کد خبر: ۸۷۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 10 July 2020

پرسپولیس امشب از لیگ جدا می‌شود؟

پرسپولیس باید در تبریز برای ۳ امتیازی بجنگد که می‌تواند این تیم را به چند سانتیمتری جام قهرمانی این فصل برساند و یحیی گل‌محمدی به هر قیمتی امتیاز کامل را می‌خواهد.

روزنامه خبر ورزشی نوشت: پرسپولیس باید در تبریز یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل را برگزار کند. قرمزهای تهران در حال حاضر ۵۳ امتیازی هستند و با تیم دوم جدول یعنی سپاهان ۱۲ امتیاز فاصله دارند. بازی امشب در چارچوب دیدارهای هفته ۲۴ برگزار می‌شود و به چند دلیل ۳ امتیاز این بازی به شدت برای یحیی گل محمدی و شاگردانش اهمیت دارد.

استعفای یحیی و انتصاب مهاجری
یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس دو روز قبل استعفا داد. برخی از پیشکسوتان حق را به یحیی دادند و برخی دیگر معتقد بودند یحیی برای آن‌که امتیازهایی را برای تیم و شاگردانش بگیرد، استعفا داد و ما اگر جای او بودیم چنین کاری نمی‌کردیم که استعفا دهیم تا امتیاز بگیریم. در نقطه مقابل، ماشین‌سازی قرار دارد که همین چند روز پیش، دوباره رضا مهاجری را به عنوان سرمربی انتخاب کرده است. مهاجری در دوره اول حضورش روی نیمکت ماشین‌سازی عملکرد قابل قبولی داشت و حالا باید دید در بدو ورود چگونه عمل می‌کند.

کارنامه درخشان بیرون از خانه
پرسپولیس در این فصل ۹ بازی بیرون از خانه داشته است. ۵ بازی در دور رفت بازی‌ها و ۴ بازی در دور برگشت. از این تعداد، پرسپولیس ۳ امتیاز بازی با سپاهان را به دلیل حاضر نشدن تیم میزبان و با حکم کمیته انضباطی به دست آورده است و در هر ۳ بازی بیرون از خانه دور برگشت پیروز شده است. این کارنامه درخشان، گل‌محمدی را امیدوار می‌کند که در بازی امشب هم به نتیجه‌ای مناسب دست پیدا کند.

بازی در خانه عقاب‌ها
تبریز خانه تراکتور تیم محبوب این شهر است و ماشین‌سازی هم تیم دوم محمدرضا زنوزی مالک تراکتور است (که یکی از رقبای پرسپولیس در راه قهرمانی محسوب می‌شود). به این ترتیب پرسپولیس در خانه تراکتور بازی می‌کند و شانس آورده که ماشین‌سازی نمی‌تواند تماشاگرانش (شما بخوانید تماشاگران تراکتور) را به همراه داشته باشد. همین خالی بودن ورزشگاه بنیان‌دیزل شاید امتیازی برای تیم مهمان باشد تا راحت‌تر به برد فکر کند.

پرسپولیس امروز جدا می‌شود؟
پرسپولیس اکنون ۵۳ امتیازی است و سپاهان ۴۱ امتیازی، شهر خودرو ۴۱ امتیازی، تراکتور ۴۰ امتیازی، فولاد ۳۹ امتیازی و استقلال ۳۷ امتیازی را در تعقیب خود می‌بیند. البته استقلال هنوز بازی عقب افتاده با پارس جنوبی جم را در برنامه‌اش دارد. اگر پرسپولیس ۳ امتیاز بازی مقابل ماشین‌سازی را به حساب خود بریزد، دیگر مدعیان قهرمانی را دل‌سرد خواهد کرد. شاید این برد به جدال صدرنشینان برای قهرمانی پایان دهد و از این به بعد همه برای سهمیه بجنگند. سهمیه‌ای که البته هنوز به صورت قطعی مشخص نشده و ماجراهای دنباله‌دار کرونا شاید این سهمیه را هم تحت تأثیر خود قرار دهد.

شب تعیین‌کننده
در هر حال پرسپولیس باید در تبریز برای ۳ امتیازی بجنگد که می‌تواند این تیم را به چند سانتیمتری جام قهرمانی این فصل برساند و یحیی گل‌محمدی به هر قیمتی این ۳ امتیاز را می‌خواهد. امید یحیی گل‌محمدی به سکوهای خالی ورزشگاه است که می‌تواند به تیم او کمک کند تا با حداکثر تمرکز راهی میدان شود و بازی را به پایان برساند، اما نکته تهدیدکننده، امیدی است که با جذب مهاجری به ماشین‌سازی برگشته. او در اولین تجربه در بازگشت و بلافاصله بعد از ورود به تبریز مقابل نفت مسجد سلیمان قرار گرفت و طبیعی بود که نتواند در بازی اول معجزه کند. شاید تیم مهاجری در بازی امشب متفاوت‌تر و بهتر از آن بازی عمل کند که اگر این‌گونه شود، کار برای شاگردان گل‌محمدی سخت خواهد شد.

اولین بازی هفته ۲۴ ساعت ۲۰:۱۵ امشب در تبریز آغاز می‌شود و اگر با برد پرسپولیس تمام شود، دیگ جوشان لیگ را خنک خواهد کرد و شاید بازی‌های شنبه از جمله ۳ بازی حساس استقلال- تراکتور، سپاهان- پارس جنوبی جم و همین‌طور فولاد- نفت مسجد سلیمان هیجان و جذابیت خود را از دست بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار