تابناک گیلان/ سازمان سنجش آموزش کشور از تغییر زمان آزمون ارشد و دکترای سال ۹۹ خبر داد؛ تصمیمی که به نظر می‌رسد ریشه و منشا آن را در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید جست‌وجو کرد؛ هرچند حاوی تناقض هایی با سخنان وزیر است.
کد خبر: ۸۷۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 13 July 2020
 
 
 
تابناک گیلان/ سازمان سنجش آموزش کشور از تغییر زمان آزمون ارشد و دکترای سال ۹۹ خبر داد؛ تصمیمی که به نظر می‌رسد ریشه و منشا آن را در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید جست‌وجو کرد؛ هرچند حاوی تناقض هایی با سخنان وزیر است.
 
 
کنکور دکتری و ارشد 99 به تعویق افتادسازمان سنجش آموزش کشور از تغییر زمان آزمون ارشد و دکترای سال۹۹ خبر داد.

به گزارش «تابناک»؛به فاصله چند دقیقه به نیمه شب، سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه‌ای منتشر کرد که بر اساس آن، کنکور دکترا و کارشناسی ارشد امسال به تعویق افتاد؛ تعویق به مدتی که فعلا نامعلوم است.
 
آن گونه که از متن این اطلاعیه به نظر می‌رسد، ظاهرا دلیل این تعویق، آن هم در این ساعتِ عجیب، تصمیمی است که در وزارت بهداشت اتخاذ شده است. این را می‌شود با تامل در بخشی از اطلاعیه دریافت که تاکید دارد موعد برگزاری این آزمون ها را وزارت بهداشت تعیین خواهد کرد.

متن اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور بدین شرح است؛
 
داوطلبان گرامی آزمون دکترا و کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹،

به اطلاع می‌رساند با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، تاریخ و زمان برگزاری آزمون‌های دکترا و کارشناسی ارشد ناپیوسته تغییر یافته است. بدیهی است تاریخ و زمان برگزاری جدید آزمون‌های فوق الذکر پس از ابلاغ وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.
 
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور
 
کنکور دکتری و ارشد ۹۹ به تعویق افتاد
به ساعت انتشار این اطلاعیه در سایت سازمان سنجش دقت کنید
 
تصمیم به تعویق کنکور دکترا و کارشناسی ارشد در حالی اتخاذ و ابلاغ شده که تعویق کنکورها در جلسه روز شنبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شد و رئیس جمهور در خصوص آن گفت: «تجمعات به طور کلی در وضعیت امروز غیرقابل قبول است؛ چه عزا چه عروسی، چه سمینار چه جشنواره. همه این‌ها مضر است و حتی اگر وزارت بهداشت نسبت به کنکور هم اشکالی داشته باشد، چارچوبی برای آن تدوین می‌کنیم که مشکلی نباشد. اجتماعات باید به حد ضرورت محدود شود.»
 
پیرو این اظهار نظر رئیس دولت، نشستی اضطراری به منظور بررسی ماجرای کنکور برگزار شد که وزیر بهداشت در پایان آن از برگزاری کنکورها خبر داد و تاکید کرد که شیوه برگزاری سالم کنکور را تعیین و اعلام خواهند کرد. شیوه نامه ای که ظاهرا تدوین آن چندان ساده نیست که اگر بود، شاهد تعویق این کنکورها نمی‌بودیم؛ کنکورهایی که وزیر در تشریح غیرممکن بودن تعویق یکی شان گفته بود: «با توجه به برگزاری آزمون دکترا، یکی از صحبت‌ها در مورد کنکور دکترا بود که گفتند طراحان سوال در قرنطینه هستند و برای دانشجویان داوطلب کنکور دکترا زمان برای تصمیم‌گیری کوتاه و احتمال از دست رفتن زمان و هزینه مطرح است.»
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار