کد خبر: ۸۷۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 13 July 2020

 

تابناک/کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به این که تداوم نزاع میان کشورهای منطقه موجب موفقیت معامله قرن می شود، گفت: اسرائیل از همه طرح هایی که ارایه می کند به دنبال دست یابی به هدف نهایی خود و تسلط کامل بر سرزمین فلسطین است.

سید هادی برهانی در گفت و گو با ایسنا در ارزیابی خود از طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: در تمامی طرح ها و ابتکاراتی که از سوی صهیونیست ها مطرح شده یک نکته اساسی وجود دارد و آن اینکه اسرائیل هدف اساسی اش این است که بر سرزمین فلسطین به طور کامل تسلط پیدا کند.

وی افزود: در واقع اسرائیل به دنبال این است که سرزمین فلسطینی ها را از عرب ها پاکسازی کند و این هدف تغییر ناپذیر صهیونیست ها از ابتدا بوده و طرح های ارایه شده همه برای این است که به این هدف دست یابد.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین با بیان اینکه تداوم نزاع میان کشورهای منطقه موجب موفقیت معامله قرن می شود، اظهار کرد: اسراییل در هر برهه ای متناسب با شرایط زمان طرح هایی را مطرح کرده تا به هدف بلند مدت و نهایی خودش نزدیک شود گرچه در هر طرحی توانسته یک قدم خودش را به هدفش نزدیک کند.

برهانی خاطرنشان کرد: اما این که اسرائیل تا به حال نتوانسته به هدف اصلی خود به طور کامل دست پیدا کند مقاومت هایی است که وجود دارد اگر این مقاومت ها نبود زودتر به نتیجه خود می رسید.

وی ادامه داد: اسرائیل مقاومت ها را بسیار دقیق رصد می کند و هر بار احساس کند مقاومت منطقه‌ای و بین المللی جدی است متوقف شده و عقب نشینی می کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در این مساله مقاومت فلسطینی ها مهم است، گفت: اگر در کرانه باختری و غزه، فلسطینی ها مقاومت کنند و حتی احتمال قیام زیاد باشد و فتح و حماس به طور جدی با یکدیگر هماهنگ باشند و اگر کشورهای اسلامی و خاورمیانه مقاومت در برابر اسرائیل را در اولویت قرار دهند حتما موفق خواهند بود.

این کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به اینکه در چارچوب سازمان ملل می توان بحث اخراج اسرائیل را پیگیری کرد ادامه داد: اسرائیل با اقداماتی که انجام داده حقوق انسانی را نادیده گرفته و کشورهای عضو سازمان ملل باید دوستدار صلح باشند در حالی که اسرائیل خلاف آن عمل می کند. اسرائیل نشان داده نمی خواهد از طریق صلح، حقوق فلسطینی ها را بدهد و قوانین سازمان ملل را نقض می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار