استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا؛
کد خبر: ۸۷۴۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 12 July 2020

تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه استان در مرحله هشدار شیوع کرونا قرار گرفته است، گفت: برگزاری تجمعات به ویژه عروسی و عزا ممنوع است.

 

ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه در ۲ روز اخیر با افزایش مبتلایان به بیماری کرونا، استان در مرحله هشدار قرار گرفته است، گفت: برگزاری تجمعات و محافل گوناگون به ویژه عروسی و عزا چه در مکان‌های مسقف یا غیرمسقف، ممنوع است.

او افزود: متأسفانه در روز‌های اخیر شاهدیم که تنها نیمی از مردم دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی را رعایت می‌کنند که جای نگرانی دارد.

استاندار گیلان عادی انگاری کرونا را منجر به بروز مشکلاتی بیشتر خواند و ادامه داد: در کنار جلوگیری از کروناهراسی و ایجاد اضطراب در مردم، نباید به خطرناک بودن بودن این ویروس بی‌توجه باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به گسترش شیوع کرونا در ۲ هفته اخیر در بسیاری از استان‌های کشور و افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در گیلان نیز شاهد تغییر وضعیت کم خطر یا پر خطر شهرستان‌ها بوده ایم.

زارع با بیان اینکه در ۲ روز اخیر با افزایش مبتلایان، گیلان در مرحله هشدار قرار گرفته است و چنانچه رعایت نشود امکان قرار گرفتن در وضعیت قرمز وجود دارد، گفت: مهمترین دلیل شیوع این بیماری همچون گذشته، حضور در اجتماعات، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک است.

او با بیان اینکه برگزاری مراسم عزا، شادی، همایش و هرگونه اجتماع جمعیتی، پتانسیل چرخه این ویروس را افزایش می‌دهد، افزود: برگزار نشدن اجتماعات مهمترین مولفه پیشگیری محسوب می‌شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: از امروز برگزاری هرگونه مراسم ترحیم، فاتحه و عزاداری چه در مکان‌های مسقف یا غیرمسقف ممنوع است.

زارع به بازگشایی تالار‌ها در خرداد ماه بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا و نیز ابلاغ مجوز بستن آن‌ها در صورت تغییر وضعیت استان و شهرستان با تصمیم ستاد استانی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم عروسی در تالار‌ها و باغ‌های گیلان ممنوع است.

او اضافه کرد:، اما برگزاری عقد و عروسی در فضا‌های محدود با تعداد ۲۰ تا ۳۰ نفر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی مانعی ندارد.

استاندار با اشاره به گلایه برخی افراد مبنی بر عودت نشدن ودیعه دریافتی توسط تالارداران اعلام کرد: این رفتار کاملا غیرقانونی بوده و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بر موضوع باز پس دادن مبالغ ودیعه، نظارت کند.

زارع ادامه داد: در هر مکانی که امکان تجمع وجود دارد؛ باید فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی رعایت و مراجعه‌کنندگان به این اماکن نیز با دقت بیشتری به موضوع استفاده از ماسک توجه کنند.

او با یادآوری اینکه باید سبک زندگی متناسب با این بیماری تغییر کند، بر لزوم پرداختن صدا و سیما و رسانه‌ها با محوریت کارگروه رسانه و فضای مجازی ستاد استانی به ترویج این موضوع تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: تأمین اقلام مورد نیاز بهداشتی از جمله ماسک در داروخانه‌ها مهم بوده و در این راستا افزایش تولید و توزیع این کالا‌ها با ترغیب سرمایه‌گذاران و تشویق کارآفرینان برای تغییر در خطوط تولید در حال انجام است.

زارع رکن موثر در پیشگیری از ابتلا به بیماری و استفاده از ماسک را در مرحله اول، خود مردم و سپس دستگاه‌های نظارتی عنوان کرد و گفت: از مردم انتظار داریم به سبب وظیفه شرعی، اخلاقی و دینی و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از هموطنان بخواهند که دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

او خواستار تأکید نخبگان، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، متنفذان اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد مبنی بر لزوم استفاده از ماسک به ویژه در اماکن تجمعی و ناوگان عمومی حمل و نقل شد.

استاندار گیلان تصریح کرد: انتظار می‌رود گروه‌های جهادی و مردمی همانند ماه‌های گذشته که در طرح مواسات و همدلی حضور فعال داشتند، برای خدمت‌رسانی به مردم در برهه کنونی نیز مشارکت بیشتری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار