کد خبر: ۸۷۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳ 12 July 2020

 

تابناک/به گزارش خبرگزاری تسنیم، دو گلی که کریستیانو رونالدو بامداد امروز (یکشنبه) از روی نقطه پنالتی در تساوی خانگی 2-2 یوونتوس مقابل آتالانتا به ثمر رساند، کورس آقای گلی سری A را در فاصله 6 هفته به پایان این رقابت‌‌ها جذاب‌تر از همیشه کرد.

رونالدو با این دو گل، شمار گل‌های این فصل خود در سری A را به 28 افزایش داد و حالا فقط یک گل دیگر می‌خواهد تا به چیرو ایموبیله برسد.

این نزدیک‌ترین و پرگل‌ترین کورس میان مدعیان کسب عنوان آقای گل سری A از دهه 50 میلادی است. تا یک ماه پیش به نظر می‌رسید که ایموبیله عنوان آقای گل سری A را از آن خودش کرده اما روند گلزنی او نیز مانند روند نتیجه‌گیری تیمش بعد از آغاز مجدد رقابت‌ها دچار افت شدیدی شده است.

ایموبیله در 22 بازی اولش در این فصل 25 گل زد. او به دلیل محرومیت نتوانست لاتزیو را مقابل میلان همراهی کند و در دو بازی اخیر لاتزیو هم نتوانست گلزنی کند. مهاجم ایتالیایی تیم آبی‌پوش شهر رم در 6 بازی آخرش در لیگ تنها 2 گل زده است.

در طرف دیگر، رونالدو در هفته‌های پایانی فصل ماشین گلزنی یوونتوسی‌ها بوده است و در 28 بازی‌اش در این فصل 28 گل هم زده است. در واقع او در 18 بازی اخیر تیمش تنها یک بار موفق به گلزنی نشد که آن پیروزی 2 بر صفر مقابل اینتر بود، البته او در همان بازی پاس گل داد.

هم ایموبیله هم رونالدو 11 تا از گل‌های این فصل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده‌اند و به همین دلیل آنها از نظر شیوه گلزنی هم با یکدیگر مساوی هستند.

در تاریخ سری A تنها دو فصل وجود داشته که دو مدعی کسب عنوان آقای گل در 32 هفته نخست رقابت‌ها حداقل 28 گل زده باشند. اولین مورد آن در فصل 51-1950 بود که استوان نایرز از اینتر و گونار نوردال از میلان با یکدیگر رقابت داشتند و دومین مورد در فصل 59-1958 بود که آنتونیو والنتین آنجلیلو از اینتر و ژوزه آلتافینی از میلان برترین گلزنان فصل سری A بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار