کد خبر: ۸۷۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 14 July 2020

بیش از ۲۵۰ متخلف زیست محیطی در گیلان تحویل مراجع قضایی شدند

تابناک/فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان بیان کرد: بیش از ۲۵۰ متخلف زیست محیطی از ابتدای سال تا کنون دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

ساسان اکبری پور  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گیلانیان نسبت به حفظ محیط زیست حساس تر شده اند، افزود: گزارش های زیست محیطی مردمی شاخص های حفاظت را در گیلان افزایش داده است.
وی همچنین از اجرای گشت مشترک به منظور پاکسازی محدوده نوار ساحلی و مصب(آنجا که رودها وارد دریا می شوند) رودخانه های رشت خبر داد و اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان، اداره پارک ملی بوجاق و پاسگاه سرمحیط بانی سراوان به همراه پرسنل مرزبانی ناجا و حراست دریایی شیلات در عملیاتی مشترک محدوده نوار ساحلی و مصب رودخانه های رشت را از ادوات غیر مجاز صید پاکسازی کردند.
وی ادامه داد:  دراین ماموریت مشترک پس از پاکسازی و جمع آوری آلات غیر مجاز صید، تعدادی از سدهای چوبی غیر مجاز نیز تخریب شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به تاکید مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان بر تعامل و انجام گشت های مشترک با سایر دستگاهای انتظامی و اجرایی گفت: این یگان از ابتدای سال جاری تا کنون موفق به کشف بیش از ۵۰ قبضه سلاح شکاری و جمع آوری بیش از سه هزار رشته تور غیرمجاز شده است.
اکبری پور بیان کرد: با توجه به گزارش های مردمی که به این یگان ارسال می شود، یگان حفاظت این اداره کل موفق به افزایش عملکرد در تمامی شاخص های مربوط به حفاظت از مناطق شده است.
در گیلان ۹ منطقه حفاظت شده وجود دارد که در آن گونه های گیاهی و جانوری کمیاب و در حال انقراض هم کم نیست؛ همچنین گیلان دارای ۵۴ رشته رودخانه دایمی است که تعداد ۱۸ رودخانه بنام های سفیدرود، پلرود، شفارود، شلمان رود، زرجوب، گوهررود، پیربازار، پسیخان، سیاه درویشان، ماسوله رودخان، مرغک، دیناچال، لیسار، لمیر، حویق، لوندویل، آستاراچای و آچی رود از لحاظ بیولوژیکی و اکولوژیکی و زیست محیطی از اهمیت ویژه ای برخوردارند.
طول رودخانه های گیلان حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که ۱۰ رشته رودخانه مهم برای رهاسازی تولیدات شیلات گیلان در استان وجود دارد که در آنها امکان مهاجرت انبوه ماهیان استخوانی از جمله ماهی سفید فراهم است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار