کد خبر: ۸۷۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ 11 July 2020

 

خطر اوج گرفتن مجدد کرونا در گیلان؛ برگزاری محافل عروسی و عزا در استان ممنوع شد

گروه استان‌ها- استاندار گیلان گفت: با توجه به خطر اوج گرفتن شیوع کرونا در گیلان برگزاری تجمعات و محافل گوناگون به ویژه عروسی و عزا چه در مکان‌های مسقف یا غیرمسقف ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا آگاه کردن مردم از خطر عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را ضروری خواند و اظهار داشت: با توجه به خطر اوج گرفتن شیوع کرونا در گیلان برگزاری تجمعات و محافل گوناگون به ویژه عروسی و عزا چه در مکان‌های مسقف یا غیرمسقف ممنوع است.

استاندار گیلان اهتمام متولیان و مسئولان ذیربط به آگاه‌سازی مردم و اطلاع‌رسانی بهینه در جهت پرهیز از ترددهای غیر ضروری تأکید کرد و ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که در این‌جا منظور ایجاد اضطراب در مردم و کرونا هراسی نیست بلکه باید به آنان گفته شود که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی را در دستور کار قرار دهند.

زارع استفاده از ماسک را در شرایط فعلی لازم و ضروری دانست و با بیان اینکه کادر بهداشت و درمان در چهار ماهه گذشته تلاش‌های ایثارگرانه فراوانی داشتند عنوان کرد: عادی انگاری کرونا منجر به بروز مشکلاتی بیشتر می‌شود بنابراین باید با انجام اقدامات لازم و مقتضی از گسترش چنین موضوعاتی در جامعه جلوگیری شود.

وی یکی از تأکیدات همیشگی رئیس‌جمهور و اعضاء ستادهای ملی و استانی را جلوگیری از کروناهراسی و ایجاد اضطراب در مردم در کنار بی‌توجه نبودن به خطرناک بودن بودن این ویروس ذکر کرد و گفت: گسترش شیوع کرونا در دو هفته اخیر در بسیاری از استان‌ها و افزایش تعداد بستری‌شدگان در کشور نشان می‌دهد باید بیشتر احتیاط کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه در گیلان هم شاهد تغییر وضعیت کم خطر یا پر خطر شهرستان‌ها از حیث شیوع ویروس کرونا بوده‌ایم خاطرنشان کرد: در دو روز اخیر و همزمان با افزایش مبتلایان، استان گیلان در مرحله هشدار قرار گرفته است و این به معنی آن است که باید رعایت پروتکل‌ها با حساسیت بیشتری دنبال شود.

استاندار گیلان با تأکید اینکه اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت نکنند امکان قرارگرفتن استان گیلان در وضعیت قرمز وجود دارد تصریح کرد: مهم‌ترین دلیل شیوع این بیماری مانند ماه‌های گذشته، حضور مردم در اجتماعات، ترددهای غیرضروری، عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده نکردن از ماسک است.

وی افزایش چرخه انتشار ویروس کرونا در جامعه با برگزاری مراسم عزا، شادی، همایش و هرگونه اجتماع جمعیتی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: برگزارنشدن اجتماعات مهم‌ترین مؤلفه پیشگیری محسوب می‌شود و از امروز برگزاری هرگونه مراسم ترحیم، فاتحه و عزاداری چه در مکان‌های مسقف یا غیرمسقف، ممنوع است.

وی آغاز به کار و بازگشایی تالارها در ماه خرداد طبق تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا و نیز ابلاغ مجوز بستن آن‌ها در صورت تغییر وضعیت استان و شهرستان با تصمیم ستاد استانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: برگزاری عقد و عروسی در فضاهای محدود با تعداد 20 تا 30 نفر و رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی منعی ندارد.

زارع از ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی در تالارها و باغ‌های استان گیلان خبر داد و با بیان اینکه برخی افراد در مورد عدم عودت ودیعه دریافتی توسط تالارداران گلایه دارند اظهار داشت: این عمل به طور کامل غیرقانونی است و اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید ورود کرده و کنترل‌های لازم را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان اهتمام صدا و سیما و رسانه‌ها سبک زندگی متناسب با این بیماری را لازم و ضروری تلقی کرد و ابراز داشت: تأمین اقلام بهداشتی مانند ماسک در داروخانه‌ها از جمله مواردی است که سعی داریم برای آن در استان گیلان برنامه‌ریزی کرده و از ظرفیت تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

استاندار گیلان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی به ویژه در موعد برگزاری کنکور و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط در این مورد را خواستار شد و عنوان کرد: باید در این مسیر روند اطلاع‌رسانی‌ها جهت استفاده از ماسک بیشتر شود تا مردم بیشتر از هر زمان دیگر به اهمیت آن توجه کنند.

وی همکاری، اتحاد و مشارکت گروه‌های جهادی و مردمی همانند ماه‌های گذشته که در طرح مواسات و همدلی حضور فعال داشتند در جهت خدمت‌رسانی به مردم در برهه کنونی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: از نخبگان، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و سازمان‌های مردم نهاد می‌خواهیم لزوم استفاده از ماسک را در جامعه متذکر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار