کد خبر: ۸۷۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 11 July 2020

 

امام جمعه رشت: دشمن به دنبال فروپاشی نظام خانواده ایرانی است

گروه استان‌ها-نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: دشمنان برای فروپاشی نظام خانواده و نابودی عفاف و حجابِ بانوان جامعه اسلامی تمام توان خود را به‌کار گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با جمعی از بانوان فعال در عرصه عفاف و حجاب استان گیلان به مناسبت 21 تیرماه سالروز واقعه تلخ مسجد گوهرشاد در سال 1314 اظهار داشت: خداوند متعال در بسیاری از مسائل تفاوتی میان زن و مرد قائل نشده و آنان را مساوی می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان جایگاه عظیم زن در عالم خلقت را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: دشمنان برای فروپاشی نظام خانواده و نابودی عفاف و حجابِ بانوان جامعه اسلامی تمام توان خود را به‌کار گرفته و بانوان را به‌عنوان مخاطبان اصلی هدف قرار می‌دهد.

امام جمعه‌ رشت فعالیت فرهنگی در عرصه عفاف و حجاب را کار بسیار بزرگ و ارزشمندی دانست و خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به فرهنگ عمومی از جمله دغدغه‌های نخست ما در استان است و معتقدم که برای تقویت زیربناهای فرهنگی باید جهاد عظیمی را آغاز کرد لذا همه مسئولان و مردم باید در این عرصه پای کار باشند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در راستای توجه به زیربناهای فرهنگی ابراز داشت: فعالیت‌های مربوط به عرصه فرهنگی در دهه نخست انقلاب خوب بود اما در دهه دوم متاسفانه امر توجه به زیربنای فرهنگی جامعه مغفول ماند و حتی برخی دولتمردان در این زمینه نقش مخرب داشتند.

وی با بیان اینکه جایگاه زن در اسلام بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد: البته بسیاری از زنان و مردان مومن و نیروهای انقلابی در عرصه‌های مختلف فرهنگی به‌خوبی نقش‌آفرینی کردند و معتقدم که امروز باید از تمام ظرفیت‌ها در جهت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و اهداف آن استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خواستار برگزاری اجتماع فصلی بانوان محجبه در گیلان و ارائه برنامه‌های هوشمندانه، مدبرانه و زیبا در عرصه عفاف و حجاب شد و بیان کرد: از کارشناسان حوزه و دانشگاه نیز باید در این عرصه کمک گرفته شود البته فعالیت‌ها باید به گونه‌ای انجام شود تا مردم اثر آن را مشاهده کنند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اثرات تبلیغ دین با بهره‌گیری از روش‌های مدبرانه و عاقلانه اظهار داشت: دشمن در عرصه فرهنگ، عفاف و حجاب بسیار هوشمندانه کار کرده و با استفاده از ابزارهای مختلف به‌دنبال تغییر افکار مردم است بنابراین دستگاه‌های متولی وظیفه دارند که برای ترویج عفاف و حجاب راهکار ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار