اگر نزدیکی و روابط دیدرینه اش با قالیباف، نقشی در این میان ایفا نکند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار