کد خبر: ۸۷۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 10 July 2020

 

 

 

تابناک/در معرفت علیرضا منصوریان که طلب ۱۹۵ میلیون تومانی اش را به استقلال بخشید تردیدی نیست اما این که استقلال طلب کمتر از دو میلیارد ریال را دو میلیارد تومان اطلاع رسانی کرده، برای برخی اطرافیان سرمربی فعلی این تیم سوتفاهم ایجاد کرده است.

به گزارش منجیل خبر به نقل از پارس فوتبال : 

چهارشنبه شب کانال اطلاع رسانی باشگاه استقلال تصویری منتشر کرد از علیرضا منصوریان که کنار احمد سعدتمند و عبدیان ایستاده بود. کانال اطلاع رسانی باشگاه در توضیح این تصویر اعلام کرد علیرضا منصوریان با حضور در باشگاه استقلال طلب دو میلیارد تومانی خود را بخشیده است. همین اتفاق باعث شد برخی از اطرافیان فرهاد مجیدی در فضای مجازی مدعی شوند مهدی عبدیان که دوست صمیمی علیرضا منصوریان است، با این شکل اطلاع رسانی منصوریان را دوباره به استقلال نزدیک می کند تا باشگاه بعد از اولین مشکل جدی با مجیدی، فرهاد را کنار بگذارد و منصوریان را جایگزین او کند. همین حرف و حدیث ها مهدی عبدیان را وادار کرد امروز مصاحبه جدید انجام دهد و از فرهاد مجیدی حمایت کند:

” فرهاد زمانی سرمربیگری تیم را قبول کرد که استقلال مربی نداشت. آن روز چه کسی حاضر بود این سمت را قبول کند؟ هوادار حاضر بود چه کسی را بپذیرد؟ بالاخره یکی مثل مجیدی باید می‌آمد و یک‌جورهایی هم ازخودگذشتگی بود که در آن وضعیت مجیدی سرمربیگری تیم را قبول کرد. او با آن نتایج درخشان و محبوبیت استراماچونی ریسک بزرگی کرد. ازسوی دیگر مجیدی که موجب رفتن استراماچونی نشده بود که بعدها بخواهد جای این سرمربی بنشیند.”

قرارداد یک میلیاردی منصوریان و ناراحتی محمود گودرزی از بهرام افشارزاده

مسئله اصلی این است که طلب علیرضا منصوریان دو میلیارد تومان نبوده است. قراردی که منصوریان زمان مدیریت بهرام افشارزاده با استقلال بست، یک میلیارد تومان بود. قرارداد یک میلیون تومانی موجب اعتراض وزیر ورزش وقت، محمود گودرزی به افشارزاده، مدیر آن زمان استقلال شد. منصوریان پیش از آن اعلام کرده بود من سرباز استقلال هستم و حاضرم مجانی برای باشگاه کار کنم. با توجه به همین گفته های منصوریان، گودرزی معتقد بود که نباید قراردادی با این مبلغ بالا بسته می شد. مدیرعامل وقت استقلال اما عقیده داشت سرمربی نباید دریافتی کمتری از بازیکنان تیم داشته باشد.

طلب دو میلیارد تومانی از قرارداد یک میلیارد تومانی با عقل جور در نمی آید. اگر منطقی نگاه کنیم، با توجه به آن قرارداد یک میلیارد تومانی منصوریان به هیچ وجه نمی تواند دو میلیارد از استقلال طلبکار باشد. مدرکی که چند سطر پایین تر قابل رویت است هم نشان می دهد طلب منصوریان ۱,۹۵۰,۴۴۵,۹۸۶ (یک میلیارد و نهصد و پنجاه میلیون و چهارصد و چهل و پنج هزار و نهصد و هشتاد و شش) ریال بوده است.

دو میلیارد ریال یا دو میلیارد تومان؟ شاید اشتباهی رخ داده باشد!

مشخص نیست، شاید باشگاه استقلال دو میلیارد ریال را به اشتباه دو میلیارد تومان اعلام کرده. اما اینکه بعد از گذشت ۲۴ ساعت این اشتباه اصلاح نشده است، باعث شده اطرافیان مجیدی گمان کنند که این اتفاق زمینه سازی برای حذف فرهاد و بازگشت منصوریان بوده است.

سند بدهی های استقلال

در معرفت منصوریان که طلب 195 میلیون تومانی اش را به استقلال بخشید تردیدی نیست استقلال طلب کمتر از دو میلیارد ریال را دو میلیارد تومان اطلاع رسانی کرد.

آن زمان که AFC اعطای مجوز حرفه ای به باشگاه های ایرانی را ملزم به نداشتن بدهی کرده بود، حسابداری استقلال به اشتباه تمام اسناد را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاد. هرچند حسابداری استقلال مدعی شد که اسناد را برای فدراسیون فرستاده است و دستیابی AFC به این اسناد اشتباه فدراسیون بوده. در هر حال این اسناد دردسر درست کرد. استقلالی ها مدعی شدند خود طلبکار ها برای دریافت پول شان اقدامی نمی کنند.

سرانجام وزیر ورزش و ریاست فدراسیون فوتبال، ناچار به مالزی سفر کردند و تعهد دادند هر دو باشگاه ظرف مدت کوتاه تمام بدهی های قدیم خود را تسویه می کنند.

در این لیست که اسامی عامدانه توسط طرفداری پوشانده شده است، بالاترین رقم متعلق به حنیف عمران زاده است که ۸۱۳ میلیون تومان از استقلال طلب داشته. آخرین ردیف لیست هم مربوط به طلب ۸۱ میلیون تومانی بهتاش فریبا است. همانطور که می بینید واحد ریال مقابل تمام ارقام درج شده است. علاوه بر امکان پذیر نیست که چهار یا پنج سال پیش، کسی هشت میلیارد تومان از استقلال طلب داشته باشد!

علیرضا منصوریان یک بار هم از باشگاه استقلال شکایت نکرده است

با گذشت بیش از دو سال از قرارداد علیرضا منصوریان و باشگاه استقلال، او نمی توانسته برای شکایت به کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال برود. همان زمان هم علیرضا منصوریان از باشگاه استقلال شکایت نکرد، نه از طریق AFC و نه از طریق کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال. او حتی برای گلایه هم به ساختمان باشگاه استقلال نرفت. منصوریان بارها اعلام کرده استقلال خانه من است و کسی از خانه اش شکایت نمی کند. سرانجام باشگاه به منصوریان پیغام داد که بیا و تکلیف طلبت را مشخص کن.

این اتفاق عجیب به جای اینکه به محبوبیت بیشتر منصوریان منجر شود، به محبوبیت او ضربه می زند. منصوریان نیاز به اینطور محبوب تر شدن ندارد. باشگاه استقلال می توانست با یک توضیح شائبه پیش آمده را رفع و رجوع کند. البته که منصوریان نیز وظیفه نداشت با رسانه ها مصاحبه کند و بگوید طلب من ۲۰۰ میلیون تومان بوده، نه دو میلیارد. این وظیفه باشگاه استقلال بود که رقم درست طلب را اعلام کند تا جلوی سوتفاهم را بگیرد. مگر قرارداد سال ۹۵ منصوریان با استقلال چه مقدار بود که حالا دو میلیاردش هم مانده باشد؟!

این سهل انگاری از سوی باشگاه استقلال هم می تواند به چهره منصوریان آسیب بزند و هم دلخوری اطرافیان مجیدی از سرمربی و کاپیتان اسبق استقلال را در پی داشته باشد. باشگاه استقلال می توانست با یک توضیح ساده، از چنین جنجالی که دو طرف آن دو چهره مهم و محبوب برای آبی ها هستند، جلوگیری کند.

از کت پندار تا ماسک عبدیان

باشگاه استقلال معاونی داشت به نام پندار توفیقی، پندار چند کت در دفتر خود آویزان کرده بود. او وقتی در یک شب چند قرارداد می بست، کت هایش را عوض می کرد تا عکس ها متفاوت باشند. حال مهدی عبدیان هم که روز گذشته (چهارشنبه، ۱۸ تیر) در باشگاه استقلال بود، برای ایجاد تفاوت در عکسش کنار منصوریان با تصویر معرفی محسن خمارلو به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی باشگاه از زدن و برداشتن ماسک استفاده کرده است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار