کد خبر: ۸۷۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ 10 July 2020
 

تابناک/اکبر میثاقیان که متخصص جلوگیری سقوط تیم‌ها به دسته‌ی پایین‌تر است سکان هدایت ملوانان را به همین منظور در دست گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اکبر میثاقیان  ملقب به اکبر اوتی، در آخرین روز از دومین ماه سال ۱۳۳۲ در گنبدکاووس به دنیا آمد. ماجراجویی اش با فوتبال از سال ۱۳۵۰ با عضویت در تیم دیهیم تهران شروع شد و آن موقع کسی خبر نداشت چه داستان پرفراز و نشیبی در انتظار اکبر میثاقیان است.

نزدیک به نیم قرن بعد، اما دوباره پا به بندر انزلی گذاشت تا نگذارد ملوان اصیل به قهقرا برود و این ماموریت باعث شد گپ و گفتی با اکبر اوتی محبوب داشته باشیم.

همراه با اکبر اوتی در دیار انزلیچی‌ها

میثاقیان در پاسخ به این سوال که چگونه سر از ملوان در آورد و جانشین محمد احمد زاده شد ، گفت: بعد از اینکه پایم را به تیغ جراحان سپردم قصد داشتم استراحت کنم و کار را کنار بگذارم، اما پیشنهاد ملوان با توجه به آشنایی ام با جو این تیم و شهر بندرانزلی و مردمان خونگرمی که دارد باعث شد به پذیرش این پیشنهاد ترغیب شوم.

او که حدفاصل سال‌های ۵۵ تا ۵۷ بازیکن ملوان نیز بود از تفاوت‌های تیم ملوان بندر انزلی  آن زمان با تیم فعلی گفت: ملوان در آن سال‌ها از تیم‌های پرقدرت کشور بود و ما سه تفنگدار (مرحوم علی نیاکانی، غفور جهانی و عزیز اسپندار) در تیم داشتیم که جشم بسته دروازه حریفان را باز می‌کردند، حتی در سال‌های گذشته هم ملوان از اوضاع مناسبی برخوردار بود، اما متاسفانه به دلیلی مشکلات مالی که اخیرا گریبان گیر این تیم شده ملوان حال و روز خوبی ندارد.

میثاقیان در زمانی که فوتبال بازی می‌کرد لقب اکبر اوتی را از سوی هوادران فوتبال به خود اختصاص داد و دلیل این لقب پرتاب‌های دست بلند او بود.

او در تیم هایی، چون استقلال تهران، ابومسل مشهد، ملوان بندر انزلی و تیم ملی فوتبا ایران را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

همراه با اکبر اوتی در دیار انزلیچی‌ها

سرمربی جدید ملوان که همواره دوست وفادار حاشیه و هیاهو بوده با اشاره به خاطراتی، چون سقوط از برج میلاد و شوک‌های اکبر میثاقیانی افزود: زمانیکه در راه آهن بودم در یک صاحبه گفتم که اگر تیم را در لیگ برتر حفظ نکنم خود را از برج میلاد به پایین پرت می‌کنم که خدا رحم کرد تیم در لیگ ماند، اما دیگر قول به این خطرناکی نمی‌دهم.

او همچنین با اشاره به ضرباتی که به صورت بازیکنان تیمش می‌زد اظهار کرد: این اتفاقات مربوط به سال‌های گذشته است و هم اکنون ترجیح می‌دهم از روش‌های جدیدی برای روحیه دادن به بازیکنانم استفاده کنم!

همراه با اکبر اوتی در دیار انزلیچی‌ها

محمدرضا نقدی پور بازیکن جوان ملوان در مورد آمدن سرمربی جدید به این تیم گفت: با توجه به سبک کاری اکبر میثاقیان احساس میکنم وقوع‌ای اتفاق می‌تواند شوک مناسبی به تیم و تمامی بازیکنان وارد کند.

او بااشاره به زحمات محمداحمدزاده برای ملوان افزود: آقا ممی (محمد احمد زاده) برای ملوان زحمات زیادی کشیدند و قطع به یقین به لحاظ فنی ایشان ثابت شده هستند، اما حضور مربی فعال و کاریزماتیکی، چون اکبر میثاقیان می‌تواند تلنگری به ملوان بزند و در نهایت منجر به موفقیت ملوان و خوشحالی هوادارنش شود.

همراه با اکبر اوتی در دیار انزلیچی‌ها

جلوگیری از سقوط تیم‌ها به دسته پایین‌تر و همینطور صعودشان به دسته بالاتر از جمله خصوصیات و توانایی‌های بارز اکبر میثاقیان است.

او تیم هایی، چون شموشک نوشهر، شهرداری تبریز و شهرخودرو مشهد (پدیده) را به لیگ برتر رسانده است.

ملوان هفدهمین تیم مختلف او در زمینه سرمربیگری است و به نظر می‌رسد از این حیث رقابت تنگاتنگی با فیروز کریمی در تیم عوض کردن دارد!

همراه با اکبر اوتی در دیار انزلیچی‌ها

میثاقیان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا ملوان در لیگ یک می‌ماند گفت: ۸ هفته تا پایان لیگ یک فوتبال  باقی مانده و ما بسیار امیدوار به تحقق این مهم هستیم و من به توانایی‌های بازیکنان، کادر فنی و مدیریتی تیم ایمان دارم و معتقد هستم که حتی اگر یک هفته تا پایان لیگ باقی مانده بود با استعانت از یاری خداوند و همچنین حمایت هواداران عاشق ملوان این تیم را در لیگ آزادگان حفظ می‌کردم.

او با اشاره به اینکه مدت قراردادش با ملوان تا پایان فصل است تصریح کرد: امیدوار هستم ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهم تا زمینه خوشحالی مردم انزلی را فراهم کنیم و برای فصل جدید هم اگر در کنار تیم بودم برای صعود به سطح اول فوتبال ایران در کنار هم تلاش کنیم.

همراه با اکبر اوتی در دیار انزلیچی‌ها

سرمربی ملوان که همواره با آرایش ظاهری خاص و پیراهن آستین کوتاه مشکی رنگ خود در اذهان باقی مانده در خصوص تیم و سرمربی مورد علاقه خود در اروپا گفت: در فوتبال اروپا از هوادارن پر و پاقرص و قدیمی لیورپول هستم و سعی دارم از مربیانی، چون یورگن کلوپ و پپ گواردیولا الهام بگیرم.

همراه با اکبر اوتی در دیار انزلیچی‌ها

 

گزارش از رضا بزرگی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار