کد خبر: ۸۷۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 11 July 2020

روستای عنبران آستارا به عنوان دهکده گلیم ایران پیشنهاد شد

تابناک/رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: روستای عنبران این شهرستان سه هزار و ۴۱ نفر جمعیت دارد و ۷۰۰ خانوار آن گلیم‌باف هستند و آن را به دلیل این ظرفیت فرهنگی و هنری، برای معرفی به عنوان دهکده گلیم ایران، به وزارتخانه متبوع پیشنهاد کرده‌ایم.

پردل امیری نژاد روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در یک سال گذشته ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات به ۱۲ هنرمند صنایع دستی آستارا پرداخت و ۱۰۰ پروانه تولید برای هنرمندان صنایع دستی صادر شده و نمایشگاه های صنایع دستی در سه نقطه این شهرستان دایر است.

 وی ادامه داد: ۲۵۰ هنرمند صنایع دستی آستارا بیمه هستند و برندسازی گلیم عنبران، توسعه سازمان مردم ‌نهاد با هدف تولید کیفی و ایجاد بازار صنایع دستی در بازار قدیم میوه و تره بار در دستور کار اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا در مورد ثبت آثار ملی اظهار کرد: ۵۰ اثر تاریخی و طبیعی این شهرستان برای ثبت در فهرست آثار ملی به اداره کل متبوع اعلام شده بود و تاکنون ۶ اثر ثبت شده و آبشار لاتون جزو آنهاست.

امیری نژاد گفت: در حوزه گردشگری از سال ۹۶ تا پایان سال ۹۸، موافقت اصولی راه اندازی ۱۰ خانه بوم گردی، هتل و رستوران صادر شده و هتل دهکده گردشگری حیران با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

او افزود: بخش خصوصی ۶۲۰ میلیارد ریال در دهکده گردشگری حیران سرمایه گذاری کرده و ۱۵ طرح بوم‌ گردی با ۱۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در روستاها در حال اجراست.

وی گفت: بیماری کرونا باعث تعطیلی گردشگاه ها و ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به حوزه گردشگری آستارا شد و برای جبران آن، به کارفرمایان واحدهای اقامتی و گردشگری از طریق سامانه کارا به ازای هر کارگر بیمه شده، ۱۶۰ میلیون ریال وام کم بهره پرداخت می شود.  

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده است، باعث تعطیلی گردشگاه ها شده بود و این گونه مکان ها به تدریج و با شرط رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شده است.

 شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن با جاذبه های تاریخی، طبیعی و تجاری جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار