کد خبر: ۸۷۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴ 13 July 2020

آموزشگاه های هنری گیلان ۲۴ درصد افزایش داشته است

رشت – ایرنا – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: تعداد آموزشگاه های هنری گیلان از سال ۹۲ تا کنون ۲۴ درصد رشد داشته است.

فیروز فاضلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای آموزش تخصصی هنرهای تجسمی، طی سالیان گذشته با صدور مجوز آموزشگاه های آزاد هنری در سطح استان، کمک شایانی به این بخش صورت گرفته است؛ بطوریکه سال ۹۲،  ۱۰۹ آموزشگاه دارای مجوز در حوزه هنرهای تجسمی در استان فعالیت داشت و امروز این رقم به ۱۳۵ آموزشگاه در سال ۹۸ رسیده است.
فاضلی با بیان اینکه طی این شش سال، هزار و ۲۱۶ نمایشگاه هنرهای تجسمی در گیلان برپا شد، بیان کرد: نگارخانه ها از زیرساخت های عمرانی مورد نیاز برای نمایش آثار هنرمندان تجسمی است که تعداد آنها در گیلان از پنج نگارخانه در سال ۹۲ تا پایان سال گذشته به ۱۰ نگارخانه افزایش یافت؛ برپایی نمایشگاه از آثار هنرمندان این عرصه شامل نمایشگاه های عکس، تجسمی و خوشنویسی نیز از ۱۷۵ نمایشگاه در سال ۹۲ به ۲۱۹ نمایشگاه در سال ۹۸ رسید که شاهد رشد ۲۵ درصدی در تعداد نمایشگاه ها بودیم. 
وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه ها و نشست های تخصصی هنری در حوزه مد و لباس، نشست ها و کارگاه های آموزشی نقاشی، مجسمه سازی، نگارگری، خوشنویسی، عکاسی، کاریکاتور و... از دیگر فعالیت های حوزه هنرهای تجسمی در استان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان یادآور شد: نخستین اکسپوی نقاشی گیلان در سال ۹۵ / نخستین اکسپوی آثار عکاسان جوان گیلان در سال ۹۶ / چهارمین جشنواره و نمایشگاه دوسالانه نقاشی گیلان در سال ۹۷ / همزمانی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با برپایی نمایشگاه «۴۰ نمایشگاه، ۴۰ شهر» در سال ۹۷ / دوره های یازدهم تا پانزدهم مراسم معنوی مشق نور با کتابت آیات الهی که با حضور خوشنویسان مطرح استان و اساتید برجسته خوشنویسی کشور به عنوان میهمان در ماه مبارک رمضان برگزار شده است. 
فاضلی اضافه کرد: سه دوره جشنواره سراسری مجسمه های شنی لنگرود در سالهای ۹۵ تا ۹۷ / یک دوره جشنواره منطقه ای و دو دوره جشنواره ملی فیلم و عکس دریای دوستی - کاسپین در سالهای ۹۳ تا ۹۵ / جشنواره استانی کاریکاتور آسیب های اجتماعی در سال ۹۷ / سه دوره جشنواره و همایش استانی مد و پوشش اسلامی ایرانی با عنوان روجا در سالهای ۹۴ تا ۹۶ / نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی فجر در سال ۹۷ / نخستین اجلاس ملی کارآفرینی مد، پوشاک و نساجی در سال ۹۸ از دیگر برنامه های بارز در سال های اخیر در حوزه هنرهای تجسمی بوده است.

هنرهای تجسمی هنرهایی مبتنی بر حس بینایی مانند نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، طراحی محصول، چاپ دستی، عکاسی، گرافیک، طراحی صنعتی، سرامیک، صنایع دستی، ویدئو، فیلمسازی، معماری و طراحی داخلی است. همچنین هنرهای تجسمی شامل گروه دیگری با عنوان هنرهای کاربردی مانند طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی داخلی و هنر تزئینی نیز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار