کد خبر: ۸۷۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 14 July 2020

تابناک / از جناب احمدی دعوت می شود که این بار نه در میان معدود خبرنگاران گزینشی که در بین تمام مردم، اظهاراتی مشابه را بر زبان بیاورند تا سطح استقبال و پذیرش از این اظهارات را به عینه ببیند. 

 

محمدرضا احمدي سنگري نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي در نشست خبري خود با اصحاب رسانه اظهارات قابل تاملي را بر زبان آورده است. بنا به آن چه در رسانه ها منتشر شده است، احمدي در پاسخ به سوالي در خصوص واريز مبلغ 231 ميليوني به حساب نمايندگان، مي گويد: اين مبلغ به عنوان قرض‌الحسنه‌اي است که جهت تهيه مسکن براي نمايندگان واريز شده و تا پايان مجلس بايد عودت داده شود، اگرچه با همين مبلغ در نواحي پايين دست تهران اجاره منزل به سختي ميسر مي‌شود!

وي همچنين در بخش ديگري از اظهارت خود مدعي شده است که نماينده در حد وزير است اما حقوق يک وزير را نمي گيرد!

در پاسخ به اين اظهارات نماينده رشت ذکر چند نکته ضروري است:

1. بد نیست جناب احمدي به یاد داشته باشد که در همان روزهايي که 231 ميليون تومان با طی کمترين بروکراسي اداري و بانکي به حساب مجلس نشینان واريز شده، مصوبه افزایش حق مسکن کارگران از یکصد هزار تومان به 300 هزار تومان پس از ساعت ها بحث هنوز برای اجرا در دولت تصویب نشده است! شاید برخی مدعی شوند که پرداخت های این چنینی در مجلس، چیز جدیدی نیست اما بی تردید دریافت چنین مبالغی از سوی نمایندگانی که با شعار مجلس انقلابی و برخورد با مفاسد و حمایت از مستضعفان بر سر کار آمده اند، همخوانی ندارد. 

2. جناب احمدی مدعی شده اند که این مبلغ قرض الحسنه بوده و در طول دوران نمایندگی عودت داده می شود. باید از ایشان پرسید امتیاز دریافت این وام های قرض الحسنه با سود صفر یا ناچیز و بازپرداخت 48 ماهه، شامل حال مردمی هم می شود که زیر بار فشار اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه صدای خرد شدن استخوان هایشان به گوش می رسد؟ چگونه است که سهم مردم از شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا و صدمات جبران ناپذیرش به کسب و کارهای خرد و کلان، وام یک میلیون تومانی (آن هم فقط برای یارانه بگیران) بوده و سهم برخی مجلس نشینان که از زمان ورود به مجلس در هتل اسکان یافته اند، وام 200 میلیونی! 

3. می گویند مرحوم آیت الله طالقانی بر روی صتدلی های راحت مجلس نمی نشست. وقتی از ایشان علت کارشان را پرسیدند، گفت: کسی که روی این صندلی‌های راحت نشست نمی‌تواند قانونی بنویسد که به درد روی زمین‌نشستگان بخورد. (روحش شاد)

اگرچه از آقای احمدی انتظار چنین رفتاری نداریم اما باید پرسید نماینده ای که به یکباره 200 میلیون پول مسکن به حسابش واریز می شود، آیا دغدغه مسکن برای مردم خواهد داشت؟!

4. فرض بر اینکه با 200 میلیون تومان نتوان در محلات پایین دست تهران خانه اجاره کرد. اولا چه کسی گفته که قرار است نماینده بالانشین باشد؟! ثانیا اگر برای یک نماینده اجاره خانه سخت است، پس مردم به خصوص قشر کارگری که حق مسکن شان هزار بار کمتر از این است، چه باید کنند؟ آیا آن ها هم می توانند همچون جناب احمدی نشست خبری برگزار کنند و در آن بگویند که با این مبلغ در پایین دست تهران هم به سختی می توان خانه اجاره کرد؟! اصلا چرا به نمایندگان خانه سازمانی تخصیص نمی یابد؟!

5. برای خیلی از مردمی که با حقوق ناچیز دوران گرانی را سر می‌کنند این پول‌ها عجیب و غریب است. برخی با خود می‌گویند نماینده مجلس چه فرقی با من کارگر، کارمند یا معلم دارد که حق مسکن می‌گیرد و من نمی‌گیرم؟

جناب احمدی به این سوال پاسخ دهند که چرا واقعا یک نماینده مجلس یا اصلا وزیر و دیگر مقامات دولتی باید این همه امکانات داشته باشند؟ مثلا کارگری که برای کار به عسلویه می‌رود یا نماینده‌ای که راهی تهران می‌شود چه تفاوتی دارد؟ او در عسلویه زیر آفتاب سوزان با طعم گاز کار می‌کند و نماینده مجلس زیر کولر خنک بهارستان و تکیه داده به کرسی‌های سبز پارلمان.

 

6. جناب احمدی گفته اند که نماینده در حد وزیر است اما حقوق وزیر را نمی گیرد! این اظهارات در حالی مطرح می شود که علاوه بر 200 میلیون به عنوان حق مسکن، 11 میلیون تومان به عنوان اولین حقوق نمایندگی و 20 میلیون تومان به عنوان سایر هزینه ها به حساب نمایندگان واریز شده است. این در حالی است که حداقل حقوق یک کارگر در سال 99 تنها یک میلیون و 835 هزارتومان به تصویب رسیده است! حالا نماینده رشت با دریافت این حقوق 11 میلیون تومانی، می گوید نمایندگان در حد وزرا هستند اما در اندازه وزیر حقوق نمی گیرند! 

در پایان از جناب احمدی دعوت می شود که این بار نه در میان معدود خبرنگاران گزینشی که در بین تمام مردم، اظهاراتی مشابه را بر زبان بیاورند تا سطح استقبال و پذیرش از این اظهارات را به عینه ببیند. 

پ.ن: داداشی نماینده سابق مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار سند مربوط به اتوموبیل کیا سراتوی خود گفته بود: همانند ادوار گذشته به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خودرویی به صورت قسطی و کسر از حقوق ماهیانه خودشان داده شده است!!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار